• Jesper f

Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...

Tja, jag vet inte.. Kanske bara är jag.. Men jag ser nog inte pengar som så som mina-dina. Den som har behov får helt enkelt pengar av den andre om det behövs ( och finns ). Är inte svårare än så.  Få saker är så förgängliga, och egentligen totalt betydelselösa som just pengar. Spelar i min värld, ingen roll som helst vem som har mest pengar när han/hon dör. Bara fenomenet att någon ens tänker på livet ur dom perspektivet, skulle jag se som en rejäl varningsklocka.

Sen kan givetvis inte allt vara hur orättvist som helst heller. Inte det jag säger. Men jag tycker nog ni båda bör fundera över era mer fundamentala värderingar i er relation mot varandra. Jag tycker inte riktigt att det låter "friskt", om jag ska vara helt ärlig. Nu känner jag inte till historien bakomliggande, eller vad ni har ekonomiskt, emotionellt eller relationsmässigt bakom er. Men det känns inte riktigt på TS inlägg som att problemet är att han lägger på hög, utan att hon INTE kan utöva exakt samma beteende, som hon tycker så illa om. Som att det skulle göra relationen bättre, att dom båda gör likadant? Svårt att se att just DET egentligen skulle göra er relation bättre i överhuvudtaget. Ungefär som att börja leta I nystandet efter andra stumpen för att börja nysta upp, istället för att ta den som finns på utsidan.

TS, jag är ledsen, har inget bra råd att komma med. I min lilla bubbla, tycker jag att både inställningen och frågeställningen till "problematiken" i sig är så konstig, att jag har svårt att se hur man ska kunna lösa problemet utan att den förstnämnda också måste adresseras på något sätt. För den kan inte heller fortsätta om hela situationen ska kunna lösa sig.

Svar på tråden Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...