Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Vi med pigmentfläckar/Melasma!

Jag fick också rejält med pigmentfläckar - på pannan, överläppen och kinder. Mina barn är numera 3 respektive 4 år och de har nästan helt försvunnit. Njut av ditt barn och njut av att vara mamma. Något vackrare finns inte.....med eller utan pigmentfläckar . Sedan är man lite känslig för mycket när man är nybliven mamma. Sänk kraven och skit i att hänga framför spegeln. Det finns viktigare saker i livet. OCH de försvinner med största sannolikhet, eller blir åtminstone mycket mycket mindre.

• Flickan och kråkan
    Golddigga skrev 2012-05-09 21:05:16 följande:
    Flickan och kråkan:

du har så rätt men det är så svårt att bara släppa det. Jag har ingen kontroll över det och det är så jobbigt. Det känns som jag redan nu vill börja jobba då vet jag att solen inte kommer åt mig och är det som värst när man har semester under en månad på sommaren. Nu är man utsatt under en längre tid när jag är mammaledig. Sjukt att jag tänker så, vill bara njuta av sommaren om min dotter men hållet på och bli deppig.

Värst är skuggan på överläppen! Och man ser verkligen smutsig ut gjorde du något speciellt åt det? Undvek du sol? Hade du keps? Solskydd? Krämer?
    Nej, jag gjorde inget speciellt. Försökte undvika mitt-på-dagen-sol (spädbarn ska ju helst inte vara i solen ändå), men när lillebror föddes så hade jag en 1,5-åring också så vi var ute massor....och året efter var jag hemma med 1-åring + 2,5-åring. Vi var ute jämnt. ingen jättehöjdare för huden antar jag, men prioriterar annorlunda numera helt enkelt. Har en 3- och 4-åring här hemma nu. Vill vara ute mycket med dem.
  • Flickan och kråkan
    Golddigga skrev 2012-05-09 21:23:27 följande:
    Flickan och kråkan: var det aldrig någon som kommenterade fläckarna? Jag menar man ser ju smutsig ut och det är inte kul när det ser ut som en mustasch heller. Jag skäms
    Nej. Jag har nog inte heller själv reagerat på att någon mamma jag mött har haft pigmentfläckar fast det är så vanligt. Man ser mer på sig själv . Jag närmar mig 40 och har börjat upptäcka att jag börjar bli "rynkig". Eller snarare att jag fått rätt mycket fina linjer både här och där. Livets gång så att säga. Blir ju inte bättre av att jag gräver ner mig. Fast visst önskar jag bort dem .
  • Flickan och kråkan

Skrev i tråden för lääääänge sedan. Då hade mycket av mina fläckar försvunnit, men jag hade också kvar en del som jag tagit med en rätt stor nypa salt. That´s life liksom och är ute mycket med två små barn (försöker smörja och skydda mig ordentligt i alla fall). Nu är jag i v.34+2 med barn nummer 3 och de senaste veckorna har de dykt upp igen rejält som ett brev på posten. Värst i pannan och inte så mycket på överläppen (där gillar jag dem inte).

Ja, ja som sagt. Graviditeter och förlossningar - pigmentfläckar och hemorrojder . Måste ju skratta åt eländet. 

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!