IVF Umeå
Oops... Undrar var tisdag kom ifrån. Fredag ska det vara .
Oops... Undrar var tisdag kom ifrån. Fredag ska det vara .
Skulle bara berätta att doktorn ringde för ett tag sen o meddelade att det inte blir någon återföring imorgon. Mina ägg var inte mogna... Finner inga ord... :'(
Tack tjejer för ert stöd!
Gårdagen kom som en chock och det är länge sedan jag varit så ledsen! Läkaren sa att det dels berodde på min endometrios samt att min kropp inte reagerat så bra på medicineringen. Han hade hopp om att det till nästa gång skulle gå betydligt bättre och att han skulle lägga upp en ny plan för hur vi ska gå tillväga. Eftersom de nu säger att jag har endo så kommer jag att få spraya under en längre tid än vad jag gjorde denna gång. Sen kommer jag att få höja sprutdosen direkt vid start och möjligen sänka den senare, dvs. tvärtom mot denna gång. Kanske så kommer jag även att få byta medicin. Han hade förhoppningar om att det skulle gå betydligt bättre nästa gång nu när de förstår bättre hur min kropp svarar på hormonerna. Det som är positivt i allt detta är att vi kommer att få även nästa försök finansierat av landstinget eftersom detta inte räknas som ett fullt försök. Det som känns jäkligt surt är att vi inte kommer kunna plocka förrän i januari 2013, vilket känns som en jäkla evighet! Detta för att de kommer ha stängt kliniken under julen. Så nu är man tillbaka på ruta 1 igen och åter i detta jäkla väntande. Känslan är att jag bara vill dra igång direkt, men nejdå, vi väntar 4 månader, det är lugnt.... Fy tusan, ni får ursäkta min pessimism men jag är så oerhört arg, ledsen och besviken! Tankarna går bara runt, runt och livet känns bra orättvist. I helgen ska jag bara försöka samla ihop mig igen och hitta sätt att gå vidare på. Ska försöka satsa på mig själv här framöver, så jag kommer nog inte vara så aktiv här i tråden längre. Jag kanske tittar in emellanåt och kollar hur det går för er andra, men med tanke på att det är så länge tills det är dags för mig igen, är det ingen idé att jag står kvar här på listan. Önskar alla andra <3-ligt lycka till och jag hoppas innerligen att det blir många plus här framöver! Många kramar!
/M
Väntrummet
* björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
* Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
Sprayar
* Jenads (24/9)
* Barreliten (25/9)
Sprutar
* Vårt2012 (5/10)
Väntar på ÄP/ET
Ruvar
* Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
* Norris (testdag 9/10)
* EEJ (testdag 22/10)
Gravida
* EbbaGrön (1:a IVF)
* A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b
* Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
* Mammaidamaria (1:a IVF)
Hej allihopa!
Det var länge sedan jag var här! Har sett det har fyllts på med många nya vänner och att vi har fått vår första bebis i tråden! Grattis A79, så fantastiskt!
För er som inte sett mig här tidigare kan jag kort berätta att jag har endometrios som sitter på min högra äggstock. Detta har gjort att jag inte får några ägg från den äggstocken, utan får förlita mig på min vänstra sida. Gjorde äggplock första veckan i oktober i Umeå. Av 10 äggblåsor fick vi ut tre ägg, men inget av dessa var mogna o kunde därmed inte befruktas. Jag o min man hade bokat boende i Umeå och tagit ledigt tre dagar, men fick åka hem en dag tidigare med skägget i brevlådan. Det blev ett antiklimax av dess like, och jag orkade inte hänga kvar i i tråden på ett tag.
Nu har det gått en tid och jag är på G igen. Har sprayat sedan den 2:a december och ska börja ta sprutor den 2:a januari. Denna gång får jag spraya en längre tid och sen kommer jag att få ta Menopur istället för Gonal F. Jag kommer börja på en betydligt högre dos, nämligen 300 istället för 150 som förra gången. Dr Solenstens teori är att min kropp inte svarade så bra på medicineringen och när vi höjde sprutdoseringen i slutet så växte äggblåsorna till sig men själva äggen hängde inte med. Därför kommer vi att göra tvärtom denna gång. Planerat äggplock är v 3, så tiden går undan!
Känns så skönt att äntligen vara på gång igen och jag är glad över att se att det blivit några fler graviditeter under min frånvaro, samtidigt som jag blir ledsen för er som inte lyckats. Vi går alla igenom samma svåra process och jag känner för er allihopa <3!
Hoppas att ni alla haft en fin jul och att det blir en riktigt babyboom i tråden under 2013!!!
Tinzu: Usch, det var verkligen tråkigt att höra! Har en kompis till mig som var med om liknande. Läkarna upptäckte i närmare vecka 11 att hon hade en tom fostersäck, vilket var ett väldigt tufft besked. Någonstans tror man ju att det har gått vägen även om man är medveten om riskerna. Jag hoppas att du får ett svar på hur/varför. Mina tankar går till dig! Kram
Jennyz: Grattis!!! Håller med om att ifall det blir kejsarsnitt eller inte är en bagatell. Det kanske var nåt man funderade på innan man var i detta läge. Nu handlar det mer om att överhuvudtaget få barn o att de i sin tur är friska, Verkar ju lovande om ert förra barn var litet! Håller tummar och tår för dig! :)
Väntrummet
* jenads (inväntar FET i Jan)
* VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
* vårt 2012
* drömmer om ett barn (5:e försöket)
* Kvinna32 (4 försöket efter jul)
* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
Sprayar
Sprutar
* Mirage
Väntar på ÄP/ET/FET
* LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
Ruvar
* Sofiali77 TD 14/12
* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
* Jennyz TD 18/12
* Nektar (1:a IVF) TD 28/12
* Norris TD 1/1
Gravida
* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
* EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
* Barreliten (1:a IVF)
* EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug (VUL v 2 2012)
* Freja150
* 3villbli4 (1:a IVF)
* jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
*Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
Födda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
Fan (ursäkta men jag är så arg på mig själv)! Jag har lyckats tappat bort min remiss (E2) som jag ska göra på måndag i Sunderbyn på deras drop-in 7:45... Någon som gjort liknande eller vet vad man ska göra?
Nektar: Tråkigt att höra att det inte gick vägen! Jag hoppas att det går bättre med er FET i februari, skönt att det inte är alltför långt borta :)!
Vårt 2012: Haha, jag känner igen mig i det du skriver! Hur man helatiden lyssnar o väntar på kroppens egna signaler. Hoppas att det är livmodern som växer och att du inte får någon mens!
Chan2: Tack för förklaringen av fler försök, jag har undrat över det där... Försöker ni på egen hand i väntan på beslut om ni ska fortsätta med ivf:karusellen? Eller var står ni idag?
Drömmer om ett barn: Förstår att du blir ledsen efter era motgångar. Måste säga att jag tycker du är en otrolig kämpe, som trots motgångar fortsatt vara positiv och stark för dig själv men även för oss andra! Visst är det påfrestande att utsätta sig för allt detta, gång på gång både fysiskt o psykiskt. Hela tiden hoppas man att det ska gå vägen, omän hoppet blir allt mindre med tiden, Blir verkligen glad att höra att du mår bättre. Har inget råd att ge dig i hur ni ska gå vidare, men jag hoppas av hela mitt hjärta att vilken metod ni än väljer, får er bebis under 2013! Stor kram till dig <3" Jag har saknat dig här!
jennyz: TACK snälla rara du, det får du gärna göra! Du kan väl skicka till min inbox här på familjeliv? Förhoppningsvis så löser det sig! Du är en ängel!
Har skickat dig min privata mail :)
Drömmer om ett barn: Det går bra med sprutandet. Är på sprutdag 12 idag och imorgon är det dagas för andra ultraljudet. Såg ut som om jag hade fler ägg nu med menopur än förra gången då jag använde gonal-f, men jag får förhoppningsvis bättre svar imorgon. Troligen så blir det äggplock onsdag, möjligen någon dag senare. Såg att du oxå ska köra med menopur. Jag har inte märkt någon direkt skillnad, mer än att jag tror mig ha mer flytningar nu samt att jag tyckte gonal-f var smidigare att hantera o hade en mindre nål. Jag fick ju oxå höja min dos ordentligt och har i princip kör på 300ie hela tiden förutom tre dagar då jag körde med 22ie. Som jag har förstått det så är menopur bra för kvinnor som ej svarat så bra på tidigare behandling o kanske inte fått så många ägg. Den ska stimulera till att producera fler äggblåsor. Så jag håller tummarna att så blir fallet för oss båda! Hur går det för dig?
Tack vare en ängel- Jennyz så fick jag en inscannad remiss o så löste det sig med blodprovet förra veckan. Det hade nog gått att ordna ändå, men det underlättade verkligen att jag visste vad provet hette o vad det hade för nummer.
EEJ: Grattis till dig! Hur roligt som helst!!! :) :) :)
Tack Nektar, vi får hoppas på kvalité! =)
Nu är det snart dags för ÄP, närmare bestämt på onsdag. Var på ultraljud idag o det var cirka 10 st äggblåsor igen, några större dock en var 24mm och sen hade jag faktiskt fått en på höger sida där min endo sitter. Så det finns ett minimalt hopp även därifrån, jag som trodde det var stendött!
Väntrummet
* jenads (inväntar FET i Jan)
* VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
* drömmer om ett barn (5:e försöket)
* Kvinna32 (4 försöket efter jul)
* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
* Nektar (FET i februari)
Sprayar
Sprutar
*vårt 2012 (4:e försöket)
Väntar på ÄP/ET/FET
* LongingForAChild Startat med Femanest. FET ca V.5
* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari
* Mirage (1-2:a försöket)
Ruvar
* Sofiali77 TD 14/12
Gravida
* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
* EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
* Barreliten (1:a IVF) Bf 24 juli
* EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug (VUL v 2 2012)
* Freja150 BF 20 aug
* 3villbli4 (1:a IVF)
* jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
* Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
* Norris (FET) BF 28 aug
Födda
* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14e december