• EEJ

IVF Umeå

Då var man ruvare till en jättefin blastocyst med siffrorna 3-1-1.

3 st låg i frysen och 7 ägg skulle odlas vidare till dag 6.

Testdag 7/5, men om jag känner mig själv så blir det betydligt tidigare!

• EEJ
    Smilla03 skrev 2012-04-18 18:43:04 följande:
    EEJ: Det gick visst jätte bra för dig idag.Måste kännas skönt att du har redan 3 i frysen också. Grattis!

Idag har jag varit på äggplock, det gick jätte bra, förutom på ena sidan där jag har problem med endometrios. Där gjorde det ganska ont, men förutom den sidan så kändes det knappt. Det blev 18 ägg så jag är super glad för det. Ska tillbaka på Fredag för insättning. Men fy vad jag har mått dåligt, jag gör iof alltid det när jag har fått morfin. Det börjar släppa nu *skönt*

A79: Ja verkligen! Killarna slipper mycket faktist, alla dessa mediciner, äggplock mm. Tur vi är ett hårt släkte vi kvinnor som pallar detta =)
    VIlken bra äggskörd du fått! De pratade inget om långtidsondling eller? Jag tänkte med tanke på att du hade så många ägg!
    A79 skrev 2012-04-18 18:21:35 följande:
    EEJ
    Sådärja! nu är du oxå ruvare!! Va roligtGlad
    & många reserver till syskonFlört

Vad... el fick du göra något speciellt för överstimuleringen?
    Fick du ta något så magen inte är lika svullen? 
    YEs, det känns bra att joina den skaran. Jag fick TD 21 dagar efter insättningen. Jag skrattade inombords och tänkte: Njaaaaa, det blir nog lite tidigare om jag känner mig själv rätt"

Jag var fortfarande rätt överstimulerad och hade vätska i buken så jag fick stränga förhållningsregler att väga mig varje dag och vara uppmärksam på mitt mående. Så nu håller jag tummarna för att det går över av sig själv inom snar framtid!
  • EEJ

Smilla03: jag gjorde mitt plock på fredagsmorgonen och jag låg hela fredag, lördag och söndag. Så helgen kom lagom, däremot har jag sjukskrivit mig själv nu efter insättningen pga vätskan i buken som de såg idag. Inte för att jag har några egentliga svårigheter utan för att förhindra att det blir värre nu iom insättningen

• EEJ

Tog ett gravtest imorse som var helt blankt, ovitrellen är med andra ord ute ur kroppen!

• EEJ

Väntrummet

Sprayar

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    EEJ första Ivf, Td 7/5

Gravida

• EEJ

Fyll på så får vi en översikt var alla är i behandlingen.

• EEJ

Väntrummet

Sprayar

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5

GravidGravidaGravid

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-19 21:02:16 följande:
    Vilken fin lista du har gjort EEJ, bra initiativ! {#emotions_dlg.flower} Och lättare för alla med en överblick över vilka steg i behandlingen samtliga ligger i.

En fundering: varför fick du testdag 21 dagar efter insättning? Jag fick 18 dagar efteråt. Man tycker att det borde vara tidigare med blastocyst eftersom dom odlats längre! Glad
    mycket bra fråga, jag tror att det är individuellt mellan läkarna vad de säger.....

Har läst flera här på forumet som plussat så tidigt som ruvardag 6 med en blasto.

Om det misslyckas så kommer jag ju hinna både få mens och ägglossning ungefär i tid till testdagen!
  • EEJ

Vårt2012: så härligt!!! Stort stort grattis!!!! Vad är det för app du har haft på telefonen?? Vilken rd blev det du plussat på och vad har du haft för känningar??

Åh jag är så glad för din skull!!!

• EEJ

A79: Har du testat, blev det posititivt!!!! Grattis!!!

Svar på tråden IVF Umeå