• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka

Sofiali77: vad smidigt att du kan göra vul i Göteborg:) jag skulle egentligen också vara i Göteborg, men ställde in resan när jag insåg att det nog krockar med ÄP och ET.

• Emilotta

ni som sprutat; hur noga är ni med att desinficera sprutan innan ni sätter på nålen? och på huden före och efter sprutan?

• Emilotta

nu har jag tagit den första sprutan och desinficerade så mycket jag kunde=) 
    fick som väntat gråtpanik men med sambon i telefon så gick det tillslut. det gjorde ju verkligen inte ont alls men av nån anledning känns det ju så otäckt att sticka sig själv. men nu är det gjort=)

• Emilotta
    Väntrummet
    * Smilla03( ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • turtle01
    Väntrummet
    * Smilla03( ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)

Sprayar

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf.

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • turtle01

Första sprutan ikväll gick väldigt bra! Lite orolig dock att det kom ut fler än bara en droppe när jag skruvat dit nålen, men det kanske inte gör nåt? Sambon trodde inte det iaf... Imorrn kan vi också hjälpas åt, men på fredag måste jag fixa monteringen helt själv eftersom jag måste ta den på jobbet då. Jag desinficerade ingenting, hade just duschat..... eller måste man desinficera då med?  

• Emilotta

vad bra turtle01! duktiga vi var ikväll=) på lördag måste jag ta den på en restaurangtoa!! inte bra, bara att hoppas att det inte blir nån gråtattack dåFlört

Jag fick också flera smådroppar innan jag hunnit få in den. tror inte det gör nått. 

• turtle01
    Emilotta skrev 2012-05-16 22:49:42 följande:
    vad bra turtle01! duktiga vi var ikväll=) på lördag måste jag ta den på en restaurangtoa!! inte bra, bara att hoppas att det inte blir nån gråtattack dåFlört

Jag fick också flera smådroppar innan jag hunnit få in den. tror inte det gör nått. 
    Ja, vi har varit duktiga!! Blir skönt att få känna sig säkrare eftersom också! Och skönt att inte behöva spraya lika mycket.... visst behöver man bägge uttagen av sprayen förresten? Jag har gratis läkemedel nu på apoteket någon vecka till så det bästa är väl att hämta ut allt ?! Har inte hämtat ut vagitorerna eller sprayflaska två än... Hur har ni andra gjort?! 
  • Emilotta

jag har hämtat ut allt som dom skrev ut. tror jag kommer behöva några puffar på sista sprayflaskan. 

• Mustikka

Emilotta: Jag desinficerar bara huden. När man testade på kliniken så gjorde jag inte det och hon sa inget om det, så tänkte att det nog inte är så noga:)

Turtle01: Gör inget med några droppar, eftersom ampullen innehåller alltid extra än vad som står, sa sjuksköterskan på kliniken. Och när jag använt upp en ampull och tog ut den så såg jag att det var ganska mycket kvar, ca 100 enheter.
    Jag tog ut allt på en gång, så man inte råkar bli utan om det behövs.

Superduktiga ni! Som fixat första sprutan! Nu blir det bara lättare:)

Svar på tråden IVF Umeå