• Anonym

Ruvardag 12, blödning...

Jag och sambon har försökt få barn i många år och har nu genomgått en IVF, för exakt 2 veckor sen så genomgick jag äggplocket och på Torsdagen sattes det tillbaka in ett embryo, jag har tagit test som visat på att jag är gravid, men idag fick jag värkar i magen, lade mig ner för att vila för att se om det går över, vilket det gjorde mer eller mindre efter att jag hade ätit något, så jag gick på toa och jo.. hade börjat blöda, det till och med droppade ner i toastolen.

Blev ledsen såklart, chansen är nu bortblåst och det är väl antagligen ett tidigt missfall.. nästa gång jag gick på toa så var det bruna rester av progesteronet som kom ut, och efter ett tag blod.. jag kände efter, och kände att livmodertappen är stängd, men vad betyder det egentligen?

Har svaga värkar än i magen, och förväntar mig att det är kört nu, men det där med livmodertappen fastnade i skallen.. kan man få missfall med stängd tapp?     

• Svar på tråden Ruvardag 12, blödning...
  • Anonym
    SIN74 skrev 2012-06-12 19:16:46 följande:
    Jag blödde likt mensstart vid båda  mina ivf-graviditeter. Det gick vägen ändå. Så ge inte upp till dess att de visat att det är ett mf. Ring in och be att få en koll.
    Varmt lycka till!!

hade du även ont i samband med blödningarna? just nu känner jag mig lugn i magen, men det kan mola till litegrann

tack till er båda! 
  • Anonym
    SIN74 skrev 2012-06-12 19:44:43 följande:
    Med första hade jag molande ont/känningar första månaden. Med andra hade jag konstant ont hela graviditeten.
    det ger mig en smula hopp, men ska avvakta med att ta ut något överhuvudtaget på förhand nu, ska ringa till gynmottagningen imorgon och prata med dom också, jag får aldrig tag på IVF-mottagningen, det är så mycket folk som ringer dit så man får aldrig någon tid
  • Anonym

blöder ännu, färskt blod.. jag blir så orolig även fast jag försöker koppla bort tankarna.

tänk om det aldrig blir någon bebis för oss? 

• Anonym

jag tror att det definitivt är över nu, jag har börjat blöda mer som mens nu, och har ont i magen.. så, ja, jag ringde till IVF-kliniken och dom bad mig ändå ta ett test på min riktiga testdag för att sen meddela resultatet, men jag vet att det kommer att vara negativt, den här blödningen är verkligen en sån blödning att såhär kan man inte blöda som gravid.

• Anonym

jag tog ett test idag för att se hur mycket svagare plusset har blivit, jag hade alltså tagit ett test innan blödningen och det visade positivt, den visar ännu också positivt och lite starkare än det som var innan.. men jag antar att det kommer att försvinna med tiden, det är ju trots allt 3 dagar sen som jag började blöda nu

• Anonym

skulle ha varit på ruvardag 15 nu, jag mår illa just nu, men det kan nog vara för allt man gått igenom

Svar på tråden Ruvardag 12, blödning...