-
Det handlar om att hylla sin "mammakropp"nevermind skrev 2012-07-04 15:22:44 följande:Fattar inte varför man har behov av att visa upp sin hängmage och sina bristningar här...
-
OT kanske men så olika det är när det gäller bristningar. Jag fick mitt andra barn när jag var 38 och har inga bristingar alls medan många yngre tjejer kan ha jättemycket. Men bara en del! Jag smörjde in min mage med lotion (HTH och vanliga)
-
OK! Tänker på alla de där dyra krämerna som finns att köpa att smörja magen med. Egentligen bluff?La Lola skrev 2012-07-05 08:00:05 följande:Bristningar är ju hormonella. Om man smörjer eller inte har inte så stor betydelse.
-
Ett tips jag vill ge till alla som fött barn och vill komma i form. Håll koll på magmuskeln som sitter mellan den undre revbenskanten. Den upptäckte inte jag förrän jag fött barn och när man gör en "halv situp" (ni fattar) så kan man känna att det "väller ut" mellan musklerna som "delat" sig. Man ska träna så att de två går ihop så att det blir "stängt". Ja jag fattar inte själv hur jag menar men kanske någon begriper ?
-
Ja här var det "mammakroppar" så det duggar!!
-
Ingen fler som vill "dela med sig" och visa sina bristningar och valkar?
-
Hallå...........!!!!!
-
Eller så tänker man att TS bjuder på sin kropp och visar sina bristningar, och så kommer bilder på slimmade magar utan någon tendens till att en graviditet ägt rum. Jag tror att TS hade tänkt sig att fler skulle bjuda på sig själva och visa någon liten bristning eller valk.....men TS är anonym och behöver inte bry sig.minimine skrev 2012-07-07 21:04:39 följande:Jadu.
Samhället ser ju tyvärr ut så idag: att kvinnans kropp blir mer eller mindre heeeeela tiden bedömd. Och det resulterar i att väldigt många faktiskt mår dåligt över sin kropp och har kanske dålig självkänsla. Många modell-bilder och liknande retuscheras och får sanningen att verka ouppnåelig. Sorry, men så ser de ut idag!
Och hur hyllar man annars sin kropp, om man inte får visa den? Genom att dela med sig och visa att "såhär ser jag faktiskt ut", kanske kan hjälpa fler kvinnor att acceptera sin egen kropp och inse att det är helt normalt och väldigt vanligt med exempelvis bristningar.
Det är lite som att berätta något pinsamt och först då vågar kanske fler erkänna "så känner jag med/så har jag med gjort". Man känner sig inte lika ensam längre. Och man kanske avdramatiserar jobbiga känslor?
Och sen kan jag bli lite irriterad på att lite nakenhet alltid ska innebära något sexistiskt. Du är ju "nästan" naken på stranden med. Guuuuuud förbjude!
Ja, män föder ju inte barn vad jag vet och går inte heller igenom en graviditet med allt vad det nu innebär fysiskt. Men.... jag skulle ju vilja att vi tyckte om våra kroppar oavsett om vi visar dem "nakna" eller inte, och slutade jämföra oss och utan stöd i andras åsikter. Men så lätt är det ju tyvärr inte! Och vad är det för fel på att söka stöd hos andra? Och självklart ligger "jobbet" i att acceptera sin kropp hos ingen mindre än sig själv, men det kanske blir, om än liiiiiiite lättare om man får lite stöd på vägen?
Och du? Varför ska kvinnans "sätt" aaaaaaaaaaaaalltid kontras med männens?
Blir så trött på de! Precis som att vi var två läger som tävlade.
Om man nu störs av lite oskyldig "nakenhet" som vi i denna tråden bjuder på, är man enligt min teori:
1: En person med mycket snuskig fantasi
2.Avundsjuk för att man själv inte vågar
3: Blev besviken för att alla kvinnorna va så snygga och inte kunde "gotta" sig
4: Vantrivs med sin egen kropp
5: Eeeeeextremt fin i kanten och jobbar som nunna
6: Levt under en sten de senaste decennierna -
Thankyouminimine skrev 2012-07-07 21:16:39 följande:Hmmm....du vill alltså provocera mig?
Nice try!Man gör så gött en kan
-
Nej inte från min sida för jag hör till de "slimmade" men mina barn är vuxna så jag borde inte sitta här och skriva trams. Jag drar mig tillbaka......................................Slagathor skrev 2012-07-07 21:21:45 följande:Det är ju människor som dig, som får oss mammor med "slimmade" kroppar att känna att vi inte duger in i mallar som mammor. I din påhittade fantasimal. Har vi inte lika stor rätt som mammor med bulliga kroppar att vara stolta? Fy fan säger jag bara. Tänk om jag diskriminerat din kropp som mammakropp för att du inte är smal. Då hade det blivit ett jävla liv. Kallas det avundsjuka?
-
hahahahahahahahaha ursäkta ett återfall.....I rest my case