• A79

IVF Umeå

men  efter ET skulle det stå.. inte en...

• A79
    äralltupptaget skrev 2013-01-18 20:57:16 följande:
    A79 / Emilotta :  varför var ni hemma? låter kanske som en dum fråga, men var det för att ni hade ont i magen / uppsvullen, eller kunde ni knappt gå/sitta  ? Eller blir man trött i kroppen ?
    Man blir tillsagt att stanna hemma upp till 4 dagar sa dom till mig iaf.
    själv hade jag turen att det var många röda dagar (påsktiden) så jag slapp sjukskriva mig.
    Sedan blev jag svullen & hade ont & stannade gärna hemma hurssom.

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-01-18 21:08:04 följande:
    37 dagar sedan förra blödningen startade. Ingen mens på ingående och negativt test.. att man blir less på sin kropp som aldrig kan fungera som den ska.

A79: Vad härligt att höra att allt går bra! Solig Kan tänka mig att den första tiden går snabbt men hoppas att du ändå hinner njuta av varje ögonblick.
    Förstår att du lessnar på kroppen din......hrm.....Obestämd
    Hoppas det blir bra helst igår Glad

Här njuter man iaf varje sekund & tänker på vilken ortolig tur man haft!
    Att man fått en sådan underbar underbar gåva!!
  • A79
    Freja150 skrev 2013-01-21 18:30:15 följande:
    Äppelkaka: vad skönt att det löste sig, håller tummarna inför insättningen!

Jennyz: vad skönt att hjärtat fortfarande slår! Har du fått order om att ta det lungt nu eller kan du leva som vanligt?

Själv var vi på andra VUL:et idag och det finns två små tickande hjärtan HjärtaHjärta Vi väntar tvillingar Skrattande (med skräckblandad förtjusning!)

Är det någon som vet om det blir något extra VUL innan RUL när det är IVF, förrutom det vid v. 7-8?      
    När det är tvillingar får man alltid extra ultraljud utöver rutinultraljudet har jag för mig!
    närmare förlossningen dådå Glad

& Jätte Grattis till 2 tickande hjärtan!!!Solig
  • A79

Och om man ska göra KUB får man göra UL vecka 13 el 14 därikring

• A79

& det närmar sig förlossningen för Emilotta, Mustikka & fiffa... weeeeeSolig

• A79

Emilotta

Kanske fiffa rent av ligger på BB nu?? Tungan ute
    Ja packa väskan är en bra ide.. dock behöver man inte så mycket tycker jag...
    Har läst på nätet en massa listor som man ska packa men jösses alltså...
    Köp iaf purelan till bröstvårtorna! superbra!!!

Mustikka

Jao... man vet aldrig.. kan vara 10 dagar kvar haha..
    Min skulle ju ha kommi 24e men kom 14e!
    Packa iaf väskan nu så allt är klart!! närsomhelst nu!!!

• A79
    Mustikka skrev 2013-02-03 11:24:25 följande:
    Latensfasen är här och jag säger bara AJ! Haft värkar sen igår middagstid, vi åkte in men värkarna kommer inte tillräckligt ofta och jag hade inte öppnat mig:(

A79: Kommer inte ihåg vad du skrivit. Gick det snabbt för dig eller hade du en lång latensfas?
    Vattnet gick 13e & värkarna kom så vi åkte in på luciadagen :)
    Dock var jag bara öppen 3cm & värkarna var inte kraftiga nog så dom tänkte skicka hem mig.. Fick dem inte hehe.. jag var envis & fick stanna. Dagen efter kom lilla Edvin  :) kl 14.30 :)

Men shit vad spännande!!! håll oss uppdaterad!!!
  • A79
    Mustikka skrev 2013-02-11 21:30:47 följande:
    Tusen tack tjejer!{#emotions_dlg.flower} Vi njuter varje sekund av vårt mirakel!Glad Tycker dock tiden bara flyger förbi, alldeles för snabbt!

Håller tummar och tår att alla i denna tråd ska få sina efterlängtade plus i år!{#emotions_dlg.flower} 
    Åh Guuu va kul!!! JätteGrattis till lilltjejjen!!Hjärta

• A79

Undrar om det blitt barn för fiffa & Emiliotta??

Svar på tråden IVF Umeå