Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Tack för alla fina kommentarer! Hjärta Det känns mycket bättre denna gång så blir spännande att se om vi har turen med oss.

jennyz: Vi får hoppas att allt som inte ska vara därinne har kommit ut nu, känns nästan som det. Skönt att det inte kommit mer blod. Nu SKA graviditeten flyta på utan problem! Solig

Äppelkaka: Härligt att plusset höll i sig hela vägen till TD, grattis! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt med ett BF-datum, måste kännas lite mer verkligt nu?

Ja, verkligen stor skillnad jämfört med förra gången. Min kropp verkar inte följa regelverket för hur den bör bete sig i dessa sammanhang.. Skrattande

Nektar: Det var kliniken som frågade om vi ville sätta tillbaka två och det tackar vi inte nej till. Efter två dagars odling ska embryot ha 4 celler vilket innebär att dom två andra hade delat sig för snabbt. Dom ville därför inte frysa ner den 6-celliga direkt utan vänta för att se om den "kommer i fas" om några dagar. Jag tror inte att den hamnar i frysen, men man vet ju aldrig.

Snart dags för FET, hur känns det? Glad

Petto 83: Hur går det med sprutandet?

VackerBlomma: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Så himla skönt att bara behöva tina upp en, den måste vara riktigt bra kvalitet! Nu hoppas vi att detta resulterar i graviditet.. Solig

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (beräknad spraystart 18 feb)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • drömmer om ett barn
    3villbli4: Tack! Solig Tråkigt att höra att du fortfarande mår så pass dåligt att dropp krävs. Hoppas verkligen att det vänder och att denna graviditet blir lättare än den förra. Du är en riktig kämpe!
  • drömmer om ett barn

Emilotta: Nämen åh, så himla roligt att födseln är på gång!! Det kan verkligen vända snabbt från att bebisen inte är fixerad tills att hon/han är det, detta är du ett levande bevis på. Önskar er stort lycka till och hoppas att allt kommer gå bra. Många kramar!

• drömmer om ett barn

Väntar med stor spänning på uppdateringar från fiffa, Mustikka och Emilotta. Förmodar att ni har fått era efterlängtade barn nu.. Drömmer

Snöflinga och VackerBlomma: Hur går det med ruvandet?

Freja150: Har du fått göra något nytt ultraljud?

Petto 83: Toppen att det såg bra ut på fredagens VUL! Glad Spännande att ni snart får besked om när det blir ÄP.

Nektar: Jag har inte fått höra något ännu, dom skulle odla vidare och sen får vi svar via brev.

Tråkigt med förkylning men tror inte att det ska vara någon fara. En del säger att det t.o.m är bra att vara förkyld för då siktar immunförsvaret in sig på att göra dig frisk istället för att eventuellt motarbeta embryot. Håller tummarna för dig imorgon! {#emotions_dlg.flower}

• drömmer om ett barn
    Mustikka: Underbara nyheter! Jättegrattis till lillpigan!! {#emotions_dlg.flower} Du verkar ha haft en riktigt kämpig förlossning.. skönt att höra att det ändå gick bra till slut. Hoppas att snittet inte hindrar dig alltför mycket från att mysa med guldklimpen. Grattis till er än en gång! Solig Kram
  • drömmer om ett barn
    äralltupptaget: Jättebra att provsvaren såg bra ut! Glad AMH står för Anti-Müllerian Hormone och mäter din äggreserv. Så att du har ett högt värde är väldigt positivt. Härligt att remissen är på gång, nu närmar det sig! Solig
  • drömmer om ett barn
    Snöflinga: Jag är också enormt trött, brukar alltid bli det av progesteronet. Svårt att hålla sig koncenterad på jobbet.. Ruvartiden är verkligen påfrestande men nu har du inte länge kvar! Får man sitt pluss så är det väl värt att vänta några dagar extra på! Solig

EEJ: Fick du några biverkningar av Trombylen? Igår kände jag hela dagen en kraftig "mensvärk" och tänkte om det har med den ökade blodgenomströmningen att göra.

A79: Allt bra med dig och lille Edvin? Glad

jennyz: Så underbart att allt såg bra ut på UL, vilken lättnad! Njut varje minut.. Drömmer

VackerBlomma: Skönt att göra ostimulerat, då slipper man mediciner som kan ge falska gravsymptom. Gissar att du inte fått progesteron utskrivet? Om du väntar mensen till helgen så skulle jag rekommendera att du väntar med testet tills dess om du kan! Skrattande

vårt 2012: Kommer ni göra ett nytt färskförsök eller FET nästa gång? 

Nektar: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Härligt att upptiningen gick så bra!
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Jag har haft alla möjliga "graviditetssymptom" under ruvningstiderna men nu ger jag upp att försöka spekulera i vad det kan bero på utan väntar istället och ser vad testet visar. Förra gången var jag nästan helt säker på att det tagit sig då jag hade känningar och "mensvärk" under en längre tid, på ett sätt jag inte känt tidigare. Så istället för att grubbla ihjäl mig tänker jag spela cool.

Vad härligt för dig att vara tillbaka hos BM igen! Spännande med VUL om 2 veckor. Mycket som händer nu! Solig

Petto 83: Vad roligt att du har fått tid för ÄP, snart gäller det! Skrattande Hur såg det ut på VUL:et igår?

EEJ och jennyz: Okej, bra att veta att man inte får ytterligare symptom av trombylen. Vad skönt att koaglet var mindre jennyz, då behöver du inte riskera att få någon stor blödning som skrämmer livet ur dig.

Snöflinga: Jag kommer att vänta till testdagen om inte mensen dyker upp innan. Min man tror inte jag kommer klara att vänta så länge, men jag ska bevisa motsatsen, ha ha.

Kvinna32: Är du laddad inför spraystarten?

Ws mamma: Hur går det för dig, någon FET på gång?

Mirage: Kör ni igång med ny stimulering vid nästa mens? Kommer det ske någon ändring i medicineringen?

Mustikka: Vilket vackert namn ni har valt! {#emotions_dlg.flower} Om jag blir gravid och får en flicka har jag funderat på namnet Ella. Lite drömmar måste man ju ha.. Flört 
  • drömmer om ett barn

VackerBlomma: Grattis till plusset, underbart!! {#emotions_dlg.flower} Vad fint och speciellt att kunna säga till sin käresta att man är gravid på alla hjärtans dag av alla dagar! Hjärta

Petto 83: Man blir nervig när det är dags för ÄP, tror ingen lyckas hålla sig lugn i det läget. Skönt att slemhinnan såg bra ut och minst 13 blåsor är ju jättebra! Håller tummarna för dig imorgon! Solig

Kvinna32: Tänk vad mycket vi utsätter våra stackars kroppar för.. helt otroligt att dom orkar med. Jag är glad att vi körde på 3-pack, hade blivit ganska dyrt annars. Och så slipper man känna stressen över att det MÅSTE lyckas på det enda försöket man har. Jättespännande med långtidsodling, håller tummarna för ett bra resultat! Glad

Äppelkaka: Så sant så.. här är det överbevisning som gäller! Skrattande

Glad Alla Hjärtans Dag på er allihopa i tråden! Hjärta   

Svar på tråden IVF Umeå