• Chan2

IVF Umeå

Hej hej, nu är ett ägg tillbaka i min mage och jag hoppas att det är vårt guldägg Hjärta

Jag har lite ont ännu sedan i onsdags då ÄP gjordes, men ändå ej så mkt som jag förväntat mig och det verkar ej vara samma onda som ni andra beskriver då jag inte har mensvärk utan snarare ballongmage töjer för mkt värk eller nått.

Hur mår ni Siri2012, mammaidamaria, EbbaGrön mfl?

Ändrar lite i listan oxå:

Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)

Sprutar
    mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9

* Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• Chan2

Oj oj oj så mycket det händer här man kan nästan inte hålla koll på alla och allt Glad men det känns så bra att de flesta är igång på ngt sätt.

EbbaGrön: Att du "vågade" testa så tidigt, jag kommer inte att våga testa något före avtalad dag för min besvikelse skulle bli såååå stor om det var negativt. Skulle hellre testa senare MEN jag vet inte vad kliniken säger om det om man ej ringer dom på den dag som de avsatt för att jag ska testa, vad tror du?

Hmm, nu när man är ruvare så kan man inte låta bli att grubbla över vad man stoppar i sig, kan man dricka the, äta lakrits osv osv det spelar förmodligen ingen roll det är bara en själv som är nojjig. Funderade tom om en 5km promenad imorse skulle ha någon betydelse Glad

Är det någon som vet vad som händer då man ringer kliniken för att meddela resultatet av testet?

Mammaidamaria: Kan inte låta bli att tänka på dig, hur mår du nu och hur går det?

• Chan2
    EbbaGrön: Jo jag börjar må bra, magen är inte liika svullen längre och det tar ej ont att ta på den eller att ligga på sida och sova och det är skönt för jag hatar att ligga på rygg och sova en hel natt.
  • Chan2
    mammaidamaria skrev 2012-09-03 14:49:15 följande:
    Alla: Ni som har gjort ÄP, gick ni upp mycket i vikt? Och hur var det för er som blev överstimulerad? Jag har ökat massor:( under denna behandling och även iom överstimuleringen.
    Jag gick inte upp något alls vad jag vet och nu sen jag vägde mig i lördags så hade jag tom gått ner lite så det är skönt. Fick ju veta att man skulle väga sig varje dag, känns ju lite jobbigt men det kanske är bäst att göra det.

SHIT så många ägg du fick och så många det är som befruktades, helt otroligt kanske inte är så konstigt att du blev överstimulerad.

Hoppas verkligen att du blir bra snart så du får komma vidare.
  • Chan2
    Siri2012 skrev 2012-09-04 10:08:39 följande:
    Hej alla!!

Ja, då är jag på dag 6 som ruvareHjärta

Efter återinsättningen, som gick jättebra=)!! har jag mått sjukt illa, fick tabletter för att jag var lätt överstimulerad. Jag gillar inte dom tabletterna, gör mig väldigt illamående. Så sen i torsdagskväll har jag legat hela dagarna, illamående, ingen matlust och har kräkts på kvällarna. FY!! Inte alls kul. Har knappt hunnit tänka på vad som finns i mig =( Men det kanske är bra att inte ligga och tänka på det hela tiden. Men iallfall, det känns helt fantastiskt att ha en liten skrutt i mig =) testdag 17/9, känns ganska nära nu måste jag säga!

Nån mer som tar lutinus? Har ni mycket flytningar av dom? Känns som att halva tabletten kommer ut i form av flytningar.. =(     

mammaidamaria: Oj vad många ägg!!! HärligtGlad  Tråkigt att du skulle bli överstimulerad.. hoppas det går över fort och att du inte mår så dåligt. Jag har inte gått upp nått i vikt, kan iof ha at göra med att jag inte ätit nå bra och mått dåligtRynkar på näsan

Lycka till alla!!!{#emotions_dlg.flower} 
    Härligt att höra av dig Siri2012, jag är på ruvardag 5 Glad och har testdag den 18/9 så vi ligger väääldigt nära i dagar kan man säga Skrattande
    Hoppas att du får börja må bättre snart!

Jag tar inte Lutinus som verkar va i tablettfrom utan jag har fått nått som heter...ÄH va sjutton kommer ej på namnet men det är en kräm som jag "sprutar" upp i vaginan, gillart inte MEN vad gör man inte för guldägget Hjärta man har i sig.
  • Chan2

Min dagsform på ruvardag 6 Hjärta: Magen är som den ska vara dvs inte sullen längre tror jag och brösten ömmar som faen, dvs det är väl om det ska vara hoppas jag.

Hur är dagsformen för er andra, mammaidamaria, Siri2012, Enya, vårt2012, EbbaGrön och alla andra såklart? Hoppas på att ni alla mår bra och att det går framåt.

barreliten: Tror ej att väntetiden är så lång i Umeå, jag har då inte fått den känslan... Inte mer än 3 mån iaf Glad vilket är en evighet då man vill börja och då man vill att något ska hända helst igår.

• Chan2
    mammaidamaria skrev 2012-09-05 08:45:15 följande:
    Chan2: Jag känner mig väldigt aktiv i tråden men det är för att jag ligger och vilar hela dagarna. Vad härligt att magen har återgått till det normala. Efter lunch styr vi mot Umeå, får se vad som händer där...
    Åååh, det kommer att gå bra tror jag Glad Önskar er iaf ett stort lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • Chan2
    Norris skrev 2012-09-05 09:25:28 följande:

Hej alla!

Nu har jag en iten fråga som svaret säkert finns i tråden men eftersom mitt internet är segare än segast så går det säkert snabbare att fråga igen! =) Hur många dagar efter sprutstart brukar det bli ÄP? Jag kommer nog börja spruta imorgon eller fredag. Blir det ÄP redan nästa vecka då?? Hoppas inte för jag e bortrest med jobbet hela veckan!!! Det var liksom den enda vecka på hela hösten som det inte får bliiii!!

Usch känner lite småpanik... Tänk om allt blir helt fel nu?

Jag förstår paniken hade en liknande situation men då var det min sambo som var orolig att inte hinna vara med pga jobb....

Jag började med 1:a sprutan den 16/8 och den 27/8 tog jag ägglossningssprutan och 36 timmar efter det dvs onsdagen den 29/8 hade vi ÄP, så det bör väl innebära att du klarar dig?

Lycka till iaf!
  • Chan2
    EbbaGrön skrev 2012-09-05 10:01:20 följande:

När vi hade gjort äggplocket fick vi en lapp om att det var 17ägg, sen när vi skulle göra insättningen då frågade labb-killen om vi ville veta hur det gott, han sa då av våra 18 ägg hade si och så många blivit befruktade.

Äggen som blev kvar skulle dom långtidsodla och vi skulle få ett brev sen om hur många embryon som dom hade kunnat frysa ner.
    Fick brevet igår, på ena brevet stod det att dom hade kunnat frysförvara 3ägg och på lappen vi ska fylla i och skicka tillbaka står det att dom har kunnat frysförvara 2ägg. 

Tycker dom verkar ha dålig koll =/ Någon fler som varit med om samma?  

OJ jag är oxå väldigt aktiv här känner jag, men de är för att det gör saker lättare för mig så jag slipper sitta och tänka på mig själv och fokusera på er andra Glad Tiden går så sakta.

Jag har ej varit med om samma ännu, jag väntar på det där brevet ännu och hoppas att jag får det i veckan eller typ idag helst...

Låter ju konstigt att de har sån dålig koll, ska du kontakta dom så du får veta vad som är korrekt kanske?
  • Chan2
    mammaidamaria skrev 2012-09-05 17:27:43 följande:
    ...inlägget blev skickat för tidigt.

Tre stycken fick gå till frysen. Vet någon om de finns några max antal när det gäller infrysning.

Nu kommer den långa väntan, testdag 20/9
    ÅÅÅåh så härligt!! Jag sa ju att det skulle gå bra Glad

Jag vill oxå veta hur många som gick till frysen men det skulle jag få brev hem om och det är ju jätte nervöst att vänta på det oxå. Hoppas man får det brevet ganska snart.

Nu har vi ju ett helt gäng som kan uppdatera sig i listan.
Svar på tråden IVF Umeå