• Emilotta

IVF Umeå

dom ringde idag efter halv 6 och jag är fortfarande inte nedregleradRynkar på näsan nu ska jag in på fredag och göra ett ultraljud och se om dom kan se vad det beror på. hon sa nått om att det kan vara en äggblåsa som spökar. jag blir bara så less på att det fortsätter att strula. hoppas på att det blir nått positivt på fredag.

• Emilotta

ak15: tack för ditt svar! jag har bara sprayat 2 ggr om dagen, 2 puffar på morgonen och 2 puffar på kvällen, så då har det säkert varit alldeles för lite.

visst var du med och skrev i början av tråden? satt faktiskt just igår och undrade hur det går för dig?

• Emilotta

drömmer om ett barn: förstår att du känner osäkerhet för plusset men åh så spännande! hållar alla tummar att det stämmer, vilket jag tror det görFlört

• Emilotta

var på ultraljud imorse och det visade att jag hade en tjock och fin slemhinna vilket betyder att jag inte är nedreglerad. det var dock ingen äggblåsa som ställde till det så det var ju bra. jag ska nu ta provera tabletter i 10 dagar och sen invänta blödning och sen ett nytt blodprov den 8 maj. hon kunde inte säga varför jag inte var nedreglerad så hoppas bara på bättre resultat nästa gång.

• Emilotta

..kommer fortsätta spraya som vanligt så om allt går som det ska så blir det sprutstart v. 19

• Emilotta

det var ett väldigt snabbt besök. dom verkade vara lite stressade så jag hann inte fråga så mycket. jag har ju varit förkyld så det kanske har gjort det svårare för kroppen att ta upp sprayen. jag är ju friskare nu och ska spraya lite extra tänkte jag, lät som att det var bättre att spraya mer än mindre.. 

• Emilotta

usch vad ledsen jag blir för er alla som fått mens nu, finns inga ord som tröstar, är nog bra att få sörja ordentligt och sen fundera på att börja på nästa försök. 

kramar till er allaHjärta 

• Emilotta

Mustikka: läkaren sa till mig att när man börjar spraya så kan det faktiskt stimulera en naturlig graviditet i början men att det  är viktigt att kolla eftersom det inte är bra att fortsätta spraya om man är gravid. 

• Emilotta

Mustikka: jag har svårt att bli nedreglerad men min mens kom när den skulle. Jag började spraya på dag 21 och mensen kom på dag 29. Mensen var också då som vanligt, ca en vecka.

Nu tar jag proveratabletter till på söndag och sen ska jag få en blödning. sprayar fortfarande och hoppas att blodprovet på tisdag visar att jag nu är nedreglerad. mår hemsk illa av provera. tur det bara är 10 dagar.

Svar på tråden IVF Umeå