Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

BK1986: Tungt.. hur länge kan en överstimulering hålla i sig? Hoppas det ger med sig snart så du får njuta av sommaren. Varje dag känns som en evighet innan man fått komma på ultraljud. Men snart är ni där! :)

Micro: Åh, stort grattis till det lilla livet!! :) Vad häftigt att dom kunde se hjärtslagen även utanpå så pass tidigt i graviditeten! :)

• drömmer om ett barn

Micro: Tack så mycket för länken :) Det är svårt att slappna av och njuta av graviditeten, men jag håller faktiskt med min man som tycker att det känns lugnare denna gång än förra då man oroade sig för missfall och var mer inställd på att det skulle misslyckas än gå vägen. Fast visst oroar jag mig.. kommer nog inte att vara lugn förrän pyret är ute :)

BK1986: Skönt att det går åt rätt håll! Bra idé att kolla upp möjligheter på hemmaplan med så lång resväg. Det blir ju en hel dagsutflykt att åka till Umeå :)

• drömmer om ett barn

BK1986: Fy så otrevligt med blödning. Härligt att höra att allt såg bra ut med den lille! :) Såg dom var blödningen kan ha kommit ifrån?

För egen del går det framåt. RUL på tisdag som jag har längtat efter. Känner inga fosterrörelser än så länge. Kanske moderkakan ligger i framvägg även denna gång.

Micro: Hur går det för dig, har du kickat igång träningen? Träning sägs ju vara jättebra även som gravid. Känner själv att jag hade behövt komma igång och röra på mig mer. För tillfället flåsar man för minsta lilla.. :)

Virrvarr: Vi gjorde 3 ISCI och ett FET (samt ett avbrutet försök) innan vi fick våran dotter. Det tog sig när vi bytte från långa till korta metoden. Nu vid syskonförsöket körde vi samma metod som senast och det tog sig även denna gång. Vad tungt att ni har gjort så många försök utan plus.. :( Har läkaren några andra idéer? Ni verkar ha testat på det mesta. Hoppas innerligt att det blir er tur snart!

• drömmer om ett barn

BK1986: Himla skönt att allt såg bra ut! Du har inte haft någon mer blödning nu efteråt? Det kan bli en riktig berg-och-dalbana med vikten när man gör IVF. Skönt ändå att gå ner lite innan dom "riktiga" gravidkilona börjar smyga sig på.. :)

Vi har valt att inte ta reda på kön, det får bli en överraskning. Hur har ni tänkt göra?

Micro: Vad snabbt veckorna går, snart passerar du den magiska 12 veckors-gränsen :) Har ni tänkt ta reda på könet? Ser man det på KUB-test eller är det enbart via fostervattensprov?

Vår dotter fyller 3 år om drygt tre månader :)

• drömmer om ett barn

BK1986: Jag håller tummarna att du slipper fler blödningar och får en fortsatt komplikationsfri graviditet.

Jag tycker att det mestadels verkar vara alla andra runt omkring en som vill veta om det blir en flicka eller pojke.. :) Håller med: mycket roligare att få ringa runt och meddela nyheten efter födseln. Men samtidigt förstår jag dom som vill veta i förväg och kanske kunna shoppa och inreda efter vissa färger. Tur att valmöjligheten finns idag! :)

• drömmer om ett barn

Idag har vi varit på RUL och allt såg bra ut med lillen/lillan :) Fick dock en anmärkning och det var livmoderns placering. Den ligger precis på gränsen till att blockera utgången under födseln. Mest troligt kommer det gå bra men det blir ett till UL i v.34 för att se så att allt är okej.

BK1986: Har det gått bra de senaste dagarna? Denna graviditet har jag känt av vad jag tror är ligamenten. För några veckor sedan började jag få jätteont i nedre delen av magen. Var livrädd att tappen öppnat sig så det blev UL, men allt såg bra ut. Hade inga problem med detta förra grav så man blir ju rädd och tänker det värsta direkt.

Vi har inte funderar så mycket på namn än så länge, ni då?

Micro: Verkligen skönt att nå de första milstolparna, det känns som att man har kommit en lång bit på vägen då. Vad roligt att det syntes tydligt på ert RUL vilket kön det var :) Vi sa idag att vi inte ville veta men jag kunde inte låta bli att försöka se ändå :)

När har du BF? Visst kommer barnet att hinna födas innan er son fyller 2 år?

• drömmer om ett barn

BK1986: Säger du det? Får hoppas att jag slipper eventuella blödningar. Blir livrädd av sånt där. I övrigt mår jag jättebra. Nu har den värsta tröttheten lagt sig vilket känns toppen.

Skönt att du sluppit fler blödningar. Vad spännande med UL snart! :) Det är inte lätt det där med namn och att komma överens :)

• drömmer om ett barn

BK1986: Bra att veta ifall det skulle bli blödningar. Läkaren på gyn sa ingenting om detta nämligen. Ja, det är väl nu man ska börja boa så smått.. :)

Lycka till på fredag, du får uppdatera om hur det har gått :)

• drömmer om ett barn

BK1986: Så fruktansvärt tråkigt att höra.. jag beklagar verkligen. Så orättvist att det skulle sluta på det här sättet.. :( All styrka till er. Ta hand om varandra i denna stora sorg. Kram

Svar på tråden IVF Umeå