• MTL

Cocoonababy - erfarenhet??

Jag fick samma mail förmodligen för jag sitter med samma fundering :)

Hade varit väldigt intressant med synpunkter från någon som provat. Är det värt pengarna och varför? Vad händer när bebisen växer ur den och ska börja sova utan?

• MTL

Sonen hatade att sova i sängen när han var liten, sov enbart på oss, på mage. Det tog ca 6 veckor innan jag kunde lägga ner honom i spjälsängen och han sov där, när jag la honom på mage vid 8 veckor började han sova hela nätter. Det var inte förrän efteråt jag fattade att han kanske kände att det blev för stort att ligga i en stor spjälsäng utan att känna några kanter.

Ett babynest kan man ju göra lätt och billigt själv, men det jag tycker verkar intressant är att den här cocoonababy är ergonomisk och inte helt platt. Verkar dessutom som att den går att använda iaf i ett halvår. När kommer din bebis? Kanske hinner jag få en rescension innan jag köper en själv ;) Vi ska ha i början av juli så det är ett tag kvar. 

• MTL
    sissela skrev 2012-03-22 21:42:12 följande:
    vi har skaffat den och jag ängrar bara att vi inte gjorde det tidigare.
    dottern trivs jättebra i den!

Hur stor är din dotter? Hur länge kommer hon kunna  använda den? Får ni problem om hon ska sova på plant underlag?

Jag har funderingar på att köpa ett vanligt babynest för ett par hundralappar och lägga det under ett täcke, då blir det inte helt plant, men man får fortfarande den där inbäddade känslan. Så svårt att ta ett beslut när inte så många verkar ha erfarenhet av cocoonababy, vill ju inte köpa på oss något onödigt när det är så dyrt. Å andra sidan har vi ju allt annat klart iom att det är andra barnet :)
Svar på tråden Cocoonababy - erfarenhet??