• EbbaGrön

IVF Umeå

mammaidamaria skrev 2012-10-08 17:50:25 följande:
    EbbaGrön: vilken v är du i? Hur mår du?
    Jag är i v 9 nu (8+5) Du då?
    Jag mår sådär, rätt så trött, hungrig konstant typ, blir illamående när jag är för hungrig och brösten ömmar lite till och från. Hur mår du?

Tycker redan jag fått en mage, känns som det kommer vara svårt att dölja fram till rutin ultraljudet. 

Vågar ännu inte vara glad och överlycklig över detta underbara mirakel, är himla skraj för missfall. Läst om några som fått missfall efter fint ultraljudet i v8 =(
     Är sugen på att göra ett ultraljud i v 12-14 bara för att sen kunna andas ut och bara njuta och längta!   

Ska på vårt första besök hos barnmorskan imorgon =)  
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2012-10-08 21:06:39 följande:
    Läs inte mer om andras missfall!!!
    Man blir inte direkt lugnare då!!!
    Här har vi en som läste om ALLAS missfall tidiga & sena.. hrm.. inte lugnande alls! 
    Känner du att du vill göra ultrljud vecka 12-14 tycker jag du ska göra det!
    Själv blev jag avrådd det & höll på bli tokig av väntan tills man var i vecka 19 till rutinultraljudet!
    Vilket BF datum har du? Glad

Okej! Då blir du ruvare snart hehe.. spännande!Skrattande

Varför blev du avrådd att göra ett ultraljud? Jag vet, men svårt att undvika att läsa ibland.. Tittar fortfarande på papperet efter varje gång jag kissat. Tycker veckorna går såååå sakta... Vill bara kunna andas ut och NJUTA =)

Har BF 14maj =)
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2012-10-16 15:33:00 följande:
    Oj ännu en till! Solig
    KUL!!!
    Välkommen du med VackerBlomma!

mammaidamaria!
    Å vad spännande med ultrljud!
    Det är så underbart att se lilla hjärtat slå!!
    Förstår ändå att du är nervös!
    Själv var jag livrädd att det inte skulle vara nått där..Obestämd
    Skulle vara kul om du & EbbaGrön skrev in era BF i listan Flört
    Ska på ultraljud om två veckor, är då i v.12+0, ser allt okej ut då så skriver jag in mitt BF i listan =)
  • EbbaGrön

Går idag in i v.12 (11+0) och håller på längta ihjäl mig till ultraljudet som jag bokat in nästa vecka. Är grymt nervös också, tänkt om det blir dåliga besked? =/ Är så himla orolig att det ska bli dåliga besked, är livrädd..

Har fortfarande  "mensvärk", har ryggont/ont i svanken, flytningar, hungrig/illamående, det borde väl tyda på att den lilla lever?

När bör man berätta på jobbet?  

• EbbaGrön

Ska på ultraljud imorgon, är då i v. 12+0, är sjukt nervös!
    Håll tummar och tår för att allt ser bra ut!!  

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-10-30 22:01:06 följande:
    EbbaGrön: Förstår att du är nervös. Mår du bra eller? Lycka till imorgon:)
    Allt såg bra ut, den rörde sig och höll på där inne :)
    Jo, jag mår bra, lite illamående om jag blir för hungrig, annars mår jag bra, sj då? 
  • EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-11-01 09:41:35 följande:
    EbbaGrön: Så härligt att höra:) Jag är likadan, känner av de om jag äter dåligt. Har börjat äta järntabletter för jag har haft fruktansvärd huvudvärk i ca 3 v. Låg på gränsen till för lågt värde, men annars är de bra. Har magen börjat synas?
    Jag har börjat få lite huvudvärk nu också :/ 

Ja, magen har börjat synas, det tycker jag verkligen. Men vet inte om det bara ser ut som en tjockmage eller en gravidmage =) Själv då? 
  • EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-11-01 20:36:01 följande:
    EbbaGrön: Jobbigt och påfrestande med huvudvärk, släpper det inte får du kolla upp det.

Jag tycker att de senaste dagarna så har det sagt "poff" :) börjar va svårt att dölja. Men än så länge är det lite svårt att skilja på om man bara har gått upp en massa eller är gravid.

Har du varit på inskrivning hos bm? Ska dit till veckan,
    Jo, va där för några veckor sen, ska dit igen nu i mitten på nov.
    Vilken v. är du i nu? 
  • EbbaGrön
    LindaM skrev 2012-11-03 09:21:00 följande:
    Nu var det länge sedan jag var in här, ser att många blivit gravida, stort grattis till er!! Ni som fortfarande håller på, kämpa på!! Det är jobbigt men ge inte upp!

Vårt frysförsök misslyckades ju i augusti och jag gav lite upp tanken på Ivf och bad min gynekolog om att få göra en ny lågdosstimulering, vilket visade sig vara en vinstlott och jag är nu gravid i v 6, ska på vul den 22 nov och är sjukt nervös, tänk om det inte finns något där inne?
    Svullen som bara den är jag så det är nästan jobbigt att dölja, hoppas det lägger sig snart, annars vet jag inte hur det slutar:)

Liten rapport från mig:)
    Grattis, vad roligt =)
  • EbbaGrön
    Jockelina skrev 2012-11-03 09:01:09 följande:
    Då var vårt 8:e Ivf misslyckande ett faktum. Någon som vill ta bort mig från listan? Har en blastocyt i frysen som troligtvis blir insatt i januari. Inte gråtit en tår. Detta känns som vardag numera.
    Många kramar!! 
Svar på tråden IVF Umeå