Inlägg från: Mästaren |Visa alla inlägg
  • Mästaren

Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...

Det finns inget "ska" i den där frågan, alla får komma överrens om vad de tycker är rimligt. Men de underlättar ju såklart om man har ungefär samma idéer om frågan.

• Mästaren
    Mästaren skrev 2012-06-27 22:38:26 följande:
    Det finns inget "ska" i den där frågan, alla får komma överrens om vad de tycker är rimligt. Men de underlättar ju såklart om man har ungefär samma idéer om frågan.

Vi tjänar olika mycket, delar lika på basräkningarna och resten behåller vi själva.
  • Mästaren

Oavsett hur man gör så känns det jäkligt ogenomtänkt att skaffa barn utan att diskutera igenom hur situationen kommer att ändras. Även om det skulle vara oplanerat gar man vanligen rätt lång tid på sig att göra det från konstaterad graviditet till födsel ... 

• Mästaren
    Michael 310 skrev 2012-07-29 20:02:35 följande:
    Förstår inte hur folk orkar räkna procent och tjafsa om pengar i en relation. Jag tjänar mer än dubbelt av vad min sambo gör men alla pengar är gemensamma. Vill hon köpa nått gör hon det vill jag så gör jag det. Dyra saker pratar vi naturligtvis om. Finns väl viktigare saker att lägga energin på än pengar?
    Visst finns det det, som tur är är det inte speciellt ansträngande att ha pengarna var för sig heller.
Svar på tråden Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...