• Sofiali77

IVF Umeå

Vad tråkigt EEJ att det inte gick vägen, men bra att du hinner ett försök till.

Känns inte positivt här idag. Känns som mensen ska komma, BIM imorgon. Funderar faktiskt på att tjuvtesta bara för att slippa sorgen när "tanten" kommer.

Sambon försöker peppa upp mig och säger att då får vi ju valuta för pengarna. (Vi har 2 gånger kvar på 3-pack)

• Sofiali77

Tinzu: Jag hade också sjukt ömma bröst ca en vecka in i ruvningen. Har aldrig haft så ömma bröst tidigare, men det har lagt sig nu. Bara lite ömma och lite större. Troligen en biverkning av progesteronet.

Grattis Helvetiaaa till äggskörden!

Ringde kliniken idag för att få mer progesteron, då läkaren hade gett mig för lite på recept och fick till min glädje veta att vi har en blasto i frysen. Har aldrig haft någon blasto, så det var kul.

• Sofiali77

...och då var hoppet ute här. Fast det kände jag på mig. Mens idag...blä! Måste dock vänta en vecka till innan jag kan meddela kliniken. Då får man vänta hela sommaren då på nya försök, nya möjligheter.

• Sofiali77
    germany skrev 2012-06-05 18:42:55 följande:
    Ruvardag 10 och mensen har kommit....så inget plus denna gång heller Gråter
    Nej, inte du också. Detta var ingen vidare dag.... :(
    Kram till dig
  • Sofiali77
    Mustikka skrev 2012-06-05 15:58:00 följande:
    Sofiali: Nej!Rynkar på näsan Vilken ruvadag är du på? Är du säker på att det är mens? Styrkekramar{#emotions_dlg.flower}
    Ruvardag 12. Japp, det är mens.
  • Sofiali77

Grattis inväntande! Det där pluset är ju hur tydligt som helst! Det kommer gå fint. Ta det lugnt bara.

Grattis också Helvetiaaa till ruvarstatus!

• Sofiali77

Grattis Pinglan, Mustikka och Tinzu. Vilken lycka!

Det var någon som tidigare som frågade om det skulle vara lättare att få barn om man tidigare lyckats på egen hand och jag har läst att det ska vara så, men det stämmer då inte på oss. Vi fick en ljuvlig dotter för 8 år sedan. Blev gravid efter andra "försöket" när vi sagt "blir det så blir det".  Har haft känslan att  det kanske inte blir fler barn, men tänkte att det borde nog funka ganska kvickt ändå. Jag har flera i släkten som "bara" har fått ett barn. Efter 3,5 års försök, både själva, med pergo och 2 IVF och ett frys är vi ännu inte gravida. Ett missfall har vi dock haft i vecka 8. Vi har 2 IVF och ett frys kvar, sen ger vi nog upp. Jag hoppas bara man orkar igen dem rent psykiskt, men vad är alternativet? Adoption verkar så krångligt. Inte är vi gifta heller. Usch - ursäkta neggo-inlägget!!!

• Sofiali77
    EEJ skrev 2012-10-06 19:02:28 följande:
    Jag är ensam ruvare i tråden nu.... Känns trist att inte ha någon att följa de hör tyngsta och längsta dagarna. Rd 3 har snart passerat och idag borde det lilla embryot utvecklats till en blastocyst och imorgon hoppas jag att det hittar sig ett bra ställe att mojsa ner sig på.

Nästa helg är ingen vit helg för mig, först personalfest på fredagen och sedan har min svägerska 26 årsfest på lördagen. Det är dessutom två tillställningar dör det skulle höjas både ett och två ögonbryn om det inte dracks någon alkohol. Dr sol sa att man inte skulle göra det under ruvningen och jag är mkt laglydig! Undra ändå om jag inte ska testa på fredagsmorgonen? Rd9, vad är oddsen för att det är negativt trots att man är gravid- väldigt liten va? Ja tål att funderas på....

Trevlig lördagkväll på er!!

Nej, du är inte ensam.Tungan ute Jag hade bara förlagt mitt lösenord och inte förmått mig att skapa ett nytt, men jag har varit inne och läst hela tiden. Jag ruvar också för fullt sen i onsdags på vår blastocyst. Borde väl veta till helgen hur det har gått. Får både innohep och trombyl denna gång. Vilket försök är du på?

Väntrummet * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2) * Freja150 (inväntar FET) * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)   {#emotions_dlg.flower}Sprayar * Jenads (24/9) * Barreliten (25/9) {#emotions_dlg.flower}Sprutar * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar * Norris (testdag 9/10) * EEJ (testdag 22/10) * Sofiali77 (testdag 17/10)

GravidGravida * EbbaGrön (1:a IVF) * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Sofiali77

Förresten, är det någon som har erfarenhet av att äta kortison under ruvning? Och av vilken anledning får man det? Läkaren sa att vi ska testa det nästa gång om inte detta tar sig.

Min blasto var till 90% återhämtad? Vad innebär det? Bra eller dåliga odds?  

• Sofiali77
    Chan2 skrev 2012-10-09 17:47:34 följande:
    Jag är här och kikar ibland fortfarande.... Glad blir glad att läsa hur bra det går för många utav er.

Nu undrar jag om det är ngn utav er som haft ett misslyckat 1:a IVF försök (dvs fått en vanlig mens när man ej ville ha den) och sen månaden efter när mensen skulle komma så är den näst intill obefintlig.

Dvs blir mensturationen rubbad efter misslyckat IVF vad tror ni?
    Ja, min mens har blivit rubbad varje gång vid IVF. Ibland också nästa mens.

Känns lite hopplöst här idag. Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta eftersom jag håller på att bli ett nerv vrak av alla tankar som snurrar...och det var så klart minus på RD6 med blasto.Rynkar på näsan
    What does it take to succeed?

Alltid denna balansgång...nerv vrak eller besvikelse
Svar på tråden IVF Umeå