Vi med pigmentfläckar/Melasma!
Golddigga: Hur tycker du att det var efter första peelingen? Vilken sorts peeling gör du? Jag ska på konsultation på tisdag...vill ha bort de där fula fläckarna!
Någon som testat det här http://www.peeling.se/
Golddigga: Hur tycker du att det var efter första peelingen? Vilken sorts peeling gör du? Jag ska på konsultation på tisdag...vill ha bort de där fula fläckarna!
Någon som testat det här http://www.peeling.se/
Det blev hemmabehandling först, mene&moy. Ska se resultat inom 1 månad. Hon sa att det är så svårt att veta hur man reagerar på peeling då det istället för hjälpa kan göra att det blir värre. Så nu ska jag testa det här och gå tillbaka om en månad för att se hur min hy reagerar, funkar det bra så kan man göra en peeling med samma märke. Hoppas verkligen att det händer något...krämerna kostade 1 995:- !!!
Golddigga: Jag har en stor fläck i pannan, lite över ögonbrynen och på överläppen...känns som att det är typ överallt! Jag började få den i pannan innan jag blev gravid och höll på med hormonbehandlingar. Jag var i Dubai och pressade och då kom den fram. Sen har det blivit värre under och efter graviditeten. Jag har inte solat aktivt under hela sommaren, smörjt mig med sf 50 på fläckarna och haft keps ganska ofta.
Det är värt vartenda öre om de försvinner!
Märkte du ingen skillnad alls när du använde hemmaprodukterna?
Fick de lite mildare varianterna då hon inte vet hur min hud reagerar. Än så länge känns det inget...lite stickningar av nattkrämen bara,
Tvätt morgon och kväll: Cleanser Face Sensitiv Skin 4% - Mene & Moy
På dagen: Stand by C Cream C5 - Mene & Moy
PÅ natten: Enhanced Cream 15% - Mene & Moy
Har nu använt Mene&moy hudvårdsprodukter 1 mån och idag gjorde jag min första peeling...shit vad det brände! Förhoppningsvis är det värt det till slut. Jag ska göra en kur på 6 peelingar, då ska allt vara borta hoppas jag...betalar man 1000kr/gång så borde det hända något i alla fall
Det känns helt ok, inte sett så stor skillnad än...men jag har ju 5 gånger kvar
Hoppas det funkar med dina nya krämer.
Det går bra, har nu gjort 2 st, gör peeling varannan vecka. Nackdelen är att man blir rätt så torr fläckvis i ansiktet...men det ska det tydligen göra så det är bara att stå ut
Hon som gör det säger att det ser ut att gå åt rätt håll, hon tycker att det ser ut att jämna ut sig. Men man kan tydligen aldrig veta hur det blir när man "jobbar sig ner i huden", som hon säger. Pigment är tydligen som isberg, svårt att veta hur stora de är och hur de breder ut sig... Men eftersom att det inte blivit värre för mig så tror hon att det kommer att bli en lyckad kur.
Så jag hoppas och håller tummarna att hon har rätt!
Hur går det för dig?
Det går sådär...har nu gjort hälften av mina behandlingar och det enda som hänt är att det blivit lite bättre mellan ögonbrynen...inte tillräckligt tycker jag Men det har inte blivit värre i alla fall...och det är tydligen positivt. Har fått ett par jobba utbrott med finnar på höger sida, av någon anledning Men nu ska det väl vara färdigrensat hoppas jag.
Jag vill bara att det ska vara borta, sen ska jag aldrig mer sola!
Inte så bra tycker jag....fortfarande kvar och jag har gjort 4 behandlingar...sen har jag fått sämre hy! Trodde att det skulle bli bättre. Inte många rätt än så länge med andra ord
Ja, det är ju fler än vi som "lider" av det här...men det är inte någon jättetröst
Jag har alltid haft fet hy, så det blir nog ingen skillnad.
Jag tänker definitivt inte fortsätta behandlingarna efter jag gjort dessa, det kommer ruinera mig, är en stackars student nu
låter toppen!
Nu använder jag inget, men så fort det blir vår så åker 50 på!
Golddigga: Hur lång tid tog det innan du såg effekten av Yellow cream?
Någon som testat att ändra kosten och/eller äta kosttillskott?
Läste att linfröolja och zink/magnesium/kalcium ska hjälpa fläckarna på traven. Har nu börjat testa, men undrar om det ens är värt det...någon som vet mer om detta? mabra.com/jag-at-mig-fri-fran-pigmentflackar/
Amanda 19: Vad är det för kräm? Testar allt men inget verkar funka på mig...