EEJ skrev 2012-11-20 14:12:31 följande:
Idag har jag varit på VUL, en dag för tidigt fick jag komma enligt stimuleringsprotokollet, men jag tror inte att det gör så mycket.
Har inte känt så mycket allt och hade totalt 13 folliklar som var jämnstora, den största strax över 10 mm. Nytt VUL på fredag och förmodligen äp till veckan. Jag har tidigare haft äp på stimuleringsdag 12 så då blir det på tisdag.
Jag hoppas fortfarande på att få sätta tillbaka två embryon men som sagt så biter inte argumenten så bra på läkarna i Umeå. Jag är för kort, varit spontangravid tidigare, fina emryon och svarar bra på stimulering.....
MEN DET TAR SIG JU ÄNDÅ INTE!! gah, jag blir så less.
Det här är vårt sista försök, vi bestämde innan att vi skulle göra 3 ET och 1 FET och sedan fick det räcka. Då skulle vi fokusera på annat och vara nöjda med det barn vi har. Det tar mycket fokus från det roliga i livet och den flicka vi ju faktiskt redan har. Det känns både skönt och skräckinjagande. Att det liksom kan vara över nu.....
Jenny på kliniken blev alldeles förstörd när jag berättade det och tyckte att våra 4 blastocyster i frysen borde få komma till användning och jag kan väl hålla med henne, men jag är ju inte gjord av pengar och nu känner jag att de pengarna ska få gå till något "roligare". Vi har bland annat bokat en resa till Thailand i slutet på mars, två veckor på fins hotell hela familjen. Ska bli så skönt att få tänka på något annat ett tag,
Stor kram till er ALLA!
Drömmer om ett barn: Du kan inte ha så otur en gång till! Jag håller tummarna för många fina blåsor på VUL på fredag!
Känner så mycket igen mig i det du skriver. Funderar mycket på när man ska ge upp och nöja sig med det man fått. Svårt beslut. Synd att det ska styras av pengar. Det är mest surt tycker jag. Förutom den känslomässiga berg- och dalbanan.
Jag får 2 tillbaka denna gång om de är tvådagars. Odlar de till blasto får jag en.
Vi har fått ett barn utan hjälp. Tog sig faktiskt andra månaden efter att jag hade slutat med p-piller. Nu kan vi inte ens få till en befruktning utan icsi. Hur kan det bli så? Ett missfall har vi haft efter första IVF och sen har det inte tagit sig efter det.
Härligt med Thailand! Det är ett jättefint land.
Men nu...ska det gå!!!