Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...
Är det för att jag är kvinna eller för att jag är mindre intelligent som jag uppskattar allt min man gör och gjort för mig? Han försörjde mig i början med sin ca fyra ggr högre inkomst, jag pluggade. Vi fick barn och har delat ungefär lika på föräldraledighet, till att börja med hade jag mycket mindre, startade sen eget, lånet betalade vi på tillsammans, (precis som allt annat) också i början när min inkomst var väldigt låg. Han har trots det avlastat mycket i hemmet och med barnen, tar de flesta sysslorna och ger mig mer tid att jobba på kvällar och helger. (så hinner jag få mer tid med barnen när han är på jobbet!) Han har tagit och tar i stort sett all vab. Ska jag nu sitta och påstå att jag har jobbat så hårt för mina pengar att jag har nån märklig rätt att bestämma ensam över dem? Han har ju sopat banan för mig! Och gör det varje dag! Det är klart jag sliter hårt och är trött, men jag vill inte ha två slitna föräldrar till våra barn. Därför ska maken gå ner på deltid efter föräldraledigheten med tredje barnet. Han har inte samma möjlighet som jag just nu att få en högre inkomst, och han föredrar ändå att lägga sin tid på hem och barn och mig och jag är TACKSAM. Jag är GLAD att mitt slit kan ge honom och barnen lite mer. Mitt liv vore oerhört fattigt utan min familj och mitt hem och min fritid. Vad annat är värt att jobba för?