• Slagathor

Hylla er mamma-kropp! Det ska jag göra!*bilder*

Bra tråd. Jag gick också upp 22 kilo. Och lyssna på detta.. Jag försökte i några månader gå ner, men det var lönlöst. Så jag släppte pressen och började gå ner, snabbt.

Innan graviditeten hade jag gått upp till 56
    Vid slutet av graviditeten vägde jag 78
    När jag kom hem från BB vägde jag 68
    Någon månad senare 64
    ...sen stod det stilla. Länge.
    Nu väger jag 53

Jag tänker dock inte lägga ut några bilder på min mammakropp, då jag känner att den inte är välkommen här. Även om jag är jättestolt över den, brukar det inte uppskattas när man "lyckats" och det är jag egentligen ledsen för. Jag har lite bristningar som alla andra, men jag har lyckats bli smal igen.

Jag tycker kroppar av alla former och storlekar är fint och jag tycker det är vackert när det syns att man blivit mamma. Man får en kvinnlig kropp. En stolt kropp. Min är liksom.. inget speciellt. 

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Slagathor
    minimine skrev 2012-07-04 09:04:22 följande:
    Ja jag tror att ju mer man tänker och nojjar över det, desto mindre händer de med kilona, som du själv säger :/
    Vad bra att du är nöjd och stolt över din kropp! Härligt :) Min avsikt var verkligen inte att bara "vissa typer" av mammakroppar var välkomna här. Och som jag skrev "Hylla er mamma-kropp! Den är fantastisk! Varenda en!"  Med det sagt behöver det inte innebära att man gått upp 20 kilo eller mer, har dallriga lår och massa bristningar. Och du? Klart att din kropp är speciell! Den är ju fantastisk! Och den är din.

Mitt syfte med tråden var att vi kvinnor ska börja må bättre över våra kroppar oavsett utseende. Man tjänar inget på att må dåligt, då är det bättre att acceptera och göra det bästa av saken, vad det nu kan innebära för var och en.
    Och jag håller med dig: Kroppar av alla former och storlekar är fint och det är vackert att man blivit mamma. Skulle nästan våga mig på att säga att det är det vackraste som finns! Glad

Och en sak till: Vi kvinnor måste även bli bättre på att stötta varandra och sluta "se ner" på de som lyckas! Det är ju helknasigt! Näe, upp med fler bilder och var STOLTA oavsett hur ni ser ut!
    Det är dags att vi kvinnor gör det, inser att vi mer än duger. Men det är sån himla press på en att se ut på ett visst sätt. Det behöver inte betyda att pressen ligger åt det hållet att man går ner.. För jag upplever det nästan som lite skämmigt att jag "lyckats", eller hur man ska säga. Det känns rent ut pinsamt att inte ha mammahullet kvar. Det känns som folk ser ner på mig och i mitt huvud inbillar jag mig att de tycker jag är ytlig och en dålig mamma som bryr sig. Det är säkert jättelöjligt men jag har en vän som påpekade när jag vägde 64 att jag aldrig vart snyggare. Hon var inte sen med att fråga hur det kändes att inte se ut som en sparris när jag var i mitten av graviditeten. Sånt vill man inte höra. Då tror jag att alla mammor som inte trivs med sig själva (hon själv har inte gått ner i vikt men vill det) ser ner på mig. Oh vilka problem, som man egentligen bara borde ignorera. Men hur lätt är det...

Mammakroppar ÄR det finaste. Det visar på kvinnlig mognad, trygghet osv. Min egna mamma är mer än mullig, och jag minns hur jag som barn älskade att burra in mig mot hennes mjuka kropp :)
    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Slagathor

Äh, det får bära eller brista. Jag slänger in ett par egna bilder, trots att jag inte skulle. Dags att sluta skämmas kanske! Så svårt. Anledningen till att armarna inte är med är pga att jag har tatueringar och jag inte vill nån ska känna igen mig.

• Slagathor
    MinBebis skrev 2012-07-07 12:47:21 följande:
    Slagathor: Härligt att du la upp bild:) kände samma som dig skulle inte heller ha gjort det egentligen :) Är lite paranoid för att lägga bilder på nätet men till slut fick det bära eller brista:) Känns befriande nu efteråt och vad spelar det egentligen för roll:) Är ju precis som att visa sig på stranden egentligen och här visar vi inte ens ansiktet ihop med bilden. Och måste tillägga att du är otroligt fin, helt rätt former på alla sätt, perfekta kroppen enligt mina normer om vad jag själv önskat ;) en kropp som jag aldrig nånsin haft eller kommer ha, jag är mer rak :p Ni är alla kanonfina! Och Helt otroligt för er som fött flera barn och det knappt syns på, det gör att man kanske vågar sig på ett syskon så småningom:))
    Tack så mycket, jag blir jätteglad. Lite mer häng här och där och det mesta sitter på låren, men konstigt vore det om kroppen inte alls gav spår efter graviditet. Ja när man ser alla fina kroppar här så känns det som man kanske ger sig på det igen. Jag tycker ingen kropp i den här tråden ser ut som en mardrömskropp och skulle lätt kunna leva med att min kropp blir mer "mammakropp" om ni förstår.
  • Slagathor
    snällochgla skrev 2012-07-07 21:08:24 följande:
    Eller så tänker man att TS bjuder på sin kropp och visar sina bristningar, och så kommer bilder på slimmade magar utan någon tendens till att en graviditet ägt rum.  Jag tror att TS hade tänkt sig att fler skulle bjuda på sig själva och visa någon liten bristning eller valk.....men TS är anonym och behöver inte bry sig. 
    Det är ju människor som dig, som får oss mammor med "slimmade" kroppar att känna att vi inte duger in i mallar som mammor. I din påhittade fantasimal. Har vi inte lika stor rätt som mammor med bulliga kroppar att vara stolta? Fy fan säger jag bara. Tänk om jag diskriminerat din kropp som mammakropp för att du inte är smal. Då hade det blivit ett jävla liv. Kallas det avundsjuka?
  • Slagathor
    snällochgla skrev 2012-07-07 21:23:07 följande:
    Nej inte från min sida för jag hör till de "slimmade" men mina barn är vuxna så jag borde inte sitta här och skriva trams. Jag drar mig tillbaka......................................
    Tror jag vad jag vill om. Du är säkerligen så missnöjd med din kropp att du måste trycka ner andra. Gör det du. Du förstör ändå bara nöjet med tråden.
  • Slagathor
    minimine skrev 2012-07-07 21:30:08 följande:
    Snällogla: du lever ju inte riktigt upp till ditt namn.
    Därför är allt annat hon säger också bara fejk
  • Slagathor
    minimine skrev 2012-07-07 21:34:17 följande:
    Jo, en liten fegis va de där ja....
    Varför finns de alltid en o annan "sån" i varje tråd? :)
    Ja det är en fråga man nog aldrig kommer få svar på? Trökfolk finns överallt, som bara vill förstöra. Jag gillar dock inte när folk är elaka mot varandra. Tycker ödmjukhet är ett vackert drag.
Svar på tråden Hylla er mamma-kropp! Det ska jag göra!*bilder*