• dumdummast

IVF Umeå

hållertummarna skrev 2014-10-07 17:38:44 följande:

hej. vi körde korta protokollet och fick börja med sprutorna på mensens tredje dag, två veckor senare gjorde vi äp så det kan gå fort mao ????. på första besöket diskuterar man vilken metod ni ska göra och ni kan ställa frågor, om jag inte minns fel så gjorde han ett vul men jag minns int varför :p.

på besöket hos barnmorskan så visar hon hur medecinerna ska tas och du får lite brochyrer. sen är det bara att tuta å köra :) lycka till! ??

Så egentligen kan man komma igång på en gång beroende på vilket protokoll man kör. Spännande. Känns väldigt nervöst men samtidigt en oerhörd lättnad att egentligen få börja.

Är det läkaren som bestämmer vilket protokoll och när man börjar?

Haha misstänkte det blir lika för mig :)
  • dumdummast

Nu är första besöket gjort. Blir korta protokollet för oss. Sprut information på måndag, sen är det bara att invänta mens för att få börja med sprutorna. Så nu äntligen är vi i gång :)

• dumdummast

Santa86:Tack så mycket. Gick bra idag men kommer nog kännas nervös att ta sprutan första gången.

Håller tummarna :)

• dumdummast
    Chreool skrev 2014-10-16 22:20:15 följande:

Kul att se att ni precis dragit igång, då kanske man kan följa någon här som kommit igång ganska samtidigt :) vi har tid vecka 48 för första besöket & behöver jag ens nämna hur nervös jag är? Lycka till! :)

Vi skulle egentligen fått tid i november någon gång men eftersom vi bor i stan så sa vi att vi kunde komma närsom. Så fick dom en avbokning så vi fick komma lite tidigare :).

Ja det ka jag tänka mig. Kvällen innan var jag riktigt nervös visste inte riktigt vars jag skulle ta vägen kunde inte sitta still eller nå.

Men vi fick träffa världens underbaraste läkare där. Så det gick bara bra.

Vi ligger ganska lika då. Vad roligt. Känns som att dom flesta redan har hunnit vara i denna sväng ett tag :).

Lycka till ni med
  • dumdummast
    Gozzan skrev 2014-10-17 01:06:10 följande:

Bekräftat missfall idag. Så nu blir det att bryta ihop innan det är dags för nya tag

Kramar
  • dumdummast
    Pommac skrev 2014-10-21 22:07:59 följande:

Ni som fått remiss från Örnsköldsvik till Umeå. Hur lång tid tog det? På Gyn i Örnsköldsvik låter det som att det ska ta lååång tid. Men jag fattar inte varför?

Nu har inte vi fått från Örnsköldsvik, men förstår inte varför det skulle ta längre tid där ifrån? Tycker det borde ta lika långt oavsett vars ifrån remissen kommer.
  • dumdummast
    Pommac skrev 2014-10-22 21:41:03 följande:

Hur lång tid tog det för er då? Vi har varit privat upp till Umeå men vi bestämde oss för att jag skulle kämpa ner de sista kilorna så vi skulle få gratis. Nu är jag 3 hg ifrån bmi 30 och ska ha mens om två veckor. Tror ni jag hinner få remissen slickat från övik till Umeå på två veckor? De låter mest sura när man ringer till gyn i Örnsköldsvik tyvärr.

Jag hade också det problemet att jag vägde för mycket. Här i Umeå så måste man åka till Skellefteå på bedömning. Så när vi fick tiden dit var det bara stenhård kost och träning som gällde så när vi kom dit så klarade jag bmi gränsen. Remissen skickades typ två veckor efter vi varit där vilket var den 24/6. Sen fick vi komma till IVF kliniken den 10//10. Och nu har vi sprutstart i morgon kör det korta protokollet.

Så tog väldigt så super lång tid. Utan det är tre månader plus lite till som gällde för oss tidsmässigt från det att dom fått remissen.
  • dumdummast
    Pommac skrev 2014-10-22 22:32:31 följande:

Ojoj. Men du bor i Skellefteå eller i närheten? Grejen är ju att vi redan har varit i Umeå privat och gått igenom allt plus att vår läkare i Umeå har skrivit ett mail till min läkare i övik att vi är redo att börja så fort jag gått ner till bmi 30. Så då undrar man ju om det ska behöva ta så lång tid. Jag har ju gått igenom sprutorna osv och fått medicinen utskriven redan.

Japp eller jag bor i Umeå. Men vi måste ändå på ett första möte i Skellefteå. Då var det lite annat mot för oss för vi aldrig privat först utan jag gick ner så att vi fick hjälp från landstinget på en gång.

Men då borde ni ju kunna börja när du har kommit ner i till bmi under 30 om redan allt är klart. Men förstår inte riktigt vad är som ska ta tid efteråt om allt annaannat redan är klart. Ring till ivf kliniken och hör vad som säger tycker jag
  • dumdummast
    santa86 skrev 2014-10-31 15:52:33 följande:

Nu är de över för min del :( jag blöder med klumpar.. Har jätte mensvärk och jätte ont i ryggslutet.. :( så de var de de, jag som verkligen trodde på denna gång :(

Nej, vad tråkigt.

Massa kramar
Svar på tråden IVF Umeå