• Tinzu

IVF Umeå

A79 skrev 2012-11-21 19:21:46 följande:

Åh vad roligt Tinzu!!! Stort GRATTIS!!!Solig
    Jag tror att det kan bero på att ni båda slappnade av & tog det lugnt ett tag??? hehe..men det är ju vad jag tror!! 
    tack så mycket! känns helt otroligt haha ja det kan ju hända, det är ju så svårt att säga vad som gjort att det plötsligt funkat
  • Tinzu

tack så mycket alla!

ska meddela när det är mer säkert, för igår fick jag rosa flytningar, idag mer orangea flytningar.. så jag hoppas det bara är tillfälligt. Läkaren här vill att jag ska göra VUL om 2 veckor för att se så allt ser rätt ut eller något, då det plötsligt blev en spontan graviditet efter så lång tid 

• Tinzu
    Petto 83 skrev 2012-12-09 16:30:48 följande:

Haha ja, livet är bra orättvist. Alla har valkar på magen utom jag...
    Nä, sköterskan försökte klämma i hop en och när det inte gick sprang hon iväg. Efter en stund kom hon tillbaka och sa att hon hade pratat med en läkare för att höra hur vi skulle göra och då blev det att ta i baken. Det går hyffsat har dock inget att jämföra med men nu gör det väldigt ont...

haha jag hade nästan samma problem, men jag lyckades klämma fram en valk tillslut att sticka i hon som visade hur man ska ta sprutan sa "du är för smal" men vafan hade ju få BMI på typ 25.5

grattis till att inte ha valkar  
  • Tinzu
    EEJ skrev 2012-12-10 18:23:29 följande:
    Fick Gravid 1-2 på cb digital idag. Fast jag ropar inte hej förrän tidigast onsdag då jag är på rd 9 och min mens brukar komma så jag ruvar på en blastis. Steg två är td som är nästa vecka på onsdag.
    vad spännande! herregud
  • Tinzu

för er som kommer ihåg mig, som tog en paus från IVF och lyckades på något magiskt sätt bli gravid spontant, idag är det dags för ultraljud i vecka 10+3

• Tinzu

kanske kommer tillbaka som IVF:are... det hittade inget mer än hinnsäck på ultraljudet

• Tinzu

är det någon som orkat sätta sig in i hur det blev med utökade försök finansierade av landstinget? Vi har ju förbrukat ett IVF och ett FET, båda misslyckades ju, var det allt? eller blev det ändrat något så att man får fler?

• Tinzu
    Emilotta skrev 2013-01-02 20:25:35 följande:
    Tinzu:  usch vad ledsen jag blir för er, det som såg så positivt ut. många kramar

tack
  • Tinzu
    Nektar skrev 2013-01-03 18:47:34 följande:
    Som ni fick en hint av innan jul så blev det negativt för oss med vår fin fina blasto på första försöket. Testade 2 ggr innan testdagen 28/12 och väldigt dåligt med extra streck. MEN vi tar nya tag. Fick ju ett gäng till frysen.
    Pratade med kliniken idag men blev inte så mycket klokare. Fick en teltid med läkaren i mitten av januari. Vet alltså fortfarande inte om det blir fet i stimulerad eller i naturlig cykel. Svårt att veta om jag har en naturlig cykel då jag inte på väldigt länge har inväntat den (tror den är runt 32 dagar, men har börjat med Provera tidigare än så för att starta blödningen). Oavsett antar jag att det blir FET någon gång i februari. Någon som vet förresten om dem kollar (med blodprov eller annat) om man haft ägglossning efter ET och möjligen kan ha lyckats bli gravid självmant innan de låter en sätta igång med stimulerat FET?

EEJ: Jag håller alla tummar och tår att det inte var något att bekymra sig över (lätt att säga) det du upplevde under julledigheten. Hoppas minst ett embryo lever kvar!

Tinzu: Jag kommer ihåg dig. Så mycket upp och ner! Hemskt att se att det bara var en hinnsäck kvar. Hur går ni då vidare, måste ni invänta att den kommer ut eller kan ni påbörja något nytt direkt? Alla styrkekramar till er! Nya reglerna gäller enbart så att alla får genomgå två gratis försök. De som har frysta embryon får ett ET och ett FET och de som inte får några frysta embryon får två ET. MEN det gäller tydligen endast dem som får en remiss skriven nu efter nyår...

Jennyz: Vad skönt att det syntes ett litet pyre där inne! Hoppas det växer på sig lite bara så ni kan andas lite lugnare. Gött med ett till besök inom snar framtid!

vi fick en tid nästa vecka på Tisdag för ny koll och hjälp att få ut allt, alternativt vänta på att naturen har sin gång.. men vi ville inte vänta och han sa då att vi får komma in idag, vilket vi gjorde, ett nytt ultraljud gjordes och det var samma resultat, så jag fick ta en tablett som gör så att hormonproduktionen slutar, imon ska vi tillbaka för att få Cytotec, det har redan nu börjat blöda av den första tabletten, tänk om det vore så fantastiskt att jag inte behövde Cytotec
  • Tinzu

jag sitter och väntar på att IVF-kliniken nu ska ringa upp mig, jag har en fråga om mina ägg.. förra året när vi var på ET så fick vi höra att vissa ägg hade knölar på skalet men dom var inte säkra på om det skulle spela någon roll, och sen så var det bara ett embryo som överlevde av 14st tror jag det var, förrutom den vi fick på ET, det har gnagit i mig sen dess så nu måste jag få svar på det är det någon som hört om nåt sånt innan? knölar på skalet.. har googlat men tydligen så är inte jag bra på googla

Svar på tråden IVF Umeå