• Sofiali77

IVF Umeå

Chan2 skrev 2012-10-10 12:48:03 följande:
    När du skriver att din mens blivit rubbad, menar du då att den ej dykt upp alls? Eller att du typ fått den men att den varit blek i jämförelse med vad du är van vid, dvs typ störtflod i dagarna 5-7, mensvärk och uppblåst mage...

Jaja, jag har iaf telefontid med läkaren från IVF kliniken idag så jag kan ju ta och fråga henne lite kring det oxå, konstigt att man kan vara nervös inför ett samtal som inte bör innebär något hemskt.
    Jag har alltid fått mensen, men den har varit både 3-14 dagar sen, mer sparsamt/rikligare och färre/fler dagar än normalt. Jag frågade läkaren om det och hon sa att det är supervanligt med rubbningar.

Idag var det kört för mig. Störtflod av mens på morgonen på RD 7 med blasto. Bara att invänta nytt färskförsök i november. Då ska jag ha allt: embryoglue, innohep, trombyl, kortison och 2 tillbaka. De kan ju försöka stoppa mig! 
  • Sofiali77
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9) 
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
     * jenads (10/10)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Vårt2012 
    {#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    *Petto83 (TD 6/11) 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Sofiali77

Liksom A79 läser jag här varje dag, men är desto sämre på att skriva inlägg. Här på forumet händer det mycket nu - och jag kastas mellan er sorg och glädje. Kramar.

Nu är jag också på gång igen. Sprutar för fullt. Troligen äggplock på onsdag nästa vecka. Jag hoppas verkligen att det här blir sista gången. Alla behandlingar och mediciner börjar bli tröttsamma. Får just nu allt man kan få. Blir snurrig och orolig att jag ska glömma nåt.

Någon som har positiv erfarenhet av prednisolon? Det är det senaste preparatet jag fått.

Vill någon vänlig ändra mig i listan?

• Sofiali77
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-15 23:07:14 följande:
    Sofiali77: Roligt att du är så pass nära ÄP nu! Glad Har du fått annan medicinering vid detta försök? Hoppas innerligt att det tar sig för er så ni slipper gå igenom proceduren ännu en gång.

Jag börjar också bli snurrig.. hittade inte min Puregon-penna och letade i vild förtvivlan innan den äntligen återfanns. Vad används prednisolon för?
    Prednisolon används när man misstänker att kvinnan och mannen egentligen inte är kompatibla, dvs inte passar ihop rent skaffa barnmässigt, om du förstår vad jag menar.
    Lite sista hoppet det här. Vi hoppas att det nu ska funka.
    Vi har ett barn som vi har fått utan hjälp, så det är lite "intressant" att man måste ta till alla medel för att lyckas igen. Vårt barn måste ha varit ett mirakel.

Barreliten: Det verkar lovande det där! Lycka till!
  • Sofiali77

Grattis Barreliten! Måste vara en heeeeeelt underbar känsla att äntligen få det där plusset som man jobbar så mycket för!

Kul att du får gå vidare nu 3villbli4! Det är drygt att vänta.

• Sofiali77
    EEJ skrev 2012-11-20 14:12:31 följande:
    Idag har jag varit på VUL, en dag för tidigt fick jag komma enligt stimuleringsprotokollet, men jag tror inte att det gör så mycket.
     Har inte känt så mycket allt och hade totalt 13 folliklar som var jämnstora, den största strax över 10 mm. Nytt VUL på fredag och förmodligen äp till veckan. Jag har tidigare haft äp på stimuleringsdag 12 så då blir det på tisdag.

Jag hoppas fortfarande på att få sätta tillbaka två embryon men som sagt så biter inte argumenten så bra på läkarna i Umeå. Jag är för kort, varit spontangravid tidigare, fina emryon och svarar bra på stimulering.....

MEN DET TAR SIG JU ÄNDÅ INTE!! gah, jag blir så less.

Det här är vårt sista försök, vi bestämde innan att vi skulle göra 3 ET och 1 FET och sedan fick det räcka. Då skulle vi fokusera på annat och vara nöjda med det barn vi har. Det tar mycket fokus från det roliga i livet och den flicka vi ju faktiskt redan har. Det känns både skönt och skräckinjagande. Att det liksom kan vara över nu.....

Jenny på kliniken blev alldeles förstörd när jag berättade det och tyckte att våra 4 blastocyster i frysen borde få komma till användning och jag kan väl hålla med henne, men jag är ju inte gjord av pengar och nu känner jag att de pengarna ska få gå till något "roligare". Vi har bland annat bokat en resa till Thailand i slutet på mars, två veckor på fins hotell hela familjen. Ska bli så skönt att få tänka på något annat ett tag,

Stor kram till er ALLA!            

Drömmer om ett barn: Du kan inte ha så otur en gång till! Jag håller tummarna för många fina blåsor på VUL på fredag!  
    Känner så mycket igen mig i det du skriver. Funderar mycket på när man ska ge upp och nöja sig med det man fått. Svårt beslut. Synd att det ska styras av pengar. Det är mest surt tycker jag. Förutom den känslomässiga berg- och dalbanan.

Jag får 2 tillbaka denna gång om de är tvådagars. Odlar de till blasto får jag en.
    Vi har fått ett barn utan hjälp. Tog sig faktiskt andra månaden efter att jag hade slutat med p-piller. Nu kan vi inte ens få till en befruktning utan icsi. Hur kan det bli så? Ett missfall har vi haft efter första IVF och sen har det inte tagit sig efter det.

Härligt med Thailand! Det är ett jättefint land.

Men nu...ska det gå!!!
  • Sofiali77
    EEJ skrev 2012-11-20 21:10:45 följande:
    Sofiali77: hur har era embryon verkat tidigare? Är de ni eller kliniken som föreslagit två?
    Vi har också fina embryon. Är som annalotta 35 år. Också ca 1, 60. Det var läkaren som föreslog 2  innan jag hann be om det.

Annalotta och EEJ: Får ni några mediciner utöver de vanliga?

Jag har plock på fredag.
  • Sofiali77

Fy, så tråkigt Björnen2007. Tröstkram till dig! Ni verkar ha haft otur med graviditeterna. Det positiva är ju i alla fall att du blir gravid. Svårt att tänka så nu när allt bara är nattsvart, jag vet. Jag gick igenom samma som du vid mitt första IVF. Är nu på IVF 4 utan att ha nått målet.

Jag har läst att man rankas högt för att lyckas med IVF om man i alla fall lyckas bli gravid och får missfall och att mängden försök ökar chansen för att lyckas och inte tvärtom som jag trott. Det enda problemet är väl att ha råd med alla dessa behandlingar.

Anledningen till utebliven graviditet/missfall sitter nästan alltid i embryot.

Imorgon blir jag förhoppningsvis ruvare till 2 tredagars.

Vid detta försök får jag prednisolon. Det används vid autoimmuna sjukdomar (dvs när man har ett överaktivt immunförsvar och ev stöter bort embryot eftersom hälften kommer från min man och är främmande för min kropp). Jag har allergi och det räknas som en autoimmun sjukdom. Frågan är varför jag inte har fått denna medicin tidigare? Nåja, jag hoppas att det nu kommer att funka.

• Sofiali77

Jajamensan, nu är jag ruvare till 2. En med 8 celler och en med 7.

Vi hade vårt bästa resultat någonsin på allt. 11 plockade ägg, varav 10 mogna, 8 delade sig. 2 tillbaka till mig och resterande 6 odlar de vidare på.

Det var väldigt lugnt på kliniken idag, men det har väl varit värre på förmiddagen. De hade minst 25 plock denna vecka, sa de i fredags.

Jag hoppas nu att detta var sista gången och att det även för oss blir en tidig julklapp. Äggplocket var en otrevlig upplevelse. Jag hade jätteont på slutet. De måste ha kommit åt någon nerv. Hade också superont dagen efter. Trodde jag hade blivit ös eller nåt. Kramper och uppsvälld. Har aldrig hänt tidigare.

Fantastiska nyheter om ditt ÄP drömmer om ett barn. Lycka till!

• Sofiali77
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 

* EEJ (mitten på nov)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47

{#emotions_dlg.flower}Ruvar

* Kvinna32 17/12

* Sofiali77 (TD 14/12
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)
    * ali85 (TD 3/12)
    * björnen2007 (TD 25/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Sofiali77

Kvinna 32: Vet hur svårt det är att inte tjuvtesta. Har lyckats hålla mig ungefär hälften av gångerna. Denna gång har jag bestämt mig för att försöka att INTE tjuvtesta.

Välkommen hit LongingForAChild och lycka till!

Grattis till långtidsodling äppelkaka! De var lite i valet och kvalet om de skulle långtidsodla våra ägg också, men tyckte att två tillbaka gav oss större chanser. Hoppas det  var rätt!

Grattis till äggplock EEJ och Drömmer om ett barn! Osis att du också kände att det gjorde ont på ÄP. Hur mår du nu. För mig har det gått över det mesta. Något svullen och lite värk då och då.

Välkommen tillbaka Freja150 och lycka till med FET.

Barreliten har du börjat känna av att du är gravid?

Jag undrar vad som avgör vilka preparat man får dvs puregon/menopur och progesteron/crione/lutinus? Vet ni? Någon som bytt och lyckats bättre efter det?

Är det någon som har gjort några immunologiska tester?

• Sofiali77

EEJ: Har du fått frågan av kliniken? Jag är sjukt ambivalent i frågan, men ville testa ngt nytt denna gång. I England vet jag att de ofta ger tillbaka 2 eller till och med 3 och forskning säger att det ger bättre resultat. Men i Sverige hävdar man att man nästan har samma chans med ett ägg. Vad ska man tro? Tidigare gav man också tillbaka 2  mer frekvent i Sverige, men det tyckte inte Socialstyrelsen om, då det resulterade i för många tvillingfödslar.

Hoppas du mår bättre snart!

• Sofiali77

Är det någon som kan snabbspola fram tiden, så man slipper våndas varje sekund?

Lycka till EEJ! Hoppas du får två tillbaka om det är det du vill. Man ska följa sin känsla (om inte läkarna sätter stopp förstås), men stå på dig!!!

Jag har också en dotter och jag är också mycket tacksam för vårt barn, kanske ännu mer nu när det inte är så lätt att få fler. Jag berättar varje dag för min dotter hur älskad hon är och hur tacksam jag är för att hon finns.

• Sofiali77
    drömmer om ett barn skrev 2012-12-03 18:45:51 följande
    Sofiali77: Hur går det med ruvandet, känns det fortfarande som att tiden sniglar sig fram? 
    Nja, tiden har gått ganska fort nu faktiskt på slutet. Nu är det nästan som jag vill stanna den istället när man börjar närma sig den tid då mensen brukar dyka upp. Har inga tydliga känningar, så hoppet känns litet. Vad ska man behöva göra för att lyckas nån gång?

Tråkigt att ert resultat med befruktningen inte blev tipp-topp, men jag har läst om många som har lyckats med ojämnt antal celler och mkt fragmentering.

Grattis till alla er som har fått bli ruvare under veckan som gått. Många plus får det bli nu!

Till er som har fått tråkiga nyheter som UVI, ös och avbryta försök mm- jag lider med er. Man blir så less när det ska strula. Det är nog svårt ändå att gå igenom detta.
  • Sofiali77

Stort grattis EEJ!

Här gick det åt skogen som vanligt, men det kände jag på mig redan i torsdags. Fick rosa spottings på lördagen och då tjuvtestade jag. Fetminus. Så nu får vi se när vi går vidare. Vi har ett färskförsök kvar från tre-packet, sen lägger vi nog ner det här. Jag har för tillfället inte nån lust att gå igenom hela behandlingen igen kroppen börjar känna sig sliten, men så småningom ska vi nog använda upp det. Får se hur man känner sig om några veckor när den värsta besvikelsen har lagt sig.

Fick brev idag om att vi fick 2 blasto till frysen, men de kommer vi nog inte använda.

Ska nog övertala min man att ställa sig adoptionskö istället. Då vet man ju att det blir barn iaf.

Lycka till ni andra som snart ska testa! Håller tummarna för er!

Svar på tråden IVF Umeå