IVF Umeå
Japp jag kör korta metoden =) När börjar man spruta med den långa metoden?
Här har jag uppdaterat mig själv i listan! Tycker ni ska göra samma =)
Väntrummet
* Smilla03 (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
Sprayar
* Freja150 (1:a IVF)
* drömmer om ett barn (3:e IVF)
* Mirage (1:a IVF)
* Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
Sprutar
* mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)
* Norris (from 6/9, 1:a IVF)
Väntar på ÄP/ET
* vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
* kvinna32 (FET v.38)
Ruvar
* Linda M testdag 5/9
* EbbaGrön testdag 11/9
* Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
Gravida
* A79
* Mustikka
* Emilotta (första ivf)
* fiffa (första ivf)
Och som vanligt gå det ju inte att få tag på dom via telefon.
Brukar dom vara snabba på att svara på mailen?
Nu ringde dom tillbaka så det gick ju jättesnabbt! =)
Sprutstart ikväll, blodprov på måndag, Ultaljud på tisdag och fredag nästa vecka och ÄP v. 38!! =)
Drömmer om ett barn: jag är också sjukt imponerad på hur du håller reda på alla :) Jag har fullt upp med att hålla reda på mig själv :)
Första sprutan var inte rolig. Det kändes bara såååå fel att sticka nåt i magen på sig själv. Jag var tvungen att gråta en liten skvätt innan jag gjorde det. Men sen var det ju inga problem! Kändes inte alls :) andra sprutan gick inte lika bra, jag var tvungen att provsticka på 4 ställen innan nålen gick genom. Det var direkt efter duschen så huden kanske drog ihop sig eller nåt? Nån annan som stött på samma?
Huvudvärk har jag lite smått hela tiden och så e jag supertrött! Annars går det ju finfint :)
Chan2: Jag menade dock samma spruta (puregon) fast på dag 2 :)
Chan2: Åh nej vad tråkigt att läsa :/ man hoppas ju att det ska lyckas för alla i tråden!
När det gäller fertilitetsmonitorn fungerade den inte alls på mig. Den visade aldrig max trots att jag enligt blodprov hade ägglossat. Däremot vet jag flera som den faktiskt har fungerat för. Så den är nog värd ett försök! Och jag tycker absolut att du ska fortsätta med folsyran, det skadar ju inte! Lycka till!
Jag har förresten en liten fråga. På lördag har jag och min sambo planerat in att åka på spa där vi ska bada badtunna och basta och sånt. Bör vi avstå det om det ska bli ÄP nästa vecka? Blir hans spermier dåliga då??
Dags för UL 2 idag :) sen får jag veta vilken dag det blir ÄP. Hur många dagar innan äp slutar man spruta? Jag har bara orgalutran så det räcker till imorgon. Kanske måste hämta ut mer?