• Golddigga

Vi med pigmentfläckar/Melasma!

Kul att du oxå märkt skillnad med yellowcreamen:)) jag med!:)) tar du varje kväll eller varanna/var tredje.. Tycker det står olika på olika sidor.. Skincity säger varannan/var tredje..

• Golddigga

Nattsvart: ska du köra över sommaren oxå? Skincity säger man kan det? En hudterapeut som bloggar åt dom.. Jag upplever att yellow creamen alltså färgen av krämen fastnar på huden för jag behandlar och försvinner inte förrän på två dagar om man kör ett uppehåll.. Upplever du samma sak?

• Golddigga

Ok jag ska ta lite mer sparsamt och varannan kväll till var tredje dag som du. Jag lägger på cremen på en liten tops och stryker på. Jag har oxå tänkt köra över sommaren och jag skyddar mig med keps ute i solen. Vilket solskydd använder du?

• Golddigga

Buzan: men fy! Dumma jäkla fläckar!! Jag fick mina en vecka efter förlossningen i Mats pga att jag solade solarium!!! Tanken har slagit mig många ggr att jag säkert klarat mig om jag inte solat efteråt. Gå in på skincity crèmen heter yellow cream från dermaceutic. Nu har jag inte hormoner använder kopparspiral och hoppas hyperpigmenteringen lugnat ner sig. Idag har jag varit ute på baksidan hela dagen i solen.. Solskydd 50 keps och ryggen mot solen hela tiden... Trist!! Men jag vill inte förvärra fläckarna! Vart har du fått nya fläcken? På med kepsen undrar om man nånsin kommer våga åka utomlands? Vill åka led min stora son nästa år.. Måste se hur fläckarna blir i sommar...

• Golddigga

Emy88: Du har så rätt! Bara läskigt att göra det första gången..man har ju ingen kontroll direkt..Men sen när man åkt en gång ich set gått bra så är Det inte lika läskigt..Hur skyddade du dig i höstas? Märkte du något att de mörknade? Berätta gärna hur det gått sen när du åkt nu i vår:)

• Golddigga

Ok jo man vill ju hellre ta det säkra före det osäkra blir du inte fet och blank i hyn av alla krämer? Jag blir så himla fet i hyn, och då har jag det normalt oxå.. Blir extra tungt med solskydd och mycket smink. Har du lika mycket solskydd när du jobbar?

• Golddigga

Ok Id, många säger att set är bra för att följa fläckar. Men jag upplever att allt fastnar på överläppen likaså Id när en hudterapeut sminkade mig. Jag har använt kanebos total finish matte en täckande puderfoundation i Flera år Tills för nån vecka sen då provade jag isadoras (märke jag egentligen inte gillar) anti shine powder som faktiskt täcker otroligt bra och mattar mer och mycket billigare. Jag försöker sminka runt fläckarna lite och med solpuder för att jämna ut dom.. Men sminket flyter lätt runt eftersom jag har fet hy. Så nu har jag fått prover frpn kicks på lite fuktcremer och en fuktolja från clarins eftersom jag är yttorr och blir fet. Solskydd 50 varje jag från Peter Thomas Roth sheer Liquid och till sommar/semester/bad så kommer jag använda sun ceutic från dermaceutic den har både kemiskt och fysiskt solfilter.

• Golddigga

Nån som vet om när det är "bäst" att åka utomlands? Våren eller på hösten? Åker man på hösten kan man i och för sig börja behandla fläckarna om de blivit värre.. Kanske man för tusan kan ha en hudfärgad tejp på överläppen??haha när man är på stranden /poolen..Alltså jag skulle inte klara av om fläckarna blev värre men vill åka med sonen..

• Golddigga

Jag önskar oxå jag kunde sluta fokusera på fläckarna.. Och jag tror jag överdriver problemet en del oxå.. Samtidigt tror jag att det är för färskt att bara skäppa det.. Om några år kanske men jag blir glad när jag hör hur klokt du tänker.. Önskade jag kunde göra likadant... Eller jag vet att jag måste släppa det...

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!