Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

3villbli4: HELA förra graviditeten!? Oj.. måste ha varit långa 9 månader. Finns det ingenting man kan göra för att motverka illamåendet? Tack för tummarna!

turtle01: Hur går det för dig, mår du bra?

Petto 83: Jag hoppas att din fest blir toppenbra. Klackarna i taket och sen är flunsan förhoppningsvis väck! Grattis förressten!

vårt 2012: Det är svårt att hålla sig från att testa.. nyfikenheten tar över totalt. Hur länge tog det innan Ovitrellen var ute?

Jag startade behandlingen i söndags och var på VUL idag. Ett jobbigt moment med min historik, men det fanns 6 äggblåsor så gick iallafall bättre än förra gången. Nytt VUL på måndag och sen blir det mest troligt ÄP på onsdag.

VackerBlomma: Vad spännande med återföring nästa vecka! Nervös är man alltid men det kommer gå kanonbra ska du se.

björnen2007: Fick du vaggisar av någon speciell orsak? Jag tog inte dessa vid ostimulerad FET. Håller tummarna för er!

• drömmer om ett barn

björnen2007: Okej, då förstår jag. Samma här.. ska också få trombyl denna gång. Försökte även få prednisolon men det fick jag inte.

Om du är låghormonare så kan mycket hända den närmaste tiden. Vänta några dagar och testa igen. Har ni ett försök kvar efter detta?

Jo, jag kör på menopur denna gång. Hoppas att det blir bättre kvalitet och att jag får tillbaka ett embryo som ser bra ut så att man har chanserna med sig från start. Blastocyster känns som en ouppnåbar dröm men man vet aldrig..

• drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Stort grattis till plusset, underbart! {#emotions_dlg.flower} Härligt att höra att du har en sån positiv inställning trots era tidigare erfarenheter. Man ska leva i nuet och försöka att inte tänka på sånt som kan gå fel (även om det är lättare sagt än gjort). Stort grattis än en gång och lycka till nu!

Mustikka: Så spännande att födseln börjar vara på gång! Har ni fått åka in igen? Kanske har du redan blivit mamma? Drömmer Hoppas allt går bra. Uppdatera gärna vid tillfälle, alla här är nämligen otroligt nyfikna!

Emilotta: Någon liten krabat som visar tecken på att vilja komma ut? Skrattande

björnen2007: Hur går det för dig, har du gjort något nytt test? Håller tummarna för er!

Vad mysigt med boende i Riksgränsen. Hoppas ni får en härlig vår. Om det olyckligtvis inte skulle ta sig på detta eller kommande försök så tycker jag det låter som en bra idé att testa pergotime. Funderar själv på att ta en paus om det inte blir något av dom två försöken vi har kvar.

LongingForAChild: Nej, vad tråkigt att det inte såg bra ut på VUL:et.. Rynkar på näsan Jobbigt när det är saker som inte går att påverka med medicinering, måste kännas tungt. Väldigt bra att dom tar tag i saken direkt och skickar remiss till hysteroskopi så att du får kolla upp detta ordentligt.

Snöflinga: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Vad roligt att ni fick er son med hjälp av ivf. Krävdes det fler än ett försök? Håller tummarna för att det blir ett syskon av denna FET! Solig

Vid vårt första färskförsök sa läkaren att det var 30% chans att lyckas och vid vår FET 25%. Senast fick vi inga siffror men å andra sidan var embryot inte av särskilt god kvalitet.

Nektar: Kul med återföring till veckan! Skönt att det såg bra ut på VUL. Nu är det bara till att vänta några dagar.

Petto 83: Tror och hoppas att det går bättre för er denna gång! Glad 
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Är jätteledsen för din skull, trodde verkligen att det var er tur nu.. Gråter Jäklars mens, man blir så arg och besviken! Usch, får ont i magen varje gång det kommer besked av detta slag.

Tror iallafall gott om era blastocyster i frysen, upptiningen kommer säkert gå bra. Kämpa på.. ni är så otroligt starka! {#emotions_dlg.flower} Kram
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) ÄP 6/2
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • drömmer om ett barn

Emilotta: Skönt att ha väskan packad. Man vet aldrig när det är dags, kan gå undan och då är det bra att vara förberedd! Har du något mer besök hos BM inplanerat?

Nu är ÄP avklarat. Några blåsor hade hunnit växa till sig sedan VUL så det fanns totalt 9 stycken och det var ägg i 6 av dessa. Blev jätteförvånad.. trodde jag skulle få ut färre denna gång. Nu får man hoppas att dom är mogna, blir befruktade och delar sig som dom ska. Nervöst!

• drömmer om ett barn

Tack alla söta för era gulliga ord, dom värmer ska ni veta.

Emilotta: Är det vanligt att man går över tiden? Hur länge brukar bebisarna vara fixerade innan födseln, kan det gå snabbt när dom väl är i position så att säga? Hoppas att du inte behöver gå över tiden.. väntan har varit mer än tillräcklig kan jag tänka mig!

Nektar: Ja, det känns himla skönt att denna del är avklarad! Stunden att vänta innan besked om antalet ägg var jobbig.. jag hann tänka alla möjliga tankar. Stannade kvar ungefär en timme efter ÄP. Mådde bra efteråt så ville att dom skulle ge besked snabbt så vi kunde åka till hotellet, var trötta då vi åkte hemifrån vid 2-tiden på natten.

Tungt med smärta och illamående direkt efter ÄP. Måste varit väldigt jobbigt för dig när bedövningen släppte? Jag mådde illa och hade ont i magen fram tills för två timmar sedan. Kan tänka mig att smärtan är värre när man haft ett stort antal blåsor. Vad skönt att få besked om befruktningen direkt, det har vi aldrig fått.

äralltupptaget: Själva äggplocket gjorde inte det minsta ont med däremot kändes bedövningen en del. Hade otur även denna gång att doktorn träffade någon nerv. Under mitt första försök kände jag varken av bedövning eller plock så det kan gå helt smärtfritt också!

Precis, man får bara äta flytande föda till frukost när det är dags för ÄP. Ät ordentligt så att du är mätt för det kan bli en del väntan. Vi hade tid kl 9 och fick vänta till 12 innan det var våran tur. Förra gången gick det betydligt snabbare så det är lite olika.

jennyz: Helt perfekt beskrivning av hur allt går till! Hur mår du nu? Har blodansamlingen som syntes på ultraljudet kommit ut?

Snöflinga: Vad härligt att det tog sig på första försöket. Roligt att syskonförsöket blir från samma "kull", hoppas att det går vägen för er!

Äppelkaka: Bli på smällen tycker jag låter som en utmärkt idé! :D Ja, det känns verkligen som att det gick bättre denna gång. Och vad snabbt det gick med korta metoden.. 10 dagar från sprutstart till ÄP.

Petto 83: Oj, hoppas det inte blivit fel med sprutdosen. Det kanske blir så att du får öka dosen om blåsorna är för små/få. Håller tummarna för att allt ser bra ut på fredag.

• drömmer om ett barn

Tack alla söta för era gulliga ord, dom värmer ska ni veta.

Emilotta: Är det vanligt att man går över tiden? Hur länge brukar bebisarna vara fixerade innan födseln, kan det gå snabbt när dom väl är i position så att säga? Hoppas att du inte behöver gå över tiden.. väntan har varit mer än tillräcklig kan jag tänka mig!

Nektar: Ja, det känns himla skönt att denna del är avklarad! Stunden att vänta innan besked om antalet ägg var jobbig.. jag hann tänka alla möjliga tankar. Stannade kvar ungefär en timme efter ÄP. Mådde bra efteråt så ville att dom skulle ge besked snabbt så vi kunde åka till hotellet, var trötta då vi åkte hemifrån vid 2-tiden på natten.

Tungt med smärta och illamående direkt efter ÄP. Måste varit väldigt jobbigt för dig när bedövningen släppte? Jag mådde illa och hade ont i magen fram tills för två timmar sedan. Kan tänka mig att smärtan är värre när man haft ett stort antal blåsor. Vad skönt att få besked om befruktningen direkt, det har vi aldrig fått.

äralltupptaget: Själva äggplocket gjorde inte det minsta ont med däremot kändes bedövningen en del. Hade otur även denna gång att doktorn träffade någon nerv. Under mitt första försök kände jag varken av bedövning eller plock så det kan gå helt smärtfritt också!

Precis, man får bara äta flytande föda till frukost när det är dags för ÄP. Ät ordentligt så att du är mätt för det kan bli en del väntan. Vi hade tid kl 9 och fick vänta till 12 innan det var våran tur. Förra gången gick det betydligt snabbare så det är lite olika.

jennyz: Helt perfekt beskrivning av hur allt går till! Hur mår du nu? Har blodansamlingen som syntes på ultraljudet kommit ut?

Snöflinga: Vad härligt att det tog sig på första försöket. Roligt att syskonförsöket blir från samma "kull", hoppas att det går vägen för er!

Äppelkaka: Bli på smällen tycker jag låter som en utmärkt idé! :D Ja, det känns verkligen som att det gick bättre denna gång. Och vad snabbt det gick med korta metoden.. 10 dagar från sprutstart till ÄP.

Petto 83: Oj, hoppas det inte blivit fel med sprutdosen. Det kanske blir så att du får öka dosen om blåsorna är för små/få. Håller tummarna för att allt ser bra ut på fredag.

• drömmer om ett barn

jennyz: Flytningen är säkert det sista som nu kommer ut. Tror inte att det är någon fara men förstår att det känns olustigt. Håller tummarna för att det ser bra ut på tisdag så att ni får berätta den glada nyheten för alla!

Emilotta: Okej, men inget av detta behöver ju betyda att du också går över tiden. Mycket kan hända under dom närmaste dagarna..

Har inte hört något från kliniken. Har alltid fått veta resultatet när det är dags för återföring så får snällt vänta tills imorgon.

EEJ: Härligt att du går in i vecka 12! Skönt att dom mest kritiska veckorna snart är passerade.

• drömmer om ett barn

Av sex ägg var fem mogna. Tre stycken blev befruktade och jag har fått tillbaka två (4-celligt + 5-celligt). Den tredje var 6-cellig och den skulle dom prova odla vidare.

Svar på tråden IVF Umeå