• Nattsvart

Vi med pigmentfläckar/Melasma!

Hej! Jag favoritar eran tråd i hopp om att hitta någon bra kräm eller så. Har en skugga på överläppen sedan jag fick barn. Nu är jag gravid igen och är orolig om det ska bli värre. Jag kör solskydd 50 året om, solar aldrig ansiktet och använder ID mineralpuder.

Ni som provat lite, vad är det ni tycker funkar bäst? Är det yellowcreamen? Jag är inne på att köpa cliniqes pigment serie, vet ni om den fungerar på just hormonfläckar?

• Nattsvart

Min dotter är 14 månader. Jag minns inte när jag fick förändringarna faktiskt, men i somras så var det jobbigt och då undvek jag verkligen solen. Använder sedan dess solskydd 50 varje dag nu.

Va skönt att du ser resultat på behandlingarna/krämerna nu. Jag ska nog prova den där yellowcreamen. Jag har inte ekonomi till ansiktsbehandlingar tyvärr. Blir det värre varje sommar för dig goldigga?

• Nattsvart

Jag som inte passar i keps... Tänk om man hade sån tur att det försvann och inte var ett problem alls längre! Jag älskar att sola, nu är jag kritvit och kommer aldrig mer utsätta ansiktet för sol, det är skuggan som gäller.

Jag har Eucerin från apoteket. Den är väldigt bra tycker jag, den sjunker in fort och är inte fet alls, perfekt under sminket.

Vad kan hudläkaren göra? Vad är aberela, en kräm? Måste läkaren skriva ut?

• Nattsvart

Ja, det lär man ju få göra tyvärr :( Vet du om det bara är sol som får det att synas mer? Syns dina fläckar riktigt mycket? Min är sådär synlig ibland och ibland inte, kanske beroende på ljuset lite. Men ingen har sagt något och jag tycker att det är så pinsamt att prata om. Pratar bara med bästa kompisen om det, hon har haft samma men efter att inte varit i solen på 3 år är hennes borta, lyckliga hon :)

• Nattsvart

Okej, det är ju bra att veta att man ska tänka på vilket preventivmedel man väljer.

Min kompis undviker solen helt i princip, alltid solskydd 50 och oftast hatt när hon ändå är i direkt solljus. Men hon har inga barn, och slutade med p-piller för några år sedan, kanske har med det att göra?

Känner bara en grym oro inför att föda mitt i sommaren.. Hoppas på sämsta sommaren någonsin :D Jag tror som du att solskyddet har ett begränsad skydd, för brun blir man ju trots solskydd.

• Nattsvart

Jag har alltid haft p-piller, hade cerazette ett kort tag efter förlossningen men fick så mycket finnar att jag slutade.

Har funderat på kopparspiral, men som du säger, det verkar inte så kul. Jag skulle vilja ha 3 barn, alltså ett till utöver det i magen, annars skulle jag sterilisera mig tror jag..

Är det något du funderat på? Eller din man?

• Nattsvart

Jo, men då ska det väl vara lugnt. Du får prova om det funkar för dig. Vilket preventivmedel har du nu och haft tidigare?

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!