dimi skrev 2012-04-29 16:15:12 följande:
Vi har också jätteproblem gällande humlor och bin med vår dotter som nu är 4år. Plötsligt nu i helgen har hon blivit helt hysterisk och skriker och gråter, och vill inte gå ut. Vi har förklarat att det är helt ok att vara rädd, men att de inte är farliga egentligen. Förra sommaren blev hon stucken av ett bi när hon satte armen på den, och hon kommer ihåg det. Vi har försökt att berätta för henne att det var biets sätt att säga aj det där gjorde ont osv, men det verkar inte gå in på nåt sätt. Hon vill knappt vara ute alls, och är hon ute en liten stund kommer hon snart springandes och vill vara inne istället.
Vad göra nu då?
Så det finns FLER med samma problem?! På ett sätt en lättnad, men jag förstår att ni inte heller har det så kul nu.. Vår dotter har sen ett par veckor varit HYSTERISKT rdd för flugor. (???) Men senaste dagarna har det urartat totalt. Hon vågar inte vara i köket pga att det ofta sitter insekter på utsidan av köksfönstret. Hon skrek sig totalt utmattad, sov två timmar & började om med samma visa igen nu ikväll.. Fruktansvärt att se henne så rädd trots att jag försöker förklara för henne att de dels är utomhus och dels ofarliga.. Men när hon väl börjat krika är hon som i trans och helt okontaktbar.. Trycker sig tätt intill mig och tokgråter. :(
Hoppas VERKLIGEN att detta är en övergående fas! Både för min och min makes örons skull, men främst för hennes egen skull.