• germany

IVF Umeå

drömmer om ett barn skrev 2012-05-20 21:15:00 följande:
    germany: Okej, så om FSH-värdet ser bra ut borde alltså AMH ligga inom normala värden. Har lämnat en del blodprov under utredningen men aldrig tagit reda på vilka, därav min förvirring.. Glad

.
    Det enda rätta är att du ber att få ut dina provsvar så får du "svart på vitt" ett riktigt svar på hur dina värden ser ut.
    Det finns dom som har haft bra FSH men som ändå har haft lågt AMH och dom som har fina värden både på FSH och AMH.

Men då du inte hörde något speciellt vid din utredning så tror jag att du lugnt kan luta dig tillbaka ändå och känna att dina provsvar var inom det normala.
  • germany
    Mustikka skrev 2012-05-21 19:07:04 följande:
    ÄP på torsdag!!:D
    Men tyckte det var en konstig dag.
    Jobbar de helger? Annars har jag ET på måndag.
    Så skönt det ska bli att slippa spraya och spruta sen!:D
    Då har vi ÄP samma dag, fast inte på samma ställe då.
    Lycka till!
  • germany
    Mustikka skrev 2012-05-26 22:08:28 följande:
    Emilotta: ja snart är det även din tur! Så spännande, håller alla tummar och tår!
    Sen får vi se till att göra A79 sällskap:)

Är lite orolig över germany, hur går det för dig gumman???
    Men åhh, nu blir jag allt lite rörd över att du tänker på mig. Fin omtanke!
    Först vill jag gratulera till att du nu är "ruvare", GRATTIS! Och dessutom ev 2 ägg till frysen, håller tummar för dina små!

Vi gjorde ju ÄP & ET samtidigt, fast då på olika håll....
    Jag är väldigt nöjd med Falun (men var nöjd med Umeå också). Fick lite mer information där, bla om mannens spermier mätt  i antal, pigghet osv, kort sagt så kändes allt jättebra och de tog sig tid.

Av 8 äggblåsor så fick vi bara ut 3 ägg. Men 2 av dessa 3 befruktades och vid ET så fick vi tillbaka ett 4-celligt ägg & ett 3-celligt ägg.
    Så jag ruvar också i samma takt som dig Solig.
    Har testdag den 11 Juni.
  • germany

Jag upplever alltså att vi fick mer information i Falun (på papper t.o.m) om bla mannens spermiekvalite.

• germany

Emilotta - Vid alla våra 3 IVF så har vi fått 2 ägg tillbaka. De två första IVF gjorde vi i Umeå och det tredje nu i Falun. I Umeå så var det liksom inget snack om att båda äggen inte skulle tilbaka och likaså i Falun.
    Men det hänger nog på åldern. Jag är över 35 år och har lågt AMH så risken att jag får tvillingar är nog ganska liten (även om den finns). Så att sätta in 2 ägg för oss ökar mest vår chans att bli gravid överhuvudtaget.

Men, jag kan ju erkänna att jag gärna skulle vilja att vi blir gravida med tvillingar, inte oss emot! Solig

• germany
    Helvetiaaa skrev 2012-05-28 09:26:51 följande:
    Hej hej :) Varit till sunderbyn nu på morgonen och lämnat blodprov och gjort ett vul, jag hade totalt 17 små ägg så han trodde att Umeå ska höja min dos. jag har nu 125 enheter puregon, trodde jag skulle ha jätte mkt ägg då jag hade över 40st innan vi började med behandlingen (har pco) någon som vet vart "dom andra äggen" tagit vägen?;)
    Det är inte säkert att du har 17 ägg, men däremot så såg dom på vul att du hade 17 fina folliklar, det är ju jättebra! Du ska nog vara glad över att inte ha alltför många folliklar (sörj inte de som du kanske saknar, som fanns där förut)  för det är inte så kul om du skulle bli överstimulerad. Min läkare tycker att ca 10-15 folliklar är idealet inför IVF så du ligger ju jättebra till med dina blåsor.

Jag hade sist 8 fina folliklar, men 5 av dom var tomma på ägg. Varför det blir så är svårt att svara på, men mitt låga AMH har säkert en bidragande orsak. Du är säkert mycket yngre än mig så du ska nog se att du får bättre utdelning än vad jag fick vad det gäller antal ägg i folliklarna.
    Men i mitt fall så blev 2 av dessa 3 ägg befruktade och delades helt normalt så utdelningen blev för oss till slut väldigt lyckat, trots vårt ynkliga antal ägg!

Drömmer om ett barn - ÄP gick jättebra. Faktiskt det bästa ÄP av alla. Ingen smärta, inte ont efteråt, kunde gå obehindrat. Kände med andra ord nästan ingenting.
  • germany

Undrar hur det går  för dig Mustikka / hur mår du?
    Ruvardag 4 har passerat obemärkt förbi....ännu har inte de hemska ruvardagarna satt sina klor i oss {#emotions_dlg.djavulsk}.

• germany
    inväntande skrev 2012-05-30 20:49:55 följande:
    Jag har mest hopp och förtvivlan symptomen! Är nästan rädd varje gång jag går på toa bim på måndag och jag tycker mig känna lite pms och slitningar men jag inbillar mig säkert det är ju 5 dagar kvar.
    Vilken ruvardag är du på?
    Ja, hemskt att göra sina toa-besök när man är livrädd för "tant röd".
    Jag har nog också symptom som dig...dvs hopp & däremellan förtvivlan symptom.
    Har i allafall inga symtom som jag kan knyta till graviditets-symptom (ännu).
  • germany

Helt otroligt Pinglan!! Du måste vara näst intill unik Solig.
    Vilken otrolig äggskörd du fick! Har nog aldrig hört någon få sååå många ägg förut!
    Vad sa kliniken? Hade det varit med om något liknande?

Du behöver nog minsann inte vara orolig över att behöva genomgå hormonbehandling igen när du säkert kommer att få många fler isprinsessor / isprinsar  till frysen.

Ruva lugnt! {#emotions_dlg.flower}

• germany

Du får fråga kliniken sen när du meddelar dom gravtestet om dom haft någon med så fin äggskörd förut.

Vi har förbrukat våra gratisförsök och valde att göra detta IVF i Falun då de är ngt billigare och det kändes helt enkelt skönt att testa en helt ny klinik och hittils så är jag väldigt nöjda med dom (men alltså inget fel med Umeå heller....lite därför jag inte kan låta bli att hänga på den här tråden lite i bakgrunden).

Ja, ni har verkligen säkert många syskonförsök på er genom FET, inte helt fel!

Svar på tråden IVF Umeå