Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...
Tja... Jag är den som tjänar minst i vårt förhållande, och det är jag som anser det självklart att ens egna intjänade pengar är ens egna. Och att man inte ska ha attityden att var och en betalar sitt. Det är klart att den ena betalar för båda om man går ut och äter/går på bio/ska resa någonstans. Jag vill inte känna att jag handlar saker till mig för någon annans pengar, som nån hollywoodlyxhusru.
Självfallet ska båda betala gemensamma saker; mat, restaurangbesök, barnkläder, bensin. Det har det aldrig någonsin varit något tjafs om. Saker till hemmet, ja det är ju saker som kommer hela familjen till nytta: tv, möbler, nya handdukar, film och musik... Så det betalar någon helt enkelt. Vem? Den som plockar upp plånboken.
Liksom: varför ska DU kunna köpa kläder och saker åt DIG för de pengar HAN tjänat in? (och vice versa). Kan man inte köpa den där Prada-väskan, ja då låter man helt enkelt bli. Eller önskar sig den i present. Och KAN jag handla, ja då gör jag det. UTAN att behöva förklara mig eller tjafsa.