• EEJ

IVF Umeå

Helvetiaaaa: jag har ett barn sedan tidigare som kom till på naturlig väg. Min första ET misslyckades och ska ny sätta in en frysis nästa vecka.

• EEJ

Drömmer om ett barn: jo jag pratade med kliniken idag och de höll med om att det var konstigt att jag fått utslag så tidigt. Hon förstod inte varför jag testat så tidigt, då jag sa att kvinnan från kliniken sagt det blev hon väldigt fundersam. Hon såg sen att det stod i mina papper att jag skulle börja testa nu på söndag. Men jag är stensäker på att sköterskan i fredags sa: - då börjar du testa på söndag.... Hur skulle jag Kina tolka det till söndagen efter?
    Ja, konstigt sa hon iaf så hon tyckte att jag skulle testa igen så det gjorde jag. Mitt på dagen idag så fanns ingen glad gubbe kvar så förmodligen var det något galet igår då jag testade.

Ska fortfarande på vul på måndag och sen på e.m ringer kliniken och då får man väl veta om det blir ngn insättning. Eftersom att jag har blastisar så sätter man in på dag 6 efter positivt äl test.

Var ligger du nu i cykeln??

• EEJ

Drömmer om ett barn: vul gick bra, hade en äggblåsa på 15 mm och hann trodde på äl inom några dagar. Han sa inget om slemhinnan så jag har ingen aning. Sen ringde kliniken och jag fick ett direktnummer som man ska ringa när man får omslag, borde vara imorgon om min cykel inte helt fått tuppjuck.

Men du, tre blåsor? Är det vanligt att ha fler än en?

• EEJ
    Smilla03 skrev 2012-06-12 22:35:09 följande:
    Grattis allihopa som plussat, shit va det har gått bra för er, stort stort grattis! Själv hade man tänkt hinna sätta in en frysis innan de har sommarstängt, men tror ni inte att mensen inte har dykt upp! Så jäkla typiskt, den har aldrig varit sen förut, förutom för nåt år sedan men just nu när man absolut vill att den ska komma som vanligt så vill det sig inte, den är typ en vecka sen, jag har gjort ett grav test igår men det var negativt. Jag antar att detta beror på att man har proppat i sig så mycket hormoner förra månaden att kroppen inte är i fas än. Är det nån mer som varit med om samma sak?
    Min första "riktiga" mens efter ET hoppade också några dagar. Jag har alltid 27 dagars cykel men jag tror att den blev typ 33-34 dagar, så det var ju också nästan en vecka sent.

Hoppas att den kommer snart så du hinner ett FET, men det känns ju som om det kan bli tajt om de stänger den 1 juli. Jag håller tummarna!!
  • EEJ

Mensdag 14 idag och jag får ALLTID glad gubbe på CB äl test på dag 14 eller senast på dag 15 (har hänt någon enstaka gång). Tomt i ringen idag så nu hoppas jag verkligen att det ger utslag imorgon, annars har det hänt något galet med cykeln.

Då blir det iaf insättning på tisdag nästan vecka och det passar bra i vårt schema så det kunde inte vara mer perfekt.

Hoppas verkligen att FET är vår melodi, för det här är verkligen skitjobbigt!

• EEJ

Ingen utslag idag heller, what the f#"¤. Cd 15 idag och så här sent har jag aldrig haft ägglossning tidigare. Var på Vul på cd 11 och hade då en äggblåsa på 15 mm och om den växer 2 mm per dag så borde jag ägglossa typ nu eller allra senast imorgon, eller?

Ja ja den som väntar på något gott....

• EEJ

Stort grattis Mustikka!!!

Väntrummet 
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel) 
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL) 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    *
    EEJ (Fet v 25)
    Sprayar 

Sprutar 
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET  

Ruvar 
    * LindaM testdag 27/5 
    * inväntande testdag 11/6 
    * Sofiali77 testdag 12/6 
    * Emilotta (första ivf) testdag 17/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6 
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid

* A79
    * Mustikka 

• EEJ

Inget utslag idag heller, nu är det officiellt. Min cykel är helt fucked up!

• EEJ

Utslag på äl-testet idag. Det betyder att jag blir ruvare på torsdag nästa vecka!

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-06-15 20:02:46 följande:
    annalotta: Så roligt att du fick en blasto tillbaka, grattis! Skrattande Blev det några till frysen? Kan förstå att man tappar hoppet efter flera misslyckade försök, men så länge man orkar kämpa vidare finns det alltid en chans och jag hoppas så att det är er tur nu! {#emotions_dlg.flower}

Ingen glad gubbe ännu, tror det dröjer några dagar till. Börjar oroa mig för att den kommer dyka upp sent nästa vecka och återföringen isåfall måste bli under midsommarhelgen. Och då har dom garanterat stängt.. Jaja, vi får se hur det går! Glad

EEJ: Skönt att höra att du äntligen fick utslag på testet! Skrattande Då hinner du precis innan midsommar.   
    ja nu är det lika bra att det tar några dagar till för precis som du säger så har de säkert stängt någon dag under helgen. Jag hann inte ringa på nummret till labbet idag, undrar om de svarar i telefon på helgen? Vet du?
Svar på tråden IVF Umeå