• A79

IVF Umeå

Mustikka skrev 2012-05-01 12:13:46 följande:
    A79: hmm ok.
    De på kliniken sa att mensen ska komma som vanligt (dag 28 för mig) och när den kommer så skulle jag meddela dem.
    Den kan även bli sen, men hur som helst var det viktigt att meddela dem. Sjuksköterskan skrev tom ner det på ett papper.
    Kommer den inte så ville de att man kom in för att undersöka, eftersom man kunde va gravid då.
    Har funderat på det, eftersom vi "gjorde barn" senaste ÄL, alltså veckan innan jag började spraya. Tänk om det tog då och man är gravid nu. Kan ju inte va bra att spraya då?
    Jo precis .. dom ville veta när mensen kom så man kan börja spraya! & när den kom den 16:e mars skulle jag börja spraya 7 dagar efter & jag har inte haft mens sedan dess.. äh spela roll ja blir bara snurrig av detta!! hivudsaken är ju att man slipper mensen ytterligare 9 mån!!Skrattande
  • A79
    Joohoo hoppas gör ja ju!! men än är karusellen inte över!!
    Varje toa besök dubbelkollar man!
    När dom 12 veckorna har passerat kanske man kan känna sig lite lugnare??
    & hur går det för dig? Har du hunnit få mensen??Solig 
  • A79
    drömmer om ett barn
    Skulle kunna kopiera vårt 2012s inlägg!
    för det är precis så det gick till Skrattande

Idag firade vi vår pojke som blelv 2 siffrigt idag!!!.. 
    Fattar inte att det var 10 år sedan han kom till världen.. 
    Tiden bara rinner iväg! 
    Inte trodde jag att han skulle bli så gammal innan han skulle få syskon!!??... 
    Eller ja... ja hoppas att han får syskon nu iaf!! 
    Hoppas alla haft en trevlig kväll!! gonattHjärta
  • A79
    drömmer om ett barn
    Nej vi har inte berättat för honom ännu..
    Han frågar ju såklart varför min mage är så enormt stor,
    så jag hittade på en nödlögn & sa att jag har sår i magen vilket bildar en massa vätska.
    & även alla vänner håller jag mig undan från då magen faktist är så stor att jag kan icket dölja den..
    skittråkigt att dissa vänner pga detta.
    Men vill man hålla det hemligt så blir det ju såhär.
    Ja får se ut hurssom helst bara ja inte får missfall!!!!Glad 

Hur gör ni andra? berättar ni för alla vad som händer?
    Vi ska nog inte säga något till någon förrän vi passerat de 12 första veckorna 
  • A79
    vårt 2012 skrev 2012-05-07 16:21:48 följande:
    A79:  Vi har ett kompispar som vet det och sen vet mina syskon samt mina föräldrar... Annars vet ingen, och jag vill nog försöka ha det så tom v.12...
    Men frågan är om man klarar att hålla igen efter vulet...
    Nu minns jag inte alla turer, men är du fortfarande svullen, överstimulerad?
    Ja vet faktist inte.. men svullen är jag fortfarande..
    känns lite orande för när jag pratade med min läkare om det via telefon sa hon,
    att efterssom värken började avta så ska magen oxå böja lägga sig..
    vilket den har gjort oxå men den är ändå stor.
    Så pass stor att jackan inte kan stängas..
  • A79
    Smilla03 skrev 2012-05-07 16:52:20 följande:
    Hejsan, nä vi har inte berättat för någon, men min Mamma har lyckats klura ut det ändå, så hon är den enda som vet. Men jag har sagt att min TD är om nån vecka till, även fast den är på fredag , Allt behöver hon ju inte veta hihi, eftersom jag inte vet om jag är gravid eller inte än så måste jag säga att det är lite bökigt när man är med kompisarna, förra helgen var vi på grillkväll med en massa kompisar och jag kunde inte skylla på att jag skulle köra heller eftersom vi bor grannar =) Jag var in på systemet och köpte alkoholfri öl, och sen fick gubben min servera den i glas till mig och snabbt gömma flaskan ( det står ju stort alkoholfritt på flaskan) =) Til helgen blir det svårare, då ska vi tjejer iväg på en liten tjejresa med utgång, jag vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt om nu mitt test på fredag är positivt =)
    Shit.. ja visst är det svårt & jobbigt att smyga omkring med allt hela tiden?? När det blir utgång ...hmm ja va ska du då hitta på??? Ja har iaf dåligt samvete för jag följer aldrig med på något el ens träffar någon... Ja saknar mina vänner.. huvva
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-07 20:45:11 följande
    A79: Förstår att ni vill vänta med att berätta för er son, men det är säkert svårt att hålla sig! Glad Så du är fortfarande uppsvälld, vad jobbigt. Var själv uppsvälld 1-2 veckor efter ET och tyckte det kändes som att ALLA tittade på magen. Ingen sa något så det var säkert bara jag själv som tänkte på det.. Svårt att dölja en graviditet om den syns redan nu. Det är ingen som har anat något då?
    Jo.. jag har en vän som själv är i vecka 19 nu & henne bara måste jag få träffa då hon är en av världens finaste människor Glad Jag kan säga att ( jag vet att hon vet att jag vet att hon vet) då vi känner varandra mycket väl Glad

Vilken tur ni har som hinner innan sommarn.. skönt att slippa vänta Flört
    Smilla03 skrev 2012-05-07 20:20:58 följande:
    a79: Jag funderar på att säga att jag har sån grym mens värk, dom vet ju att jag har endometrios och jag har ju blivit dålig förut när dom har varit med :/ Usch känns ju surt att ljuga. Men OM det nu blir ett plusi slutet av veckan så kommer de att bli jätte glada för min skull när jag berättar nån månad senare, så man får väll be om ursäkt i efterhand i stället =) Ja, jag håller med, man håller sig en bit från vännerna nu när man har annat att tänka på under hela IVF cirkusen.
    Ja ...hade inte kunnat säga det bättre själv!! men nu ska vi lyckas hela vägen & sedan om några veckor tala om för dem varför man betett sig så skumt :)
  • A79
    Stämmer denna listan??
    Man tappar bort vart alla är utan den

Glad
    Väntrummet

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)
    * Emilotta, första ivf
    * Mustikka (första IVF)

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • A79
    LindaM skrev 2012-05-09 14:14:13 följande:
    Då var man ruvade då:) av 17 mogna ägg var 15 befruktade, över all förväntan. Fick tillbaka ett ägg av toppkvalitet och har nu 3 långa veckor framför mig innan testdag.
    Övriga 14 ägg odlas vidare och vi hoppas dom blir fina blastosar som kan frysas.

Fru Bone: hur gick det för dig i dag?
    Ja det var inte lite!!! Wow!!! GrattisGlad

Om en timma ska jag göra ultrljud.. lagomt nervösKräks....
    tänk om det inte finns något där?!! El om det är dött..!!!!!!!
    KräksKräks
  • A79
    vårt 2012 skrev 2012-05-09 15:15:15 följande:
    A79: WOW spännande,hur gick det, vad såg ni?
    I vilken vecka å dag är du nu?
    oohh..finner inga ord..så lycklig & ändå fortfarande orolig!!!
    Den är 1cm lång i vecka 8 nu & allt ser normalt ut förutom mina otroligt svullna äggstockar.
    Det är tydligen därfor min mage är så enorm & det finns tydligen INGENTING jag kan göra åt detta bara vara stor & gla likssom!! Det kan ta ( FLERA) veckor innan blåsorna blir mindre.
    men ja kan se ut hurssom helst bara jag inte får missfall!!!!!!

Hur går det för dej? när ska du på ulrtaljud?? spännande ju!!Solig 
Svar på tråden IVF Umeå