• Golddigga

Vi med pigmentfläckar/Melasma!

Följer förresten Hannah Graafs blogg och hon har ju fläckar i hela pannan/kinder och överläpp.. Och i januari var hon i Thailand i två månader och skyddade bara med spf 50 och denna gång kom inte muschen som hon glatt skrev i bloggen.. :) den har kommit vid varje vår/sommar:) då visst finns det hopp:))

• Golddigga

Jag fick mina förra våren när jag solade solarium efter förlossningen, så precis ett år sedan. Vilket jag ångrar stort nu. Men skadan är skedd och det är bara att acceptera.. Och tur det att människan är anpassningsbar men jag tycker det är så jobbigt att man inte vet hur fläckarna reagerar efter man varit ute ett par timmar.. Man har ingen kontroll över dom och det är det som är jobbigt.. Den här sommaren blir ett "test" å se hur det går... Jag blir oxå ledsen ibland när jag ser mig i spegeln men mest när jag tittar tillbaka på gamla kort och man är fin och jämn i hyn..

• Golddigga

Hur går det för er i solen? En kompis fläckar har redan blivit värre mina tycks nästan se bättre ut fortfarande.. Men jag vågar inte "ropa hej ännu"

• Golddigga

Arwen77:
    Jag vet så trist med dessa fläckar! Men min rand på överläppen har på inom loppet av de senaste två veckorna nästan försvunnit??? Och nu är det sol och allt, men skyddar stenhårt med keps. Jag har hört att laser kan trigga igång och bli mycket värre. Jag kommer aldrig våga prova laser.. Har en vän som blev det förstörd av laser och ipl.. Vad har du fått för garantier? Kram

• Golddigga

Lillapa:ja det är många med samma problem och nu har jag börjat få massa finnar i ansiktet och det är nästan värre att ha än fläckarna! Så jag börjar uppskatta mina fläckar haha! solskydd 100 ska jag nog ha när/om jag åker utomlands. Vilken sida beställde du ifrån?

• Golddigga

Hej tjejer!!

Vi har haft toppen väder ute nu med strålande sol och mina fläckar har inte blivit värre!! Var ute i solen och solade med keps och solskydd 50 i hela ansiktet och extra tjockt lager på överläppen. Och dom har inte blivit värre. Nästan så det ff går åt det bättre hållet. Förra året blossade fläckarna upp på Valborg trots solskydd men ingen keps. Vågar man tro att hyperpigmenteringen lugnat ner sig eller är det för tidigt kanske?

• Golddigga

Jag hoppas det är så, ber till Gud att det är så.. Det kommer nog dröja länge innan eller om jag någonsin vågar sola ansiktet.. Får se vad som händer under sommaren.. Hur man ser ut i aug..Men jag kanske inte behöver vara lika extrem med att skydda mig som jag gjort ända sen fläckarna dök upp.. Samtidigt vill jag inte slarva då kanske dom dyker upp som ett brev på posten )

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!