• Chan2

IVF Umeå

mammaidamaria: JAAA så härligt att de hittat fler äggblåsor!! {#emotions_dlg.flower} Jag är lite nervig inför ÄP att de ska vara ngt galet ändå... blir spännande och sen spännande igen innan man får höra hur många de fick ut och om ngt befruktades osv osv den här tiden framöver är full av nervositet och hopp.
     När ska du på ÄP? Är iofs kanske det du väntar instruktioner om idag...
  • Chan2
    Enya: Vad säger du?! Fara för ditt liv vad hände då? Förlåt om jag är för "nyfiken" jag blir bara så förvånad och ledsen då vi var som i samma fas i hela karusellen...

Hoppas att det går bra nästa sväng och jag förstrå att de måste vara tungt {#emotions_dlg.flower}
  • Chan2
    mammaidamaria: Wiiie så skoj!! Vilken tid ska du/ni vara där? Jag/vi har ju oxå ÄP på fredag Skrattande
  • Chan2
    mammaidamaria:  Oooh, vi har tid 07.45 Drömmer ja vi kanske kommer att mötas i korridoren utan att veta av varandra...

Undra hur länge ett ingrepp tar? Fått för mig att de inte tar lång tid alls.
  • Chan2
    mammaidamaria: Vår IVF är landstingsbekostad så vi betalar inget alls direkt... asså jo en viss del men inte i närheten av vad det egentligen kostar.
    Jag får hålla utkick efter en kort blond tjej, dock så tror jag att jag komemr vara så GALET nervös så jag kommer inte att tänka eller se ngt alls.

Siri2012: Du får skriva av dig då du orkar och berätta hur det har gått, jag/vi har våran ÄPdag imorgon..huuu Glad
  • Chan2
    drömmer om ett barn: Jo det var lite stressigt att få tag i sprutan men trots de 12 milen så är de skönt att det ordnade sig.
    Vi har ej fått tag i ngt boende, patienthotellet var fullt och sen så verkar det vara ngt "happening" i Umeå i veckan för de flesta hotellen var full bokade. Så för oss blir det att stiga upp 03.00 för att hinna duscha och käka flytande frukost och sen köra 22,5 mil dit för att sen åka lika långt hem igen samma dag. Samma visa igen då vi ska dit igen men då förhoppningsvis lite senare.

Siri2012: Hur har det gått för dig idag? Hoppas att allt gick vägen {#emotions_dlg.flower}
  • Chan2
    SIri2012: HÄRLIGT!! Att det är gjort nu och tack för din berättelse... det blir verkligen till att ta med tidningar så att de ej blir för långtråkigt, dock så tror jag att jag kommer ha så ont i magen utav nervositet så jag kommer nog att tycka att klockan står stilla hur jag än gör. Hur avgör de om man behöver mer smärtstillande för om jag får välja det så lär jag ju vilja ha mer tills jag slocknar typ... Glad

Spännande med insättning och sen är det dags för ännu mer väntan, håller alla tummar och tår för oss alla som är på G {#emotions_dlg.flower}
  • Chan2

Hej alla Glad

Nu är vi hemma igen eller vi har varit hemma ett tag men jag har ej orkat skriva....

Vi hade tid idag för ÄP kl 07.45, var där och anmälde oss ca 07.40, fick direkt ett eget rum och ca 08.00 tar jag dom två Citodon som sköterskan kom med, kl 08.20 ber hon mig gå å kissa och typ 10 min efter det så är det dags. OMG!! Jag var gode nervös, men de är sååå super gulliga där så det känns ändå bra.

EFter 20-30 min så är allt över och jag tyckte att det ej var så farligt, det kändes men tog som inte ont, har mer ont nu eller snarare så känner jag mig ordentligt uppsvälld och som om jag har en fis på tvären typ Flört

Vi fick 6 ägg så det vart ej så många MEN det behövs bara ett guldägg och sen ett till frysen förhoppningsvis så vi kan skaffa syskon oxå eller ifall ngt går snett.

Som ni märker så fick vi ej vänta något speciellt, direkt efter Ä så fick vi fika och sen sov vi i typ 1,5 timme iom att vi steg upp 03.00 på natten för att hinna dit i tid.

fredag är det dags för återinsättning, hoppas att det går vägen.

Nu blir det mer viila!

• Chan2
    mammaidamaria: Vi ska vara där på fredag kl 13 Glad bättre tid för oss som har typ 22mil att köra får sova lite mer.

Lycka till idag, det kommer att gå superbra det är jag övertygad om!
  • Chan2
    Tinzu skrev 2012-08-30 08:42:33 följande:

har nyss kommit hem från vul, slemhinnan mättes men han kollade även äggblåsorna, hade någon som var 17mm tyckte jag att jag hörde, jäklar och massa andra som var 9mm och 10mm och 14mm, vafan? aja.. samtal från Umeå inväntas senare idag så vi får besked när vi ska åka ner

Det är helt galet hur dom kan växa mycket på kort tid, när jag varit på VUL så har de sagt 10-15mm, men då jag var och gjorde ÄP igår så var de över 20 dom flesta.
    Hoppas det går bra för dig, det är dock jobbigt att vänta på samtal tycker jag.

mammaidamaria: Jag kände inte något speciellt mer än att brösten kanske började ömma lite.

vårt 2012: Det är så sant det du säger man tänker så långt fram i tiden så de är hemsk, tror det är dåligt för en själv egentligen men man kan som av någon anledning inte låta bli ändå att räkna när hon/han kommer ut, vad ska man ha för barnvagn, vart ska man ställa barnsängen o sovrummet osv osv

Hoppas att vi alla hamnar där iår, dvs där våra tankar blir verklighet!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF Umeå