• mammaidamaria

IVF Umeå

Siri2012, Enya, Chan2, vad kul att vi verkar vara ett litet gäng som är ungefär lika långt gånget i behandlingenGladHar jag glömt någon?Känner ni av mycket? Jag blir lite orolig för idag har jag inte alls känt nå i magen osv. Där emot är jag väldigt nedstämd och har gråtit till och från idag, känner ni igen er?

Siri2012: Det gick bara bra idag att ta blodprovet. Ska du börja ta "andra" sprutan idag. I dagsläget tar jag gonal - f och ska även börja ta orgalutran ikväll. (tisdag) Vi verkar ta olika sorts sprutor? I morgon får vi veta mera, hoppas bara att det ser positivt ut. 

Lycka till allihopa!Glad Jag hoppas alla ska få uppleva det efterlängtade plusset snart!
  • mammaidamaria

Chan2: Jag kör också korta metodenGladMan vill nästan hellre känns nåt än inte alls, brösten ömmar men annars känns det inte så mycket tycker jag. Var mer svullen om magen för någon dag sedan.

Siri2012: Oj, de visste inte jag om sprutan, vad händer då? Jag tyckte den sprutan var lite jobbig, tycker inte annars de brukar vara jobbigt men den var lite tjockare än den andra nålen tycker jag.Ja men de är förhoppningsvis ett gott tecken, jag har tid 8.00 dock inte i Umeå, annars hade vi kunna ta en fika:) Kommer inte kunna sova i natt, börjar vara så nervös..Lycka till imorgon. Uppdaterar hur det går imorgon kväll Glad

Enya: Hur går det för dig?

• mammaidamaria

Chan2: Ja precis, orgalutran är lite obehanlig att ta faktiskt. Idag har jag lite smått panik när jag ta den, jag som inte ens är spruträdd. Jag måste nog också ha mer sprutor, måste maila kliniken. För de sprutorna brukar väl vara beställningsvara?

Siri2012: Det gick bra, dock är dom väldigt små ännu, så de va svårt att säga antal osv. Ska tillbaka på Fredag. Sedan ska jag fortsätta ta 125 gonal-f samt olgalutran 0,25. Oj, det börjar närma sig för dig, att de ha hunnit bli så stora, då har du svara bra på sprutorna. Jag har ju genomgått flera behandlingar i år med högsta dos av pergotime utan ens ha ägg och såklart ägglossning så jag är kanske lite segare;) Blir spännande att se hur det ser ut på fredag. Lite jobbigt att det nog är flera sprutor kvar att ta.

EbbaGgrön: Oj, så många ägg, superbra! Lycka till och ta det lungt och vila.

• mammaidamaria

Har idag på morgonen varit hos läkaren på vul för att se hur mycket äggen hade vuxit. Fanns ett ägg som var lite större och två som var lite mindre, men det är ju så få så just nu är jag väldigt ledsen, för två dagar sedan var det betydligt fler, nu väntar jag på att Umeå ska ringa och jag får höra hur vi går vidare. Men det känns tufft:( Någon mer med bara några få ägg? Ökade dom dosen då? Berätta gärna...

• mammaidamaria
    Mustikka: Jag har varit på andra ultraljudet idag och det fanns en hyffsat stor blåsa och sedan två små små, alltså inte så många. Vi hade tänkte att köra på "tre försök paketet" direkt men det känns knappt möjligt iom om det första försöket misslyckas så har vi bara två kvar och man vet ju aldrig hur dom klarar upptiningen. Efter samtal idag med Umeå så fick jag höja tillbaka från 125 till 150 gonal f men jag tror de är för lite?Hoppet är de sista som överger en:) Nytt läkarbesök på måndag sa de men jag har ännu inte fått någon tid, lite dåligt. Och man måste ha stenkoll själv på sprutorna när de börjar ta slut eftersom apoteket aldrig har de hemma :( Ursäkta om jag låter lite negativ...har bara varit ett tufft år med många behandlingar utan knappt någon ljusglimt....

Vet någon hur det fungerar om man "köper ett försök" och även får möjligheten att frysa in men försöket misslyckas, betalar man en hel ny behandling eller bara själva upptiningen, hur funkar det? Har fått dålig info. 
  • mammaidamaria
    Vårt2012: Tack för all info. Jo det är väldigt mycket tankar, vi blev tyvärr inte beviljade bruttolöneavdrag så vi bekostar allt själva men om det lyckas så är det såklart inga pengar att tala om. Någonstans så hoppas och tror jag att till slut så ska det gå:) Jag har en dotter på 3 år och blev ganska lätt gravid, endast provera och pergotime behövdes och det lyckades i princip direkt men denna gång har jag gjort 5 likadanda behanlingar med mycket högre dos, endast ägglossning en av de gångerna så eftersom kroppen inte svarade fick jag helt enkelte inte forsätta utan då blev valet ivf. Många resonerar som så att "ni har ju ett barn" men önskan och längtan om ett syskon blir inte mindre för det.  Hur går det för dig?
  • mammaidamaria

Vårt2012: Näe jag kan inte heller förstå att dom inte godkänner bruttolöneavdrag men det är bara att gilla läget.

Siri2012: Sååå spännande att det börjar närma sig för dig! Jag håller tummarna.

Det går fint, vill ni ha lunch eller fika? Berätta hur många ni blir. Jonas börjar vid 13 så ni kanske hinner se honom annars kan vi åka till Byske o hälsa på honom.: Ja dom har lite dålig koll på detta med sprutorna, jag är glad att jag fick itag Umeå i fredags så ikväll finns det fler att hämta ut, men det gäller tyvärr att ligga steget före själv om man vill hinna få hem eftersom det är beställningsvara.

Idag träffade jag en jätte gullig läkare (min räddning) hon brydde sig, frågade hur jag mådde osv. Sa att hon förstod att det var tufft iom att det inte hade sett så bra ut vid förra undersökningen och höll nu tummarna för mig. Glädjande nyheter, idag hittade hon 10 ägg!!! Ja:)))! Förra gången var det 3. Så nu finns det hopp! Väntar på att Umeå ska ringa för vidare ordination.

• mammaidamaria

Chan2: Nu har dom ringt från Umeå och äggplockningen kommer att ske på fredag:) Känner mig redan nervös!

Enya: :( låter inte roligt, måste fråga som chan2, vad har hänt? Håller tummarna för nästa gång!

• mammaidamaria

Siri2012:Ja en stor sten har släppt!:)Hoppas det går bra för dig! Visst var det på Onsdag?

Chan2:Vi har tid 8.00, ni då? Kanske ses:))

• mammaidamaria

Chan2: Okej:) Ja då lär vi säkert stöta på varandra för vi kommer vara där lite före iom betalningen. Du får heja om du ser en ganska kort, blond tjej:)Jag skulle också vilja veta ungefär hur långt tid hela alltihopa tar den dagen. Hur har ni gjort med betalningen, sköterskan jag pratade med idag sa att vi får pris också mm på fredag, lite sent känner jag..."Köper" ni ett försök eller tre på en gång?

Siri2012: Förstår att du är nervös!Stort lycka till :)

Svar på tråden IVF Umeå