IVF Umeå
På fredag har jag tid för vul, är nervös:/
Första sprutan ikväll gick väldigt bra! Lite orolig dock att det kom ut fler än bara en droppe när jag skruvat dit nålen, men det kanske inte gör nåt? Sambon trodde inte det iaf... Imorrn kan vi också hjälpas åt, men på fredag måste jag fixa monteringen helt själv eftersom jag måste ta den på jobbet då. Jag desinficerade ingenting, hade just duschat..... eller måste man desinficera då med?
Hur noga ska man vara med att se till att den där droppen dyker upp på nålen? Igår dök det upp droppar när jag laddade nålen första gången, men ikväll fick jag ingen droppe....
Mustikka: Inga symptom än så länge, förutom lite diffus trötthet till och från... Fick du betala något vid vul-besöket? Och följde din sambo/make med då? Min sambo har inte så lätt att få ledigt, tror vi får fokusera på den ledighet han måste ta i samband med äp. Hoppas de kommer växa till sig rejält nu i dagarna, ska hålla tummarna!
Sprutan på jobbet gick ok att ta, lite stressad dock. Minns inte om jag släppte taget om huden, men det kan väl inte spela nån roll väl?!
AMH, FSH.... mycket förkortningar nu att hålla rätt på. Jag som dessutom har sköldkörtelproblematik har ju dessutom en djungel till med värden och provsvar som jag i ärlighetens namn inte orkar hålla rätt på. Har det senaste året sagt till att jag vill få värdena kollade lite oftare med tanke på att vi försöker få barn. Men ingen verkar liksom vilja ta itu med det på ett bra sätt, har flera gånger bara fått ett "hurtigt" meddelande per posten där det står att provsvaren ser fina ut. Och då är det ändå jag som fått begära att få ta provet, får ingen kallelse eller besked om nån viss intervall som jag ska kolla.
LindaM, oj vad spännande. Vilken bergochdalbana du haft sista tiden. Håller tummarna för dig nu !
Mustikka, imorrn måste jag också ta sprutan på jobbet.... har dubbla nätter på jobbet den här helgen. Är ovitrellesprutan väldigt annorlunda att ta? Hoppas nålen är lika tunn som på puregonpennan. Det kommer nog gå fint ska du se ändå!