• björnen2007

IVF Umeå

Känns som lite kraftigare än molvärken, men det kommer nu bara brunt och håller på avta.

• björnen2007

jag tror att hoppet är ute blöder rikligt och har som mensvärk till och från, har inte testat mig i dag och eftersom det var svagt så är det nog på väg ut. 

och för min egen skull vill jag inte vara med om en till graviditet som börjar med att blöda,  ena gången slutade i v 25 dödfödd med en hel drös med missbildningar och sjukdomar och andra gången i utmkvedshavandeskap, 

och det sist nämda är jag döds orolig för att det ska ske en gång till 

• björnen2007
    Sofiali77 skrev 2012-11-25 19:57:00 följande:
    Fy, så tråkigt Björnen2007. Tröstkram till dig! Ni verkar ha haft otur med graviditeterna. Det positiva är ju i alla fall att du blir gravid. Svårt att tänka så nu när allt bara är nattsvart, jag vet. Jag gick igenom samma som du vid mitt första IVF. Är nu på IVF 4 utan att ha nått målet.

Jag har läst att man rankas högt för att lyckas med IVF om man i alla fall lyckas bli gravid och får missfall och att mängden försök ökar chansen för att lyckas och inte tvärtom som jag trott. Det enda problemet är väl att ha råd med alla dessa behandlingar.

Anledningen till utebliven graviditet/missfall sitter nästan alltid i embryot.

Imorgon blir jag förhoppningsvis ruvare till 2 tredagars.

Vid detta försök får jag prednisolon. Det används vid autoimmuna sjukdomar (dvs när man har ett överaktivt immunförsvar och ev stöter bort embryot eftersom hälften kommer från min man och är främmande för min kropp). Jag har allergi och det räknas som en autoimmun sjukdom. Frågan är varför jag inte har fått denna medicin tidigare? Nåja, jag hoppas att det nu kommer att funka.
    jag har ju gjort 2 st ET och detta FET, men vi har ju en dotter på 5 år som kom naturligt, men 2010 drabbades jag ju at utomkveds och den högra äggledaren op bort, och vid alla behandlingar man gjort på kliniken, ser jag att jag har alltid mer ägg och mogna på höger, 
    det suger att chanserna ska minska så drastiskt att bli gravid själv,

vi kommer köra ett FET så fort som möjligt och betala det själv och sen köra sista ivf behandlingen för att få mer till frysen, eller hoppas att man får det, 
  • björnen2007
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Freja150 (inväntar FET) 
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 

* EEJ (mitten på nov)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47

{#emotions_dlg.flower}Ruvar

* Kvinna32 17/12

* Sofiali77 (TD 14/12
    * Barreliten (TD 21/11) 
    * VackerBlomma (TD 27/11) 
    * ali85 (TD 3/12)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• björnen2007

hej alla 
    om man får minus på testet dag 9 med blasto är det kört då?

kör FET nu ostimulerat men tar vaggisar om extra efter insättningen 2 om dagen. vid mina tidigare ivf har mensen kommit mycke före testdag fast man tagit vaggisar, och nu lyser mensen med sin frånvaro..

har haft molvärk från start och värk i ländryggen hela tiden.

• björnen2007

jag hade en slemhinna på ul efter äl på 7mm svagt 3 skiktad, och då fråga jag om jag kunde få ta extra för att mojsa på slemhinna lite. 
    och så erbjöd solensten mig trombyl oxå denna gång, vi fick tillbaks 2 blasto båda lika fina.

men det verkar ju vara så att jag ska inte ha fler barn enligt chefen uppe bland molnen.

nu har vi kvar 1 ivf. och det kommer skita sig oxå. men mensen har inte kommit än och hag har td 5 då är det 2 v från insättning.

jag har tidigare varit låghormonaresom testat plus först på dag 38, 17-18 dagar efter ägglosning.
     så vem vet.

när jag vänta dotten som är 5 år, fick jag inte så värst starkt test när jag var i v38 :)

• björnen2007

drömmer om ett barn: 
    visst kör du på menopur? bra skit fungera bättre på mig mindre ägg men bra kvalla och 3 av 3 som jag hade kvar efter ET blev blastocyster.. jag håller verkligen tummarna för dig och alla andra här på denna tråd som inget barn än har. och så klart alla som vill ha syskon oxå, men vi har ju iaf 1barn.. 

trevlig helg på er alla 

• björnen2007

drömmer om ett barn: jo vi har 1 ivf kvar den ska vi göra till sommaren maj/juni, nu ska jag njuta av våren i riksgränsen där vi har vår lägenhet. 

hoppas att du får blasto till frysen,

jag har funderat på om jag skulle försöka få annars prova att köra med pergotime, läste i går om flera som har regelbunden äl och mens , men har op bort en äggledare efter ett utomkvedshavandeskap fått det. och tyckte som det lät intressant.. fråga kan man ju alltid, om inte anat är det ju billigare än ivf ... 

Svar på tråden IVF Umeå