• turtle01

IVF Umeå

Sofiali77, jag håller med. Det är svårt att hålla rätt på var alla befinner sig i behandlingens många steg! Är imponerad över hur en del ändå verkar ha sån koll o kan simultanskriva till många!

• turtle01

En fråga: hur länge bör man vänta med samlag efter äp? Alltså är man öm länge eller? Man har ju inte haft så stor sexlust under den här behandlingen... tur sambon varit förstående. Vi har lagt en del fokus på div renovering hemma istället.

• turtle01

Oj oj, nu börjar nervositeten dyka upp inför morgondagen äp... ska förbereda så min flytande frukost är klar, och packa iordning det som ska med. Känns bra att ha tidig tid imorrn, så man slipper gå runt o vänta och bli mer nervös. 

• turtle01

Nu är äggplocket gjort.... de fick ut 11 ägg tror jag, men har än inte fått veta kvalitén på dessa. Höger sida gick bra, men mot slutet på vänster sida så kändes det mera. Fick mer morfin, men sen sjönk pulsen rätt snabbt. Så direkt de var klar så fick jag ha benen i högläge en stund o var nära att svimma. Berodde delvis på att jag alltid har lågt blodtryck.... Nu känns det bra iaf, ätit frukost o väntar på mer besked innan vi får åka hem.

• turtle01
    Tinzu skrev 2012-05-31 09:50:40 följande:
    wie idag blir jag ruuuvare! vi har tid 14.20
    Spännande! Skriv gärna och berätta om hur det går till och känns!
  • turtle01

Då har man hunnit prova att sätta in två progesteron-tabletter.... ingen höjdare att behöva göra det tre gånger om dagen i en mindre evighet. Betyder alltså att man måste dras med trosskydden igen... 

Så crinone är bättre alltså? typiskt att man fick den kladdigare sorten då... 

• turtle01
    turtle01 skrev 2012-05-31 18:13:34 följande:
    Då har man hunnit prova att sätta in två progesteron-tabletter.... ingen höjdare att behöva göra det tre gånger om dagen i en mindre evighet. Betyder alltså att man måste dras med trosskydden igen... 

Så crinone är bättre alltså? typiskt att man fick den kladdigare sorten då... 
    Lutinus var det jag hade, upptäckte jag nyss efter en närmare granskning av förpackningen. 
  • turtle01
    Tinzu:   Sådärja! ruvare nu  fick reda på även att det var 13 ägg, inte 15 som står på pappret, men 10 av dom är befruktade, ett av dom fick vi tillbaka idag och dom resterande ska dom odla vidare, så får vi brev nästa vecka hur många som klarar sig till frysen  

fick även byta till Crinone från Lutinus då jag blev så jääääääääääkla torr Obestämd och fick även hämta ut sprutor Innohep, som är blodförtunnande    

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så man kan få möjlighet att byta vid ev biverkning? (bra att veta). Och vad spännande att så många klarat sig vidare, hoppas det blir ett gäng till frysen också! Varför ska du ta blodförtunnande sprutor? 

Om 3 timmar är förhoppningsvis även jag ruvare, dock väldigt nervös ifall de kommer ringa och meddela nåt annat nu på förmiddagen. Jobbigt att inte veta kvalitén på äggen.... 
  • turtle01

Ingen har ringt, nu åker jag till kliniken! Tyvärr kan inte min sambo vara med, synd men det går nog bra ändå.

Svar på tråden IVF Umeå