• barreliten

IVF Umeå

Det vart bara en natt på sjukhus tack och lov. Jag vart sjukskriven i en månad och ska tillbaka på kontroller en gång i veckan. Fick sprutor utskrivna som jag ska ta varje kväll för att förhindra blodproppar.
    Mår ganska bra, är väldigt svullen om magen och blir lätt andfådd men annars känns det helt ok.

• barreliten

Jag är tillbaka på sjukhuset igen :( Var in på kontroll idag och det var mer vätska i buken nu och äggstockarna är stora som apelsiner (som läkaren uttryckte sig)
    Har testdag på onsdag och som det känns nu kommer jag kunna hålla mig, min sambo är lite otåligare dock :) har de 2 senaste morgnar kräkts, vet inte om det är ett tecken på nått...

• barreliten

Drömmer om ett barn: Så länge det inte blir mer vätska i buken så är det bara vila som gäller. Läkaren berättade imorse att graviditetshormonet har ökat i kroppen så det känns ju bra :)

• barreliten

Jag har fått komma hem från sjukhuset och ska nu mäta magen varje dag och väga mig morgon och kväll. Blir det sämre måste jag åka in igen.

• barreliten

Imorse kunde vi inte låta bli att tjuvtesta :) på 30 sek var det två lika starka streck på stickan!!!! Kan inte tro att det är sant :)

• barreliten
    Sofiali77 skrev 2012-11-19 21:56:08 följande:
    Grattis Barreliten! Måste vara en heeeeeelt underbar känsla att äntligen få det där plusset som man jobbar så mycket för!

Kul att du får gå vidare nu 3villbli4! Det är drygt att vänta.
    Tack. Ja det känns overkligt att få se ett plus på stickan efter så många år Skrattande Känner mig otroligt lyckligt lottad! Hoppas nu bara att lyckan håller i sig så liten vill stanna där inne ett tag.

Håller tummarna allt jag kan för er andra Hjärta 
  • barreliten
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Freja150 (inväntar FET) 
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.
    *LongingForAChild (behandling inför FET i Nov)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) äp 28/11
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * VackerBlomma TD 27/11
    * ali85 TD 3/12
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)  

• barreliten

Överstimuleringen börjar släppa efter, har fortfarande svullen mage men den är inte alls lika spänd. Jag har även börjat tappa vikten som jag gick upp.

Svar på tråden IVF Umeå