• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LindaM

Har en liten undran, liten äcklig sådan:) när ni sprutat har ni fått slemmiga genomskinliga flytningar då? Dom säger ju man får sånna vid ÄL och blir nu lite orolig att orgalutranen inte fungerar som den ska.

• EEJ

Ruvardag nio och mensen är här. Jag återkommer vid nästa försök!

• A79
    EEJ skrev 2012-04-27 19:14:13 följande:
    Ruvardag nio och mensen är här. Jag återkommer vid nästa försök!
    Nej!!!
    saknar ord......styrkekramar!!!Nalle 
  • annalotta

Känner med dig EEJ!! Håller tummarna hårt för nästa försök!!
    Kör ni på ET lr Fet??

• drömmer om ett barn

Jag fick också mens igår (ruvardag 15, räknar ET som dag 0). Ångrar så fruktansvärt mycket att jag tog det där testet i torsdags, hade nog inte blivit lika besviken om jag inte sett det där plusset. Har bara gråtit och gråtit igår.. Gråter Ska göra ett till test på måndag eftersom kliniken vill det men vet innerst inne vad resultatet kommer att bli.

EEJ: Så tråkigt att det inte gick vägen för dig.. Rynkar på näsan Usch, att man ska behöva gå igenom sådana här saker. Trodde aldrig det skulle vara så psykiskt påfrestande som det varit under ruvartiden. Börjar undra om det någonsin kommer att lyckas.

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-28 04:52:57 följande:

Jag fick också mens igår (ruvardag 15, räknar ET som dag 0). Ångrar så fruktansvärt mycket att jag tog det där testet i torsdags, hade nog inte blivit lika besviken om jag inte sett det där plusset. Har bara gråtit och gråtit igår.. Gråter Ska göra ett till test på måndag eftersom kliniken vill det men vet innerst inne vad resultatet kommer att bli.

EEJ: Så tråkigt att det inte gick vägen för dig.. Rynkar på näsan Usch, att man ska behöva gå igenom sådana här saker. Trodde aldrig det skulle vara så psykiskt påfrestande som det varit under ruvartiden. Börjar undra om det någonsin kommer att lyckas.

Men.... blir så ledsen när jag får höra det här.....styrkekramar till dej med !!!!Nalle
  • annalotta

Drömmer om ett barn: styrkekramar till dig! Fick oxå mensen igår, jag var så säker på att den skulle komma så det kändes ändå ok. Vi har börjat prata och bearbeta här hemma att vi kommer nog inte lyckas!? Så tråkigt när hoppet börjar försvinna, men när man ändå innan trodde att nu löser det sig, nu får vi vår bäbis, och 4 försök senare utan plus trots fina ägg så är det svårt att tänka positivt tyvärr

• A79
    annalotta skrev 2012-04-28 07:58:07 följande:
    Drömmer om ett barn: styrkekramar till dig! Fick oxå mensen igår, jag var så säker på att den skulle komma så det kändes ändå ok. Vi har börjat prata och bearbeta här hemma att vi kommer nog inte lyckas!? Så tråkigt när hoppet börjar försvinna, men när man ändå innan trodde att nu löser det sig, nu får vi vår bäbis, och 4 försök senare utan plus trots fina ägg så är det svårt att tänka positivt tyvärr
    Nejnejnej......åh finner inga tröstande ord.... 
    styrkekramar.....Nalle 
  • LindaM

Drömmer om ett barn: massor med kramar, så tråkigt att det inte funkade, nästa gång är det er tur!

Svar på tråden IVF Umeå