Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Mirage: Jobbigt när negativa tankar börjar snurra.. det är hopplöst att försöka tänka på någonting annat när man hamnat i den situationen. Hoppas att Dr Solensten hittar en recept som fungerar för er nästa gång. Låter jättebra att det finns en ÄL-spruta som får äggen att mogna på slutet, det kanske kan vara lösningen!

Nektar: Min mens har inte kommit ännu, vet inte vad som har hänt med min annars regelbundna cykel. Kliniken har fått flytta fram planerat äggplock två gånger. Om ingenting har hänt till nästa vecka så blir det till att börja med Provera för att framkalla blödning. Hur många dagar har du ätit Provera?

Äppelkaka: Hur går det för dig, blir det någon FET denna cykel?

VackerBlomma: Kul att ni är på gång igen! Håller tummarna för att det går vägen med någon av era blastocyster!

jennyz: Vad roligt att höra att det såg bra ut på ultraljudet och att plutten har vuxit som den ska. Nu hoppas vi på det bästa under resten av graviditeten!

Freja150: Kände på mig att det skulle vara två hjärtan som slog.. stort grattis till er! Måste kännas helt otroligt, att först kämpa för att bli gravid överhuvudtaget och sedan få två stycken på en gång!

vårt 2012: 15 ägg är ju ett jättebra resultat, grattis! Något av dessa måste vara ert guldägg, det är jag säker på. Spännande att höra om dom långtidsodlar. Har du hört något från kliniken ännu?

Kvinna32
    : Jag har alltid startat med nässprayen på dag 21 men tydligen går det lika bra att starta på dag 1. Vem i tråden var det som fick köra denna variant? Glömsk.. Hoppas du får ut en minst lika bra skörd som senast och får chans till blastocyster.

äralltupptaget: Ja, ring och kolla så att remissen har kommit fram så slipper du fundera på den saken. Sen är det inte alls säkert att du behöver vänta så länge som 3 månader, för en del har det gått snabbare än så. 
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Senaste blödningen startade den 13:e december så jag är inne på cykeldag 41 nu. Har läst att många fått rubbade cykler efter ivf-behandlingar så förmodar att kliniken vill att man väntar ett tag ifall att mensen kommer igång av sig själv. Hade helst sluppit ta tabletter för detta men vill inte vänta hur länge som helst med att starta nästa försök. Har tagit två gravtester som var negativa. Hur länge har det tagit för dina blödningar att komma igång dom gånger du ätit Provera i 10 dagar?
  • drömmer om ett barn
    LongingForAChild: Så tråkigt att slemhinnan inte var tillräckligt tjock.. hoppas att östrogen-plåstret hjälper och att det ser bra ut på nästa VUL. Ge inte upp hoppet, mycket kan hända på en vecka! Håller tummarna för er.

jenads: Jättetråkigt att höra att blaston inte klarade upptiningen.. Rynkar på näsan Tungt att få det beskedet när man är så nära målet och helt inställd på återföring. Ta den tid ni behöver för att ladda om och sen hoppas vi att ni har turen med er vid kommande färskförsök. Kram
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Vad spännande att vara ruvare till två, stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Att den ena höll på att kläckas är ju jättebra nyheter! Inte länge kvar tills vi får veta hur det gått! Skrattande

Nektar
    : Okej, det verkar variera mycket när blödningen kommer igång efter Proveran. Tack och lov kom min mens inatt så jag behöver inte starta denna "kur".

Skönt att du är igång med behandlingen nu! Glad När är det dags för VUL?

Jockelina: Hur går det för dig, några känningar? Bara en vecka kvar till TD.. hoppas på att få höra ett glädjeskrik från dig då! Solig
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Hela 7 stycken att odla vidare på är verkligen jättebra! Håller tummarna för att samtliga blir till blastocyster som hamnar i frysen! Solig

Nektar: Ja, äntligen kom den! Har aldrig behövt vänta så här länge, trodde nästan att kroppen gett upp efter allt man utsatt den för det senaste året. Skulle ringa kliniken när mensen kommit så jag ringer imorgon och hör vilken dag det blir VUL. Har tagit första Menopur-sprutan idag så gissar att det blir på fredag.

Spännande med ditt VUL den 5:e. Nu är det inte länge kvar! Glad 
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (syskonförsök)
    * Nektar (FET i februari)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)TD 8/2
    * vårt 2012 (4:e försöket) TD 8/2

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Menopur stimulerar utvecklingen av äggblåsor och ägg. Börjar med att ta dessa sprutor i 4 dagar och på den 5:e dagen kompletterar jag med Orgalutran-sprutor som förhindrar att ägglossning sker för tidigt. Så ingen nässpray utan enbart sprutor denna gång. Pratade precis med Umeå och det blir blodprov på torsdag samt VUL på fredag och måndag. ÄP nästa vecka om det blir några äggblåsor av det hela! Glad

Emilotta: Vad gullig du är.. tack! Solig Känns bra att vara på gång igen och dessutom få prova något nytt. Hur mår du? Har förvärkarna startat? Snart är er guldklimp äntligen här! Skrattande

Mustikka: Hur går det för dig, några tecken på att bebis vill ut snart? Drömmer
  • drömmer om ett barn
    Emilotta: Oj, vad nära inpå BF du jobbar! Har det gått bra hela vägen eller har du fått sjukskriva dig? Skönt med sista veckan så att du förhoppningsvis hinner varva ner lite innan förlossningen. Kan tänka mig att det känns overkligt.. en riktig berg-och-dal-bana av känslor!

EEJ: Tack! Solig Vi får hoppas att detta är det "gyllene receptet" även för oss. Jag fick inte Trombyl förra gången (pga för få försök) men denna gång gick Dr Solensten med på det. Blev dock nekad Prednisolon av samma orsak som senast.

Mustikka: Tack för tummarna! Glad Då har du iallafall några tecken på att det börjar vara på gång. Så otroligt spännande att det snart är dags! Vad säger din sambo, är han nervös?

Nektar: Jag har själv funderat på att testa yoga. Mest för att se om man kan få ett inre lugn och må bättre i både kropp och själ. Tycker absolut du ska gå!

Ws mamma: Håller tummarna för att det blir återföring på lördag! Hade varit trist om ni måste vänta ytterligare en cykel. Man är ju så taggad när det börjar närma sig.

LongingForAChild: Absolut, det ÄR din tur nu. Hoppas innerligt att det ser bra ut på VUL imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Hinner inte skriva mer nu, måste iväg till jobbet. Ha det bra allihopa!  
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Vet hur det känns när man hamnar i en depp-period.. du är inte ensam om att ha dessa tankar. Men ibland känns det som att man är den enda i sin omgivning som är drabbad av detta. Barnlösheten. Det jobbiga är att inte veta om man någonsin kommer lyckas och det kan göra mig oerhört frustrerad. Apropå det du skriver om odds så har jag läst att oddsen sägs öka för varje ivf-försök. Stämmer det så borde det vara vår tur snart! {#emotions_dlg.flower}

Många plussar utan att ha fått några graviditetssymptom alls, det verkar vara jättevanligt. Men förstår att du vill känna att någonting händer i kroppen. Är likadan själv när jag ruvar. Det jobbigaste är när man får en massa symptom och sen går det ändå inte vägen.. då blir jag bara arg på min kropp. Kommer du vänta till TD med gravtest?

Äppelkaka: Tiden går aldrig så långsamt som vid ruvning. Spelar ingen roll om man har fullt upp heller, man vill bara att dom där veckorna ska gå så att man får ett svar nångång!

Läste att Trombyl även är till för att öka blodgenomströmningen i livmodern och öka chansen att ägget implanterar/fäster i livmodern och att moderkakan bildas. Sägs vara bra för dom som fått tidiga missfall.

3villbli4: Vad roligt att få se lilla pyret! Solig Låter tungt med så mycket kräkningar att du måste få dropp för detta. Är det efter vecka 12 dom säger att illamåendet oftast brukar gå över? Hoppas du mår bättre snart.

EbbaGrön: Vad mysigt med någon som buffar för fullt i magen.. Hjärta

Emilotta: Bra att du har kunnat jobba som vanligt men skönt ändå att du fått avlastning.

Mustikka: Ja, om inte annat så lär han bli nervös vid förslossningen. Fast det är iofs bra om han håller sig lugn ifall du blir hysterisk! Flört

äralltupptaget: Som Mustikka skrev så beror det på var i cykeln du är och vilken metod du kommer att göra. Läkaren går igenom hur ivf fungerar, planerar er behandling, skriver ut recept och gör en check-lista som ni får med er hem. Du får också möjlighet att prova sticka dig med sprutan.
Svar på tråden IVF Umeå