IVF Umeå
Fy Tinzu, vad jobbigt att få ett plus, få känna känslan att man lyckats, å sedan raserar det! Förstår du är jätteledsen. Styrkekramar till dig!
Fy Tinzu, vad jobbigt att få ett plus, få känna känslan att man lyckats, å sedan raserar det! Förstår du är jätteledsen. Styrkekramar till dig!
Mustikka: tack! Ruvardag 4 nu...tyvärr har den välbekanta mensvärken i korsryggen kommit nu, man borde väl känna ngn skillnad om det inte vore mensen? Känns precis som de tidigare misslyckade försöken och på samma dag kommer värken varje gång..otroligt! Fina ägg vid varje insättning men ändå ingen bäbis på bakning..
Vårt 2012: fy vad ledsen jag blir över det ni fått gå igenom. :( hela den här ivf karusellen är sjukt jobbig mentalt och få gå igenom ngt sånt där måste vara så tungt! Som du skriver, ta den här sommaren som eran! Njut av lite vin och se framemot höstens FET utvilad och full med hopp!
Drömmer om ett barn: grattis till glada gubben och tid för FET!! Håller alla tummarna jag har för det ska gå vägen för er denna gång! :)
Smilla03: hoppas kroppen sköter sig så ni hinner med FET innan stängningen!! :)
Min ruvarstatus är väl sådär, jag känner till hundra att det inte funkat denna gång heller. Så nu blir det sommarlov från det här, ska gå på möhippor, bröllop festival..bara försöka glömma det här ett tag så tar vi tag i FET till hösten..6:e ggn gillt!!
Läst om många som plussat på rd6 med blastocyst, så jag tjuvtestade igår och det var ett svagt men synligt plus!! Tog ett till på kvällen och fortf plus! Vi höll på sprängas av lycka efter 3 1/2 års försök!
Men när jag testar idag helt blank plus en jävulsk mensvärk!! Nån som varit med om ngt sånt förr???
Helvetiaaa: beklagar ditt minus! :(
Jo, det måste ju varit Ovitrellen som var kvar..testade på rd3 bara för att se om den var kvar, men då var det minus. Men det finns väl ingen annan förklaring?
Ångrar jag testade, hade inte velat se det där plusset utan hellre ett vanligt misslyckat försök
Beklagar till minus med turtle01! Dyster dag i tråden..plusen tog slut :(
Men vilken pissdag!! :( så ledsen för ditt missfall pinglan ;(
Gjorde ett nytt test imorse, syns ett svagt svagt streck där nu...men mkt svagare än rd6. Fortf ovitrellen som håller på att gå ur kroppen? 16 dagar sedan jag tog den...
Vore jag gravid skulle ju pluset bli starkare..inte svagare. lr fäste embryot men släppte igen?
Känner som dig EEJ, det känns helt främmande att vi ska bli gravida igen, och har oxå börjat acceptera vi blir en familj på tre...dottern frågar dagligen efter ett syskon, har börjat berätta för henne nu att vi har svårt att få barn, hur otroligt glada vi är över henne men att hon nog inte kommer få ngt syskon...
Nu kommer jag låta bitter emmies, jag menar inget illa. men gud vad jag önskar vi fått samma fantastiska resa som er. Så otroligt skönt det måste vara att få sån kort och på en gång lyckat resultat. Att slippa lägga ut mångbelopp på nya försök, att hoppas med varje fiber i kroppen man har att det ska lyckas..men ist misslyckas man igen...och igen och igen..
Hur länge ska man orka kämpa på??
Förlåt för mitt tråkiga inlägg..ibland bara suger det!
Förstod du inte menade ngt illa, var inte meningen du skulle ta det så...menade bara att jag önskar så hårt att vi hade fått samma tur som er, vill inte vara i den här sitsen och avundas alla så himla mkt som lyckas på första försöket
8:e augusti öppnar dem igen!
Beklagar ditt minus och mens EEJ! :(
EEJ: vad konstigt att ni inte får sätta in två embryon. Vi har gjort det två ggr och ska göra det nu igen vid kommande FET (när/om vi nu har ork att börja igen)
Har satt in två vid både ET och FET
Och jag är kort :)
Vårt 2012: jag förstår dig till fullo! Vi/jag har tyvärr hamnat i rejäl kris.
Tyvärr finns inget stöd med samtalskontakt på IVF kliniken. Jag blev rådd att kontakta vårdcentralen.
Så jag går nu hos psykolog på vc samt att vi tillsammans går på familjeterapi.
Det känns bättre än innan, jätteskönt att få prata och ventilera med en som hjälper en att reda ut tankarna och känslorna!
Ta hand om dig, kram
Nektar: är detta din 1:a IVF?
Efter 5st IVF försök som inte lett till ngn graviditet, lagt ut över 100 000kr, försökt med babyverkstan sedan mars -09, är det lättare sagt än gjort att bara upp med hakan.
Såklart finns det bättre dagar. Dom är betydligt fler än dom sämre. Men i den här kämpan så är det helt ok att få svackor och få prata om dem och vara ledsen. Det är ju ett måste att bearbeta sina känslor, inte bara trycka undan dem.
Avundsjukan sitter inom en, det är ju inget jag visar mina vänner när de berättar om sina graviditerer, jag blir glad för deras skull, men ledsen för våran, och det är helt ok tycker jag.
Jag får som du Sofia. Vid ET två st tvådagars eller 1 blasto
Vid fet två blastocyster
Tycker du ska stå på dig EEJ.
Jag har oxå barn sedan tidigare som kom till utan problem, jag får jättefina fina embryon, stimuleras bra.
Kort? Menar dom din längd?? Jag är 1,60, normal skulle jag säga jag är
Fast iof har det ändå inte hjälpt oss att bli gravida.
Kanske min ålder som avgör att jag får tillbaka 2? Jag är 35