• Fru HH

Cocoonababy - erfarenhet??

Jag fick mail från ett företag som säljer en speciell madrass för nyfödda.
    Får man ett oroligt barn eller kolikbarn så ska den tydligen vara fantastisk.
    Oavsett tycker jag den verkar ge barnet en trygghet i början, så vi funderar på att köpa den oavsett.

Någon som har erfarenhet av en sådan?
    Här kan ni läsa mer om den:
    http://sveabarn.jetshop.se/cocoonababy-p-104-c-144.aspx

• Svar på tråden Cocoonababy - erfarenhet??
  • Fru HH

Vi har nog bestämt oss för att köpa den ändå.
    Var på jakt efter en mindre vagga att ha brevid sängen i början, men lägger pengarna på denna.
    Tror stenhårt på den.

Men det är nog viktigt att vänja bebis vid både den och den vanliga madrassen så man inte bara använder denna.

Verkar som är den är såpass ny  på marknaden eftersom ingen verkar ha erfaranhet.
    Kanske blir jag/vi den/dem första? :)

• Fru HH

Precis så har jag hört om många barn, och det kan man ju nästan förstå.
    Att gå från en trång och mysig mage till en stor stor ensam säng.
    Måste vara jättekonstigt!

Vi ska också ha i början av Juli Glad
    Så hinner nog inte ge tips tyvärr.

Jag gillade också att man kunde ha den vart man ville, så man kan bära med sig den.
    Då kan man ju ha den i spjälsängen så bebis vänjer sig vid mijlön där innan den får ligga på den vanliga madrassen + att man kan ha den i sängen i början.

• Fru HH

Köp den!!! Vi valde att köps den trots allt och Gud i min låda!!! Den har varit guld värd! Hon låg i den jämt jämt jämt! I sängen på natten, på dagen låg hon i den konstant. Eftersom man kan sätta fast dem runt magen så kommer dem Ingenvart. Vi hade den tills hon var ca 3 mån sedan ville hon inte ligga i den mer. Så nu kommer den vandra runt bland släktingar och vänner. Tveka inte, köp den och använd den från det att ni kommer hem från bb!

• Fru HH

Inga problem alls med säkerheten. Vet inte alls vad dem i länken håller på med...

Men bältet runt magen är mjukt och skönt och bringar värme till den lille och även det ger extra trygghet.

Den är ju rätt hög så i sängen var det perfekt att ha den!

Dels så låg hon ju på rygg och sov tre jätte bra! Och sedan behöver man inte oroa sig för att rulla över dem små ;)

Du får ett lakan till men vi köpte ett extra som vi bytte till när vi tvättade det andra.

Bästa gåvan att ge oss som väntar barn! Enligt mig i alla fall, hoppas ni får lika stor glädje av den som vi hade.

• Fru HH

Att amma när man ligger ner går inte med denna madrass. Då är det bättre att köpa ett babynest.
    sedan skulle jag inte rekomendera att köpa denna madrass om barnet redan anlänt, tror att hela grejen bygger på att babyn ska få ligga i den redan från första dagen hemma. 
    Man har den ju bara 3 max 4 månader.

Jag kan varmt rekomendera madrassen för alla, den kostar lite med går ju att sälja eller återanvända inom familj eller vänner.

Eftersom vi använde vår madrass nonstop så ville vår dotter nästan inte att man bar runt på henne till slut :) hon ville vara själv, ligga själv och hellre ligga på golvet och titta på oss än att ligga i vår famn.

Det gjorde ju också att hon har ju sovit i sin säng sedan vi slutade med madrassen, underbart skönt!

• Fru HH

Jag trodde det skulle bli problem och var verkligen orolig över hur vi skulle göra när madrassen ble för liten.
    Men hon sa ifrån själv, hon kände nog att hon inte fick plats så bra tillslut och ville hellre ligga på golvet.
    Så det löste sig själv! Underbart skönt.

SÅg att du ska ha barn i Juni :) VI fick vår prinsessa 21 juni, så i år fyller hon år på midsommar.
    Förra midsommar spenderades på BB, lite skillnad mot andra år! :)     

• Fru HH

Helt ärligt är jag väldigt tacksam över att hon kom på sommaren, det va ganska gott faktiskt.
    Man kan vara ute utan att oroa sig över kylan när man ammar, bebisen kan ligga gott i vagnen i bara blöja, man kan göra så himla mycket på sommaren.

På vintern med en bebis är du rätt begränsad med tanke på alla sjukdomar.
    plus att det är skönt att slippa ta på ett spädbarn tonvis med vinterkläder.

Så jag ger bara tummen upp för sommarbarn!

Det jag märkte rätt fort dock var att jag inte hade ett bra solskydd till vagnen. Dem är ju så känsliga i början så min lilla sufflet räckte inte och hängde jag en filt över så blåste den bara bort.
    Så på samma sida som jag köpte madrassen köpte jag även ett UV skyddat solskydd som man knöt på vagnen, den den gick hela vägen ner. Då skyddade den även mot typ getingar och mygg. Super bra!

Svar på tråden Cocoonababy - erfarenhet??