• barreliten

IVF Umeå

Nektar skrev 2012-10-16 14:09:32 följande:

Hej alla kämpande och fd kämpande Glad

Äntligen är det dags för mig att bli aktiv i tråden. Jag erkänner att jag läst praktiskt taget varje inlägg sedan trådstarten. Trots inrådan från andra har jag inte kunnat hålla mig från att följa er för att peppa mig själv samt hoppas jag slipper gå igenom allt. Tyvärr blev så inte fallet.

Min historia:
    Åt preventivmedel fram till slutet av 2010. Därefter tog aldrig mensen fart och jag sökte hjälp för att få igång den. Då kom det fram att jag hade PCO-S av lindrig typ. Efter en del kurer med Provera för att ”blöda av” bestämde vi oss för att söka till barnlöshetsutredningen i Skellefteå. Där fick vi goda förhoppningar om att Pergotime skulle hjälpa. Ett år senare kan vi konstatera att endast 5 cykler resulterat i ett bra ägglossningsvärde (självklart bra att det trots allt fungerade några av gångerna). Hur som, ingen graviditet.

Idag så fick vi kallelsen till infomöte på IVF-kliniken i Umeå. Längtar så efter att få sätta igång denna cirkus och hoppas att det tar snabbt (min väninna lyckades på första försöket ifjol)!

Inväntar nu en mens i ostimulerad cykel, får se om det kommer någon..Om det inte gör det, skulle ni tro att jag då får börja med Provera och sen vad?

Ps. Jag är mycket imponerad av Drömmer om ett barns koll på alla, ska eftersträva detsamma :D Måste dock först lära mig alla finesser...Finns det någon som skulle kunna lägga in mig i väntrummet med infomöte den 14/11 för 1:a IVF?

Hej!

Va kul att du vill börja skriva med oss. Min och din resa låter lite lika så jag tänkte att jag kan kanske svara på din fråga med hur min behandling sett/ser ut. Jag har också PCO-S och otroligt glest mellan mina blödningar.
    Jag fick ta Provera för att framkalla en blödning och 7 dagar efter jag börjat med provera började jag spraya. Jag har sprayat sedan den 25/9 och börjar med sprutor idag. ÄP v.44 hoppas vi :)

Jag vet iof att behandlingarna ser lite olika ut beroende på läkare... 
  • barreliten

Jag flyttar ner mig eftersom jag hade sprutstart igår.
    Jockelina La till dig i listan på samma gång :)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9) 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
     * jenads (10/10)  
    * Barreliten (17/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Vårt2012 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    *Petto83 (TD 6/11) 
    *Jockelina (TD 2/11)

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• barreliten

Drömmen om ett barn: Det gick bra med sprutan, även om det var mer fixande med Menopuren än med Puregonen. Gillar inte att det är grövre nålar på dessa sprutor. Men men det är ju förhoppningsvis inte så länge jag måste ta sprutorna.

• barreliten
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-22 15:04:49 följande:
    barreliten: Har hört att det är grövre nålar på Menopur än Puregon så är glad över att inte behövt använda dessa med tanke på min sprutskräck. Måste man blanda till olika preparat eller hur fungerar det?
    Man får blanda ihop ett pulver med en vätska, inte så jätte avancerat men lite mer pill än Puregon. Man ska ju fylla engångssprutor varje dag. Börjar få kläm på vart i magen det är lättast att sticka med dom här sprutorna :)

Visst är det skönt att man delat med sig till sina vänner så man har lite stöttning och någon att prata med. Hur känns det för dig att din man är så emot adoption? Min kille har inte velat prata om det, han tror så stark på IVFen.
  • barreliten

Fick just ett samtal från läkaren som sa att jag måste höja min dos Menopur från 137 till 225. Ska dit imorgon på VUL. Har varit svår stimulerad förut hoppades på att jag inte skulle vara det denna gången. Är ju så inställd på ÄP i början av nästa veckan....

• barreliten

Nu har jag vart hos läkaren på VUL och som jag misstänkte så hade äggen inte växt tillräckligt.
    Det var flera ägg som börjat växa men dom måste blir större så jag fick en ny tid på måndag och får hoppas att den höjda dosen gjort sitt.

• barreliten

På onsdag kl 8 fick vi tid för ÄP :) Men min läkare var osäker på om vi skulle få sätta tillbaka ägget efter 3 dagar. Han var lite rädd för överstimulering så kanske får vi frysa in äggen tills kroppen kommit i balans igen. Det fick läkaren i Umeå avgöra sa han....

* björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)

* drömmer om ett barn (4:e försöket)

* VackerBlomma (24/10)

* Barreliten (31/10)

* EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)

GravidGravida

• barreliten

I fredags fick vi vårt ägg insatt så jag flyttar ner mig till ruvare i listan

* Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)

* drömmer om ett barn (4:e försöket)

* VackerBlomma (6/11)

* EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11)

GravidGravida

• barreliten

Nektar:
    Pyret ska inte bli drabbad av överstimuleringen. Jag däremot har jätte svullna äggstockar och vätska i buken. Jag får ligga inne för observation ett par dagar och dom mäter magen, väger mig, tar blodprovet å sånt.
    Min chef vet att jag varit på IVF och hon vet varför jag ligger på sjukhuset nu

Svar på tråden IVF Umeå