• Tinzu

IVF Umeå

har nyss kommit hem från vul, slemhinnan mättes men han kollade även äggblåsorna, hade någon som var 17mm tyckte jag att jag hörde, jäklar och massa andra som var 9mm och 10mm och 14mm, vafan? aja.. samtal från Umeå inväntas senare idag så vi får besked när vi ska åka ner

• Tinzu

jag hade inte möjlighet att ta ägglossningstest förrän nu, har jobbat övertid 8 timmar idag men när jag tog testet så visade det en glad gubbe, men när man drar ut stickan så är där knappt ett streck, det är dock jääääävligt utsmetat, ser ut som en sörja med färgrester, undra om det kanske visade fel då? enligt min kalender så ska jag inte ha ägglossning förrän om kanske 3-4 dagar

• Tinzu
    mammaidamaria skrev 2012-09-01 18:05:51 följande:
    Hej allihopa.
    Fick uppsöka akuten eftersom jag höll på svimma, frös och var yr. Är nu inlagd, ska få dropp till imorgon bitti. Hoppas få komma hem men de kan bli flera nätter till. Risk för att de inte blir någon insättning på måndag. Vad händer då? Måste man börja om med hela proceduren igen då?
    men fy så det blev så illa för dig? jag blev bara lite överstimulerad och sjukskriven från jobbet i 2 veckor, men kunde ändå stanna hemma, krya på dig!
  • Tinzu

jag tog ett ägglossningstest nyss, och den visade då glad gubbe på riktigt jag tog en till igår och då var det inget, strecket var jättesvagt, men nu när jag drog ut strecket så var det inte utsmetat som igår när jag tog den först och fick glad gubbe, nu var det riktigt starkt, som kontrollstrecket, så imorgon ska jag ringa till umeå, wie! hur går det till nu då?

• Tinzu

vårat embryo klarade upptiningen så nu är jag ruvare igen går på innohep och trombyl också, så nu håller vi tummarna att det ska bli en liten kotte av hela faderullan

• Tinzu

Jag kanske borde lägga till mig igen

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET 

GravidGravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• Tinzu
    Chan2 skrev 2012-09-09 09:05:35 följande:
    Jag vill med detta meddelande säga att jag lämnar tråden MEN jag önskar verkligen alla er ett stort lycka till för det behövs verkligen {#emotions_dlg.flower}

Fick min mens idag en dag för tidigt och för att orka med vardagen ens så kan jag ej läsa mer, kanske kommer tillbaka som gäst men iom att vi ej kommer göra fler IVF försök då vi inte fick några till frysen ens så känns det idag GALET jobbigt!! Som min gulliga bästa sambo sa då jag talade om för honom att det ej vart ngt barn av vårt guldägg "Det känns plötsligt så tomt!?" det beskrev de hela bra.

Att saknaden efter något som ej vart nått kan vara så stor är otroligt, nu blir de ev. att köpa en ägglossningsmaskin från Clearblue och hoppas på det bästa.

OTROLIGT ledsen just nu men det är bara å bita ihop, frågan är om jag ska ringa IVF kliniken nått? Vad gör man med all vaginalgel man har kvar, ska jag sluta med allt som man hållt på med så länge dvs även folsyre tabletterna eller ska man kanske ta dom ifall man lyckas själv (vilket vore högst otroligt) ja det är många frågor och få svar men ni brukar ju vara kloka så ni kanske kan ge mig några tips. Kanske tom ge mig uppgifter på vad de kostar på ett ungefär om man skulle ge sig på ytterligare en IVF behandling fast bekosta den själv? För visst får man ej någon fler chans av landstinget omän det ej vart något frysförsök som annars ingår?

Men så sorgset när det inte vill lyckas, hoppas ni kommer igenom detta och hittar nya krafter och att det kommer något positivt utav det.

stora kramar till er! 
  • Tinzu

ni som nyss gjort ett FET eller ET, hur jobbar ni? och hurdana jobb har ni?

• Tinzu

Oops, såg att jag hade råkat skriva 24/8  så ändrade nu..

är det någon annan som lider av sjuklig trötthet? jag blev förkyld i förrgår och lite värre igår, men innan dess så blev jag så jääääkla trött, och igår sov jag hela dagen när jag sjukskrev mig från jobbet, och det var inga problem att lägga sig för natten heller, herregud.  

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * kvinna32 (FET v.38)
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)