-
-
Norris: Jag tog Lutinus två ggr/dag vid båda förra försöken och har läst i många trådar där man blivit ordinerad detta. Vet inte vad som avgör om man ska ta två eller tre ggr/dag.
Vad trist att du åkt på magsjuka! Hoppas du blir bättre snart.. krya på dig!
LongingForAChild: Så himla tråkigt att försöket fick avbrytas!Nu får du försöka samla krafter under storhelgerna och ladda om inför nästa månad.
3villbli4: Vad härligt att det gått så bra för era embryon! Superkul att ni också ska få tillbaka en blasto.
Det låter nästan som att det är överstimulering på gång.. du kanske borde ringa kliniken imorgon. Eller om ni kollar upp det på lördag vid ET.
Kände av lite mensvärk inatt men annars ingenting. Så får se vad det ska bli av detta.
jennyz: Vad synd att det inte blev något till frysen..Nu får vi verkligen hålla tummarna att lilla fröet tar sig!
-
EbbaGrön: Skönt att ni kan prata med familjen om detta. Ibland önskar jag att jag kunde berätta för vissa i familjen/släkten men tyvärr har dom flesta svårt att inte prata vidare om sådant man berättat i förtroende, så därför har jag endast berättat för några vänner.
3villbli4: Det låter nästan som överstimulering, med tanke på att du har så ont och svårt att röra dig. Om kliniken anser att du inte ska börja med medicinen för att förhindra detta så får man ju lita på dom. Skönt ändå att ni ska tillbaka imorgon så dom kan kolla upp hur det ser ut. Vilken tid har ni fått?
Petto 83: Fick du svar på din lista med frågor idag? Skönt att du inte blivit sämre, hoppas att du återhämtar dig snabbt. Mysigt med kalas i helg.. du får ta det extra lugnt och be mannen fixa och dona!
vårt 2012: Det var ett tag sen vi hörde ifrån dig, hur är det? Tror det kan vara positivt för din kropp med en stunds vila från behandlingar. Tänk vad mycket den fått gå igenom dom senaste månaderna.. Nya krafter och ork och sen SKA det bli ert 2013, det är jag helt säker på!
Tack för peppning!Känner ingenting alls så vet inte vad jag ska tro. Brukar få blödningen ganska sent så det hinner bli en del funderingar.. Nu har jag kommit till den tiden då jag börjar kolla efter blod vid varje toalettbesök, det är inte bra för psyket men svårt att tänka bort. Några tips på annat att sätta tankarna på?
Nektar: Wow, vilket toppenresultat! Grattis!Nu håller vi tummarna för att det blir bebis av detta.
Äppekaka: Grattis till era två blastisar till frysen, det är ju jättebra!
För mig händer som sagt inte mycket på ruvarfronten.. Hade du några speciella känningar igår som gjorde att det kändes som att det tagit sig? -
EEJ: Vid första IVF:en kom blödningen på dag 15 och vid min FET på dag 12 så gissar att det lär dröja iallafall en vecka till innan den dyker upp ifall försöket misslyckas.
Tog Ovitrelle samma dag som dig och blev nu lite sugen att testa för att se om det blir blankt eller inte. Men tror jag ändå att jag väntar.. Enda skälet till att jag skulle vilja testa är för att OM det skulle bli ett tidigt missfall igen så kanske kliniken går med på att ge mediciner efter ET nästa gång.
Håller tummarna att inte så mycket som en spotting dyker upp och oroar dig. -
3villbli4: Skönt att höra att det är bättre med dig, även om det bara är litegrann..
Så himla spännande med ET imorgon. Ni kommer säkert få tillbaka en jättefin blasto imorgon vid lunchtid! :D
Är det någon som äter extra kosttillskott? Jag började för ca 2 månader sedan med D och E-vitamin. Har läst många trådar om just d-vitaminbrist och tänkte att det kan ju inte skada att testa. -
EEJ: Vilka tråkiga nyheter..
Jag fick samma resultat som dig idag. Hoppas att det är för tidigt för oss ännu och att det hinner ändras. Känner dock min kropp ganska väl vid det laget och tror inte det har fäst, men man vet ju aldrig. Håller tummarna för dig! Stor kram
3villbli4: Grattis till ett toppenresultat med era blastocyster, vad roligt att ni fick så många av toppkvalitet!Kul med TD på julafton.. lycka till!
EEJ: Hur går det för dig, någon bebis på intågande? -
Ursäkta, det sista var menat till A79. Förlåt!
-
EEJ: Härligt att testerna visar två streck igen!
Förstår att du vill att det ska synas starkare nu direkt men det kommer säkerligen snart. Har också hört att man ska vänta minst två dagar emellan varje test. Hejar på er ska du veta, det måste gå vägen nu!
Sofiali77: Hur går det för vår ruvare som är etta i listan? Inte många dagar kvar till TD..
Äppelkaka: Jag är jättetrött och har ömma bröst (biverkningar av Crinone) och har haft mensvärk till och från i flera dagar. Detta hade jag aldrig vid första försöket men däremot vid vår FET och då trodde jag det var ett tecken på graviditet eftersom det pågick under så väldigt många dagar. Men denna gång låter jag mig inte luras.
Knip i äggstockarna borde vara ett gott tecken tycker man. Det kan inte vara så att du blivit gravid dessa gånger men fått tidigt missfall?
Freja150: Illamående låter som ett gott tecken!Alltid enklare att räkna ut BIM när det är ostimulerat, med hormoner i kroppen kan det bli lite hur som helst. Bäst att tant röd håller sig borta nu!
Norris: Håller tummarna för er imorgon!
A79: Hoppas inte det var en sanndröm, ni måste ju få mysa med plutten till jul..
Det sägs att gravida ofta har märkliga drömmar. Någon i tråden som erfarit detta? Måste ha med alla hormoner att göra..
jennyz: Jag drömmer ofta att jag är gravid, föder barn osv.. Förstår inte varför kroppen plågar en med sådant.. om man nu inte vill ha dessa drömmar vill säga. Det känns så verkligt och när man vaknar känns livet bara ännu jobbigare då man inte vet om man någonsin kommer få uppleva denna lycka.
vårt 2012: Vad skönt att mensen kom igång. Det är mycket som händer under dessa behandlingar så kan faktiskt förstå att kroppen strejkar till slut!
Petto 83: Jättebra att proverna ser bättre ut och du mår bättre. Ja, nu lär dom passa sig för dina äggstockar! -
A79: Haha, har hört att man kan få dom best bisarra drömmar som gravid!
Jag har faktiskt aldrig haft några bebisdrömmar under ruvningstiden. Bara annars, men det faller sig nog ganska naturligt när man tänker mycket på detta med barn. Eller rättare sagt bristen på barn..
Kvinna32: Blir det att vänta tills TD? Har du några speciella symtom? -
EEJ: Grattis till graviditeten!
Åh, vad roligt.. nu SKA det gå hela vägen för er. Stort, stort lycka till!!
Äppelkaka: Det var märkliga drömmar du hade.. föda en kattunge, ha ha!Imorse drömde jag för första gången något som har med ruvandet att göra: att det kom blod på Crinone-applikatorn. Tack och lov blev drömmen kortvarig då någon ringde fel och väckte mig kl 6.40. Jag klev upp och tog dagens ranson av progesteron och det fanns inget spår av blod som tur var.
Känner precis som dig angående misslyckanden. Man är van vid det här laget och förväntar sig inte att det ska gå vägen. Har redan ställt in mig på nästa försök, och det värsta är att jag inte ens är ledsen! Man blir bara mer och mer likgiltig.. Inte bitter, bara tom.
A79: Här händer inte mycket, känner ingenting alls kroppsligt. Hur mår du, har värkarna blivit kraftigare?
Varghona: Välkommen till oss!
Usch, vad tråkigt med blödningar!Hoppas att det inte är någon fara för embryot och att det ändå blir plus på testdagen.
Sofiali77: Blir verkligen ledsen när jag läser att det inte tog sig för er..Har ni gjort den FET som ingick i 3-packet eller hörde den till det landstingsfinansierade försöket? Vilken tur ni har som fick hela två blastocyster till frysen. Kanske kan kännas skönt att ha dom sparade i 5 år även om det just nu inte känns som att du vill/kommer använda dessa.
Kvinna32: Nej, nej, nej.. det var ju inte så här det skulle gå!Men du har inte fått någon blödning ännu eller? Dagen man får minus på testet eller blödning är så fruktansvärt jobbig.. usch, ingen borde någonsin behöva gå igenom en sådan sak.
Nektar: Jag är egentligen emot att tjuvtesta med tanke på mina tidigare erfarenheter men gjorde det ändå i lördags och det var blankt så inväntar mensen nu. Den borde komma innan veckan är slut om inte hormonerna strular till det.
Vad tokigt att kliniken inte ringde upp dig som planerat!Har ni fått något klockslag för insättning eller skulle ni fått reda på det idag? Till och med jag blir nervös nu.. kan bara tänka mig hur orolig du ska vara.
Hoppas iallafall att det ordnar sig med återförandet imorgon och att det går jättebra på anställningsintervjun. Lycka till!
Yrja M: Grattis till graviditeten!Hoppas du hittar någon som kan göra VUL snart. Jag fick också info från Dr Sol att det blir VUL efter jul om det går vägen.
pinglan2012: Det var längesen du skrev men jag hoppas du kanske finns kvar i bakgrunden och följer dina kämpande vänner på håll. Undrar hur det går för dig, om det blivit någon mer FET. Håller tummarna för er!