drömmer om ett barn skrev 2012-05-06 11:23:54 följande:
Smilla03: Bara 5 dagar kvar till TD!

Det är faktiskt ganska skönt att vara på jobbet eftersom dagarna går betydligt snabbare än att sitta hemma och inte göra annat än att räkna dagar..

Gissar att det är extra spännande för dig som ruvar på en blasto dessutom! Ta inte ut något i förskott, det finns många som fått rosa flytningar/ bruna flytningar/ blod och ändå varit gravida. Men förstår absolut din oro..
Man ska använda progesteronet fram till sin testdag. Jag fick hämta ut 3 förpackningar och hade kvar tabletter för två dagar ytterligare efter jag testat. Har läst i flera olika trådar att läkare rekommenderar att man tar progesteron även 2 månader efter positivt gravtests (via IVF/FET) för att hjälpa embryot på traven.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, nu börjar det närma sig =) Jag har mailat Umeå om att mina vaggisar inte räcker till min testdag, jag tror att dom har räknat fel på min TD kanske, om jag går efter när de gjorde ägguttag så borde min testdag bli på Onsdag. Men jag kan nog hålla mig tills på fredag ändå innan jag testar.
Ibland så känns det så bra, då tänker jag att det är nog nånting i magen, men sen i helgen när jag börjat få brunt så kändes det som att allt hopp är ute även fast jag läst att det är så normalt, det bruna kommer och går, igår var det stundtals lite mer och sen försvann det ett tag. Jag blir tokig! =)Och nu tycker jag att det blivit mer igen *suck*
Undra om det är olika många i förpackningarna med progesteronet eftersom du bara hade 3 förpackningar? Jag fick 6 förpackningar, och jag tar 3 st per dag? I en förpackning är det 10 stycken tror jag.
LindaM: Jag mådde as pissigt jag med efter ägguttag, jag spydde och mådde illa hela vägen hem, fast jag tror nu i efterhand att jag inte tål morfin så bra, men STORT grattis till så många ägg! Shoppa kan ni göra när ni får sätta tillbaka lilla ägget =) Det gjorde vi, då mår man jätte bra. Massa kramar