IVF Umeå
mammaidamaria: JAAA så härligt att de hittat fler äggblåsor!!
När ska du på ÄP? Är iofs kanske det du väntar instruktioner om idag...
Hej alla
Nu är vi hemma igen eller vi har varit hemma ett tag men jag har ej orkat skriva....
Vi hade tid idag för ÄP kl 07.45, var där och anmälde oss ca 07.40, fick direkt ett eget rum och ca 08.00 tar jag dom två Citodon som sköterskan kom med, kl 08.20 ber hon mig gå å kissa och typ 10 min efter det så är det dags. OMG!! Jag var gode nervös, men de är sååå super gulliga där så det känns ändå bra.
EFter 20-30 min så är allt över och jag tyckte att det ej var så farligt, det kändes men tog som inte ont, har mer ont nu eller snarare så känner jag mig ordentligt uppsvälld och som om jag har en fis på tvären typ
Vi fick 6 ägg så det vart ej så många MEN det behövs bara ett guldägg och sen ett till frysen förhoppningsvis så vi kan skaffa syskon oxå eller ifall ngt går snett.
Som ni märker så fick vi ej vänta något speciellt, direkt efter Ä så fick vi fika och sen sov vi i typ 1,5 timme iom att vi steg upp 03.00 på natten för att hinna dit i tid.
På fredag är det dags för återinsättning, hoppas att det går vägen.
Nu blir det mer viila!
har nyss kommit hem från vul, slemhinnan mättes men han kollade även äggblåsorna, hade någon som var 17mm tyckte jag att jag hörde, jäklar och massa andra som var 9mm och 10mm och 14mm, vafan? aja.. samtal från Umeå inväntas senare idag så vi får besked när vi ska åka ner