Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Kvinna32: Hur gick det igår? Nyfiken!

Mirage: Jag är helt säker på att ni kommer bli föräldrar så småningom, men förstår att det kanske inte känns så just nu. Tycker det låter som en jättebra idé att starta adoptionsprocessen parallellt med ivf-försöken. Som du skriver så tar det något år innan allt är klart och det bästa är att starta i god tid om ni funderar på detta alternativ. Alltid bra att ha en plan B i beredskap.. Solig

Emilotta: Roligt att höra att allt går bra. Mysigt med mer vaken-tid, men kanske inte på nätterna då.. Glad Jättefint namn ni valt! Jodå, här känns allt bra men är lite orolig att det inte ska finnas något liv därinne. Får vänta drygt två veckor innan vi får svar. Nervöst.

Mustikka: Toppenbra att allt går bra för er också! Glad Har hon fått kolik eller är det något annat trassel med lillmagen?

EEJ: Jag kom inte in på länken du tipsade om ("sidan kan ej visas") men såg övriga hemsidan och den har jag aldrig sett förut. Har den kommit nyligt?

Freja150: Ja, det är verkligen ett mirakel att bägge två klarade sig trots fragmenten! Hjärta

vårt 2012: Tack! {#emotions_dlg.flower} Skönt med en liten paus och få möjlighet samla nya krafter, det är otroligt påfrestande med allt detta och man behöver ett "break" emellanåt. Jag tror stenhårt på era eskimåer, nu SKA det lyckas! Drömmer

Ws mamma: Nämen vilket antiklimax att det inte blev någon återföring som planerat. Skönt att det inte inföll på en helg denna gång. Vad spännande med upptining idag.. håller tummarna för att det gick bra och att du är ruvare nu! Solig

Nektar: Usch, vad tråkigt att ni har det jobbigt på flera plan just nu.. Rynkar på näsan Det är nog jobbigt som det är att gå igenom dessa behandlingar, jag hade inte nog inte orkat med andra motgångar samtidigt. Håller tummarna hårt för att det löser sig för er och att du får jobbet du sökt. Kram
  • drömmer om ett barn

Ws mamma: Det var väldigt tråkigt att höra att ingen av era blastocyster klarade upptiningen.. Förstår att det känns tungt och speciellt eftersom ni har fått vänta en månad extra då det fick avbrytas förra gången. Man gör ju inte annat än att vänta och varje vecka känns som en evighet.. Hoppas att det går snabbt sen efter er telefontid så att ni kan köra igång snarast möjligt. Kram

Kvinna32: Typiskt att det ska krångla när du har kommit så här långt. Men slemhinnan var väl bra, eller var den för tjock vid det här stadiet? Kommer det ingen naturlig blödning pga det för höga värdet på östradiolen? Trist att du måste fortsätta med sprayen så länge när du fått biverkningar..

Lappgeten: Jag har inte känt av sprayen under något av våra försök, bara lite mer näsblod än vanligt. Kämpigt att vara trött med dom arbetsuppgifterna du har nu under lammningsperioden. Måste annars vara ett riktigt roligt jobb!

Nektar: Förstår precis hur du menar. Hade själv som mål att vara mamma först innan 25 och sedan innan 30 men så blev det ju inte. Det känns jobbigt för en själv när man inte når dom mål man satt upp i livet, det känns som att det fattas en massa år som jag aldrig kommer kunna fylla upp i efterhand.

Jag hoppas verkligen att ni får chansen att prova med pergotime och att kliniken känner att detta kan fungera för er. Det ordnar sig säkert ska du se.

• drömmer om ett barn

Kvinna32: Det var det jag tänkte. Min slemhinna har varit ca 10 mm vid sista VUL innan återföring. Ja, helt klart bättre att blöda ut och börja om med en ny fin slemhinna som är optimal för att ta emot ett embryo!

• drömmer om ett barn

Mirage: Toppen att det löste sig för er och att ni fick göra upp en ny plan direkt! Dumt egentligen att det ska hänga på vem man pratar med.. själv är jag sådan som person att jag inte vill ringa och "störa" i onödan så hade jag varit i din situation hade massor av tid gått åt helt i onödan. Bra att det ska göras en titthålsoperation för att reda ut om du har endometrios eller inte. Man vill ju ta reda på så mycket som möjligt när man är i denna sits, allt för att optimera chanserna. Jättebra också att det blir ny medicinering och annan ägglossningsspruta. Blir det ICSI denna gång? Det har vi kört på vid samtliga försök. Lycka till nu!!

• drömmer om ett barn

vårt 2012: Vad drygt när mensen inte kommer som den ska när man verkligen vill att den ska dyka upp! Min blev ju två veckor försenad inför senaste försöket, trodde inte att den skulle komma igång utan tabletter. Vi får hoppas att det löser sig så att ni kan göra er FET direkt efter påskhelgen om inte annat.

äralltupptaget: Nej, vilka tråkiga nyheter! Det var verkligen en lång tid han kommer att vara borta. Förstår att ni inte vill skjuta upp behandlingen till hösten. Håller tummarna för att det går lika bra med fryst sperma och att chanserna inte påverkas nämnvärt av detta. Klinikerna fryser och tinar embryon hela tiden och det går ju bra för det mesta. Hoppas verkligen att det löser sig för er!

Mirage: Majoriteten av äggen blev befruktade. Om jag inte minns fel så blev 7 av 9 befruktade första gången och 3 av 4 andra gången. Har märkligt nog glömt det senaste resultatet som borde vara färskast i minnet.. Så jag tycker i det stora hela att det gick bra även om kvalitén inte var den bästa. Tror inte att vi hade fått lika många befruktade utan microinjektion.

daduck: Hur går det för dig, håller mensen sig på avstånd? Hoppas det!

• drömmer om ett barn
    Lappgeten: Hur går det med tröttheten, har den lättat något? Har du fått göra blodprov för att se om du är nedreglerad?

Kvinna32: Hur många dagar har du ätit Provera nu? Har blödningen startat?

vårt 2012: Hur går det för dig, någon mens i sikte?

daduck: Det känns som att du har varit ruvare hur länge som helst nu! Tror inte att det spelar någon roll vad man gör för att fördriva tiden, det slutar ändå alltid med att man funderar på om det tagit sig eller inte. Träffas och umgås med vänner brukar hjälpa för att få mig på andra tankar, eller se en intressant film. Jag tog många långpromenader denna gång. Fast då fick man mycket tid att tänka å andra sidan så det kanske inte rekommenderas.. Flört

Nolla: Kul att du hittade till våran tråd! Solig Håller du på med ivf nu?
  • drömmer om ett barn
    Lappgeten: Skönt att höra att du är lite piggare och snart får sova på normala tider igen! Glad Tufft att ha både heltidsjobb och jordbruk, starkt jobbat av dig! Har det blivit många lamm?

Konstigt att du inte ska göra något blodprov. Det har jag alltid fått göra trots att blödningen har kommit som ska visa att man är nedreglerad. Vissa kliniker utesluter helt dessa blodprov så kanske Umeå också har börjat göra det. Jag har fått alla instruktioner av Umeå och sedan gjort VUL på hemmaorten innan det var dags för ägglossningssprutan och därefter resan till kliniken för äggplock.

Kvinna32: Tråkigt att höra att du mår så dåligt av nässprayen! Rynkar på näsan Verkligen otur att du måste spraya så länge också.. Är det i 10 dagar du ska äta proveran? Hoppas blödningen kommer snabbt efter detta så att du får börja med sprutorna. De flesta brukar börja må lite bättre då så hoppas att du också gör det.

daduck: Åh, så himla spännande! Solig Tror vi har den kanalen så ska absolut titta. Vilken tid är det?  

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Skönt att mensen kom igång till sist men det vore oerhört tråkigt om ÄL krockar med påskhelgen. Förhoppningsvis har dom öppet på skärtorsdagen så isåfall är det fredagen och måndagen det är stängt. Det är det som är det jobbiga när man är inne i sina behandlingar: att det inte är öppet alla dagar året runt.

Nästa vecka på torsdag är det dags för vul så det är ännu ett tag kvar.

Nektar: Ja, jag känner fortfarande väldigt mycket "mensvärk" och är hela tiden orolig för att mensen ska komma. Tittar efter blod vid varje toabesök. Gjorde ett gravtest igen imorse, för 9:e gången. Har två test kvar och när dom är slut får det vara nog med testandet. Det kan inte vara hälsosamt att hålla på så här! Förvånad

Det stämmer, promenader där man får upp pulsen litegrann ska öka blodtillförseln som även Trombyl gör. Fick inte rådet från kliniken men har läst om detta och ville prova. Har tagit det väldigt lugnt vid tidigare ruvningar och knappt ansträngt mig men det kändes riktigt skönt att "hålla igång" kroppen denna gång. Startade på RD1, mår du bra efter ET är det bara att köra igång så snart som möjligt! Solig

Jag tror absolut inte att du hostade loss embryot. Var själv rädd för att gå på toa direkt efter återföringen eftersom jag trodde att jag skulle pissa ut den lilla rackaren men det var ingen risk enligt läkaren. Inte heller att nysa ut den. Man tror ju att allt man gör kan ta kål på embryot men tydligen ligger den mycket väl skyddad inne i livmodern.

Skönt med möte på fredag. Kommer inte på något speciellt du kan fråga förutom om du kan få Trombyl, Prednisolon eller liknande denna gång. Var stenhård på den punkten tycker jag! Kolla även om det går att delbetala egenfinansierade försök.

Tycker absolut att man borde få ersättningsmöjlighet när man har en fastställd diagnos. Hoppas facket är av samma åsikt! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    daduck: Har sett inslaget på tv nu, jäklar vad bra du är som gjorde detta! Skrattande
    Min "mensvärk" startade kring RD3. Den första veckan hade jag känningar ungefär varannan dag och sedan ökade det till varje dag. I vanliga fall känner jag endast av den samma dag som mensen kommer så tyckte det var konstigt att det höll på under så lång tid. Känner du av någonting annat, att det sticker/hugger till eller drar i livmodern t ex?

äralltupptaget: Vilka underbara nyheter, grattis! {#emotions_dlg.flower} Med era speciella förutsättningar för tillfället så borde det inte vara några problem att köra på den korta metoden om det passar med din cykel. Då börjar du med sprutorna på dag 2 eller 3 efter att mensen har startat. Hoppas det tajmar för då löser det ju sig! Glad

Mirage: Jag är säker på att ni också kommer få ett bra resultat denna gång. Det känns som att det är helt andra förutsättningar nu med allt det nya ni ska prova! Solig Har du hört något om när titthålsoperationen kommer att ske? 
Svar på tråden IVF Umeå