Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...
Känner igen detta dels från mitt egna förhållande samt vänners, här vore det intressant med lite mer information från trådskaparen för att kunna skapa sig en någorlunda rättvis bild.
Det som får mina varningsklockor att ringa är uttryck som "vill jag köpa ett par snordyra skor så gör jag det". Kan det vara så att han är mer aktsam med pengarna?
Han får ut 32.000:- vilket betyder att han förmodligen kämpat hårt för att nå upp till detta, hur ser hans bakgrund ut? Har han studerat mycket/jobbat extra/höga studielån mao kämpat hårt (är avbetalningen av studielånen dessa inräknade i de 32.000 ).
Du säger att du får stå för alla utgifter som rör er dotter - Vad gör ni med barnbidraget?
Hur är hans inställning när det gäller mer långsiktigt sparande, är det att lägga pengarna på hög? Tar han något ansvar när det gäller större investeringar som kapitalvaror/resor eller får du stå för det också?
Jag tycker givetvis som tidigare inlägg att mat/hygien/er dotters kostnader/boendekostnader osv skall delas 50%. Att han kan ta ett större ansvar vid större utgifter som semester mm tycker jag också.
Men att ta alla kostnader, betala dem och sedan dela 50/50 på den gemensamma inkomsten som blir över - Nej, det är inte rättvist mot din sambo.
Hur ser sin bakgrund ut?
Ni har en dotter ihop skriver du, hur gammal är hon och hur såg det ut när du/han var föräldraledig?